Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

• Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

bartfukkink

bartfukkink

• Lid sinds 11 februari 2011
  • Berichten 358
  • Reputatie 0
  • 14 februari 2011
  • 09:42

Gegroet,

Ik ben bezig met het ontwikkelen van een mobiele website als afstudeer opdracht. Nu heb ik wat onderzoek gedaan naar telefoonnummers die klikbaar zijn op verschillende platformen (Android, iOs, Blackberry). Bij het testen hoe dit werkt op Android toestellen loop ik echter tegen wat vragen aan, misschien dat er hier iemand is die mij hiermee verder kan helpen.

Als ik op de website een telefoonnummer toevoeg is dat op verschillende manieren te doen:
- Gewoon nederlands nummer met netnummer (0543-123456).
- Met internationale nummers (0031-456-789123).
- Met internationale plusje (+31-456-789123).
- Amerikaans nummer (1-888-123-4567)

Deze werken prima op mijn Android toestel met nederlandse instellingen. Als ik dit echter op een emulator probeer werkt deze, met alle verschillende instellingen, alleen bij het amerikaanse nummer.

Weet iemand of het mogelijk is om dit te testen met verschillende landinstellingen? Als ik de andere instellingen op mijn telefoon gebruik (nederlands(nederland), duits(nederland), frans(nederland), ect) dan heb ik het gevoel alsof deze niet goed test omdat de nederlandse nummers blijven werken.

Als ik het zou kunnen testen met duits(duitsland) instelling o.i.d. dan zou ik veel meer vertrouwen hebben in het feit dat het internationaal werkt.

Alvast bedankt voor het lezen en ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Bewerkt (14 februari 2011 09:42)
bartfukkink

bartfukkink

• Lid sinds 11 februari 2011
  • Berichten 358
  • Reputatie 0
  • 16 februari 2011
  • 12:38

Ha! Gevonden! Ik was verkeerd aan het zoeken.

Om op een HTML website een telefoonnummer klikbaar te maken kan een gewone hyperlink tag gebruikt worden. Het telefoonnummer zet je in de href tag met de prefix “tel:” ervoor, net zoals je bij een email link “mailto:” ervoor zet.

<a href=“tel:0031123456798”>Bel nu!</a>Dit werkt alleen voor moderne browsers in Android en iPhone, voor oudere WAP telefoons is er een andere notatie nodig.

Edit: En om het verhaal compleet te maken:

<a href=“wtai/wp/mc;+15555551234”>give us a call!</a>

Wordt aangeraden voor externe links op telefoons die WAP gebruiken. Misschien handig voor mensen die met web ontwikkeling bezig zijn.

Bewerkt (16 februari 2011 12:38)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren