Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

booyb

booyb

• Lid sinds 05 maart 2012
  • Berichten 330
  • Reputatie 60
  • 9 februari 2015
  • 20:46

MTK Droid Tools handleiding:

Zoals de naam al doet vermoeden is dit alleen geschikt voor apparaten met een Mediatek(MT of MTK) Chipset!

Het gebruik is natuurlijk op eigen risico en ik of de ontwikkelaars kunnen nergens voor aansprakelijk gehouden worden! Dit is tevens niet mijn software en ik ben ook niet de bedenker van deze handleiding. Ik baseer deze handleiding op verschillende Engelse handleidingen en die vertaal en combineer ik. Deze handleiding en software mag gedeeld worden maar het word wel gewaardeerd als hier melding van word gemaakt en vermelding naar mij en de ontwikkelaars word natuurlijk ook gewaardeerd!

Benodigdheden:
Computer
een apparaat met een Mediatek chipset
ADB drivers
MTK Droid Tools
Usb naar Microusb kabel
Klein beetje tijd

Voorbereidingen:
zet USB Debugging op je toestel aan: ga naar instellingen-ontwikkelaarsopties en klik op USB foutopsporing. Mocht je de optie Ontwikkelaarsopties niet kunnen vinden, ga dan via instellingen naar over deze telefoon en klik 7 keer op het buildnummer! Is vaak een verborgen functie in Android;p!

Probeer je telefoon aan je computer te koppelen en kijk of er automatisch drivers geinstalleerd worden. Mocht dit niet het geval zijn dan zijn ze via deze link te downloaden:
http://ge.tt/2yL21VT/v/2 (wel even uitpakken). Onthoud waar je de drivers op slaat, dit kan later van pas komen!

Open vervolgens deze link:
http://forum.gsmhosting.com/vbb/f606/latest-mtk-droid-tools-v2-5-3-2014-imei-repair-rooting-tool-more-1780568/

Voordat je op de downloadbutton klikt dien je je virusscanner tijdelijk uit te schakelen! Het is gewoon virusvrij maar MTK Droid Tools word geclassificeerd als Hacking Tool en een virusscanner zal hierdoor automatisch het .exe installatiebestand verwijderen!

Installeer MTK Droid Tools.

MTK Droid Tools laat ook de echte hardware zien, Chinezen houden er van om echt goede Clones te maken! Ze passen vaak de Buildprop aan waardoor je op het toestel valse hardware ziet!

Open MTK Droid Tools en koppel je telefoon aan je computer. Als het goed is word je telefoon automatisch herkend. Mocht dit niet het geval zijn druk dan op ADB Terminal! Voer hier de locatie in waar je de drivers hebt opgeslagen.

Mocht dit nog steeds niet werken, neem dan even contact met mij op! Ik zal je dan verder proberen te helpen en dit kan ik dan ook weer gebruiken om deze handleiding uit te breiden! Sommigen apparaten dienen namelijk eerst in Flashmode gezet te worden en sommigen dienen aangekoppeld te worden terwijl de batterij eruit is!

Druk vervolgens op Root.
Hierdoor zal het Root proces in werking gesteld worden! Je toestel zal een paar keer rebooten, dit is normaal en je hoeft hier niet van te schrikken!

Soms dient dit proces 2 keer gedaan te worden voordat het succesvol is en soms is het ook nodig om achteraf te rebooten!

Gefeliciteerd, u heeft als het goed is nu uw toestel geroot!

Dit is de basis om problemen op te lossen met een Clone of toestel met Mediatek Chipset!

Voor vragen en opmerkingen mag er altijd contact met mij worden opgenomen! Zoals eerder gezegd ben ik nergens voor aansprakelijk maar mocht je tegen problemen aan lopen dan ben ik altijd bereid om te helpen! Dit kan zowel online maar ik kan ook persoonlijk langs komen mocht dit nodig zijn of geprefereerd worden!

Deze handleiding zal ook nog verder uitgebreid worden en in andere topics op het Clone forum zal ik meer handleidingen en probleemoplossingen gaan bieden! Ook komt er nog een artikel met alle bekende problemen betreffende Clones! Hiervoor wil ik alle Clone bezitters op AW vragen welke problemen en eigenaardigheden ze ontdekken! Na het plaatsen van deze handleiding zal ik dan ook een problementopic op het Clone forum plaatsen, graag hierop reageren mocht je problemen hebben! Zo kan ik goed in beeld krijgen welke problemen er zijn en hiervoor kan ik dan ondersteuning gaan bieden!

Laten we een mooi overzichtelijk Clone forum gaan maken op AW, houd je dus alsjeblieft aan de regels en help zelf ook mee met het overzichtelijk houden van het forum!

Met vriendelijke groet, Booy Beerling

Elke maandag support leveren op het forum van androidworld. Heb ik geholpen? Een +1 wordt gewaardeerd

wickedje

wickedje

• Lid sinds 29 oktober 2014
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 10 februari 2015
  • 20:59

@booyb

Ik kom niet verder ivm commando ik heb een mapje aangemaakt voor de drivers maar kom daar niet in :er staat C:User\Nathalie\Desktop\MKT Droid Tools> dat is de map waar ik mkt tool in heb gezet
hoe kan ik hem naar de juiste drivermap sturen?
Hij instaleerd de drivers niet goed van mijn toestel want het mkt programma herkent hem niet!

ik heb het nu werkend maar krijg een melding:

ATTENTION! Fake Hardware in kernel or firmware doesn't correspond to phone!
This may take a few minutes.
Failure.
ATTENTION! Requests for confirmation on the device screen are possible!
— ERROR : SU inaccessible
— Through CWM it is possible to get root on this phone! Look URLs :
http://forum.china-iphone.ru/viewtopic.php?p=502084#p502084
http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=38337401&postcount=5
This may take a few minutes.
Failure.
ATTENTION! Requests for confirmation on the device screen are possible!
— ERROR : SU inaccessible
— Through CWM it is possible to get root on this phone! Look URLs :
http://forum.china-iphone.ru/viewtopic.php?p=502084#p502084
http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=38337401&postcount=5

Wat nu ?? moet ik eerst flashen?en moet ik niet eerst een cwm recovery erop zetten ofzo?, dat staat mij namelijk bij toen ik mijn s3 ergens in een ver verleden geroot heb.
ik wacht op je antwoord hopelijk is dit snel op te lossen!

Bewerkt (10 februari 2015 22:28)
booyb

booyb

• Berichten 330
  • Reputatie 60
  • 12 februari 2015
  • 15:43

Heb je ook niet toevallig een melding op je telefoon gezien van Superuser of SuperSu? En staat er nu toevallig wel Superuser of SuperSu op de telefoon? Anders kan je zelf SuperSu installeren en het nogmaals proberen met MTK Droid Tools!

Rooten via de Recovery zie ik als laatste optie, dit is toch iets meer gevorderd dus zou eerst de one click root tools proberen!

Kingoroot en Framaroot werken ook vaak, ik heb je in een PM de links gestuurd voor deze tools!

Elke maandag support leveren op het forum van androidworld. Heb ik geholpen? Een +1 wordt gewaardeerd

wickedje

wickedje

• Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 12 februari 2015
  • 16:59

Hey,
Met de kingoroot is het rooten gelukt geeft hij aan ga vanavond naar pimp my ROM kijken of het ,het microfoon probleem gaat verhelpen!

booyb

booyb

• Berichten 330
  • Reputatie 60
  • 12 februari 2015
  • 19:42

Fijn, Kingoroot heb ik zelf veel ervaring mee en werkt echt voor ontzettend veel toestellen! Ik zal de titel en dit artikel aanpassen zodat het een topic word voor het rooten van Clones, dus niet specifiek voor rooten met MTK Droid Tools! Ik stuur je zo een link hoe je met Pimp my ROM de kwaliteit van de microfoon kan verbeteren!

Voordat je hiermee aan de slag gaat wil ik je wel adviseren om te backuppen met Titanium Backup!

Pimp my ROM is een erg handige en krachtige tool maar je kan ook je toestel flink bricken!

wickedje

wickedje

• Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 23 februari 2015
  • 16:52

Ik heb via pimp mijn ROM de frequentie aangepast maar heb toch nog dat ik niet te horen ben aan de andere kant van de lijn , weet nu echt niet meer wat ik nog hieraan kan doen! En dat voor een nieuwe clone had beter door kunnen sparen voor de echte s5! De microfoon kan ik alleen op de markt(dan ben ik hem 1week kwijt zeggen ze, maar weet niet of ik ze kan vertrouwen) laten maken want de meeste winkels kunnen niet aan de onderdelen komen en het bedrijf waar die vandaan kom wil maar €30 vergoeden(of zelf retour sturen naar Hongkong wat minimaal 50 € kost).
Tja maar dan moet hij wel gemaakt kunnen worden!
Ben er moedeloos van!

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren