Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Ruud

Ruud

• Lid sinds 10 december 2008
  • Berichten 1641
  • Reputatie 50
  • 14 november 2010
  • 17:48

Tegenwoordig is er veel nieuws, in ieder geval veel manieren om nieuws tot je te nemen. Je kunt natuurlijk ‘traditioneel’ de krant lezen, het nieuws op TV kijken, maar ook gebruik maken van het internet. Deze week gaan we een app bespreken die het lezen van nieuws feeds ontzettend makkelijk, en vooral erg prettig maakt.

De Pulse News Reader is een applicatie die al eerder beschikbaar was op de iPhone, maar nu gelukkig ook zijn weg naar Android gevonden heeft. De Pulse News Reader heeft een afwijkende UI (uiterlijk) ten opzichte van de traditionelere feedreaders.

Het eerste dat opvalt in deze app is de manier waarop het nieuws gepresenteerd wordt. Je hebt een X aantal regels op je homescreen (afhankelijk van het aantal nieuwsbronnen). Op elke regel staan de laatste 5 artikelen van een bepaalde feed, afhankelijke van de website, met een thumbnail image en natuurlijk de titel van het artikel. Deze artikelen zijn in de index per nieuwssource ook te verversen.

Nadat je op een artikel geklikt hebt kun je kiezen voor de tekst of webweergave van het bericht. Met een mooie ‘toolbar’ onderaan je scherm kun je soepel naar de volgende nieuwsartikelen navigeren. Pulse News Reader heeft uiteraard ook de opties om de artikelen te delen via sociale netwerken zoals bijvoorbeeld Facebook en Twitter.

Pulse News Reader beschikt zelf over een redelijk groot aantal nieuwssites waar je uit kunt kiezen om op je homepage weer te geven. Zoals velen, gebruik ikzelf ook de Google Reader om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws. Ook daar heeft Pulse News Reader een interessante functie voor gemaakt. Het is met bij wijze van één druk op de knop mogelijk al je feeds vanuit de Google Reader te importeren naar de app. Op deze manier ben je geen uren bezig met het invullen van de feedurl's van de verschillende websites. De bestaande lijsten van websites zijn voornamelijk in het Engels, dus als je echt Nederlandse websites wilt toevoegen is het wenselijk dit handmatig, of via de Google Reader functie te doen. Natuurlijk mag je ook de Androidworld feed toevoegen aan Pulse News Reader, voor het geval je de AW Reader nog niet gebruikt:-)

Wij hebben al eens eerder geschreven over de applicatie 'Bump', een manier om bestanden te versturen van het ene toestel naar het andere. Ook Pulse News Reader heeft ondersteuning voor deze functie zodat je makkelijk feeds van de ene naar de andere gebruiker wilt sturen.

Om de app compleet te maken heeft de ontwikkelaar ook nog een widget toegevoegd, zodat je nooit meer een artikel hoef te missen!

Vooral omdat de UI en de manier van navigeren erg prettig is van deze applicatie gebruik ik deze standaard als newsreader op mijn toestel. Ik kan hier nog wel heel ver over de mogelijkheden uitwijden, maar denk dat screenshots en eigen ervaringen veel meer zeggen over deze applicatie dan ik hier kan beschrijven. Kortom, een zeer interessante applicatie die zeker het proberen waard is! De kosten voor de Pulse News Reader zijn $ 0,99, maar het dubbel en dwars waard.

com.alphonso.pulse

Bewerkt (14 november 2010 17:48)

Uhmmmm…. Android?

fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 14 november 2010
  • 20:02

Jammer dat hij betaald is, veel mensen hebben geen creditcard.

Ik heb net wel de applicatie NewsRoom gevonden, die is gratis, zonder reclame, haalt volledige artikels binnen en ziet er mooi uit

Bewerkt (14 november 2010 20:02)
pow

pow

• Lid sinds 30 juni 2010
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 15 november 2010
  • 11:52

Newsroom trial heeft een tijdslimiet, de volledige versie is weldegelijk betaald. Wat ik er overigens zeker voor over had, een ideale app inderdaad.

Bewerkt (15 november 2010 11:52)
pixites

pixites

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 15 november 2010
  • 15:13

ik lees het artikel, scan de qrcode; in de market kom ik op pulse news en die is gratis…
taptu doet overigens ook iets overeenkomstigs…

Bewerkt (15 november 2010 15:13)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren