Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Zorr0theOne

Zorr0theOne

• Lid sinds 22 april 2009
  • Berichten 146
  • Reputatie 0
  • 6 november 2010
  • 22:05

Een veel voorkomend probleem is het goed laten functioneren van je wifi-netwerk thuis. Je kunt dure apparatuur aanschaffen om daarmee je wifi-netwerk te checken op sterkte van signaal maar waarom zou je als je een Android-telefoon hebt en de beshikking tot de gratis applicatie “Wifi Analyzer”. Meet nu zelf en pas je wifi-netwerk aan met behulp van deze handige tool.

Wifi Analyzer
533

Wifi Analyzer is een tool gemaakt door farproc
en stelt je in staat om de signaalkwaliteiten vanje eigen of die van willekeurige netwerken in je omgeving te controleren. Zo kun je je AP selecteren en zo de signaalsterkte uitmeten waar deze het sterkst is. De pijl beweegt meer naar het groene naarmate je dichterbij de draadloze router in de buurt komt. Je kunt er tegelijkertijd voor kiezen om er een geluidje bij te horen die naarmate je dichter bij komt steeds harder begint te piepen.

Tevens kun je door op ‘menu’ te drukken en vervolgens op ‘view’ kiezen voor meerdere manieren van het bekijken van de netwerken.(swypen van links naar rechts gaat nog makkelijker)

Channel graph
Zoals je kunt zien in onderstaande afbeelding kan je in de grafiek zien wat de signaalsterkte per netwerk is in dBm in jouw omgeving. Op deze manier weet je welk netwerk voor jou het best te ontvangen is op de plek waar jij je op dat moment bevindt.

Time graph

In de deze grafiek is het mogelijk te zien hoe de netwerken functioneren in verloop van een bepaalde tijd. Hoe langer je de applicatie laat draaien des te uitgebreider zal deze grafiek worden wat mij voornamelijk doet denken aan een hartslag monitor in een ziekenhuis. Zoals je in onderstaande afbeelding kunt zien kan het er rommelig uitzien als alle netwerken worden weergegeven die je op dat moment kunt ontvangen. Dit kan je naar je eigen hand instellen door in het menu te kieze voor ‘filter’.Wanneer je voor een paar netwerken kiest zal dit een veel duidelijker grafiek weergeven.

Channel rating

Dit is heel handig om te kunnen zien welke kanalen het minst belast zijn door de routers in je omgeving. Dit wordt weergegeven met sterren achter de kanaal-nummers. Hoe meer sterren een kanaal heeft des te minder storing zal je op dit kanaal ervaren. Het zit namelijk zo; Bij het aanschaffen van een wireless router staat deze standaard al ingesteld op een kanaal. Meestal staan de routers standaard ingesteld op kanaal 1 t/m 6 en dat terwijl er 14 kanalen tot je beschikking staan. Het is dan ook wijzelijk aan te raden om hiermee te bekijken welk kanaal voor jou de meeste sterren heeft en dan vervolgens je router op dit kanaal in te stellen. Ik heb dit programma gebruikt om mijn buurmans router in te stellen op het beste kanaal toen ik zelf nog geen internet-aansluiting had. Zijn internet verbinding werkte prima, tot er ineens een stuk of 6 andere mensen ook een draadloze router hebben aangeschaft en wat bleek nou, ze stonden op hetzelfde kanaal ingesteld. Dit gaf ernstige verbindingsproblemen en resulteerde in een drastische verlaging van down- en up-load snelheid. Gelukkig had ik deze tool en kon daarmee het beste kanaal op dat moment instellen voor mijn beste buurman.

AP list
Dit doet niks meer en niks minder dan de SSID's, kanaal, mhz, en dBm laten zien van de beschikbare netwerken. Tevens kan je door een netwerk te selecteren er direct een verbinding mee maken.

Je kunt de lijst sorteren op de volgende manieren:

• alfabetisch
  • op kanaal nr
  • op kanaal sterkte
  • op openheid (vrij of beveiligd)
  • op natuurlijke wijze
Snapshots

Via het menu is er de mogelijkheid om een snapshot te maken van de screens en deze op te slaan. Helaas is het mijzelf niet gelukt om een snapshot te maken vanuit de applicatie zelf en deze dan terug te bekijken. Misschien dat het jullie wel lukt/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />

Het settings menu

In het settings menu hebben we de volgende keuzes tot instellen:

• Scan automatically
  • Scan interval instellen
  • Beschikbare kanalen instellen in jouw omgeving
  • Scherm aanhouden (zodat deze niet standaard na 30 sec uitvalt)
  • Open netwerk indicator (geeft een + achter de SSID zodat je weet dat deze open is)
  • Fill channel graph (maakt parabolen transparant)
  • Auto Wi-Fi on (Zet wifi automatisch aan wanneer nodig)
  • Auto Wi-Fi off wanneer je de applicatie verlaat
  • Mergde duplicated APs (voegt BSSID's en SSIDS's met dezelfde naam en waarden samen in 1)
  • Hide Ad (Hiermee kan je de advertenties die in beeld komen een week lang uitzetten)
  • Create shortcut ( Maak een snelkoppeling op je homescherm met icoon naar keuze)

Hier nog wat screenshots van de applicatie:

Wil je de applicatie nog even in volle actie bekijken, bekijk dan onderstaand filmpje ook nog even.

http://www.youtube.com/watch?v=TNMCAg62V-0

Ik weet zeker dat jullie dit een handige en nuttige aanvulling op je applicatie-lijst zult gaan vinden. Met zijn 296kb aan grote is dit een tool om voor altijd op je Android-toestel te laten staan.
Dus download de applicatie nu en maak je wifi-netwerk optimaal hiermee. Of help je familie en vrienden hiermee/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />

com.farproc.wifi.analyzer

Bewerkt (6 november 2010 22:05)
frank1964

frank1964

• Lid sinds 27 april 2010
  • Berichten 859
  • Reputatie 0
  • 7 november 2010
  • 10:00

Ik gebruik hem al een tijdje op mijn desire, werkt prima ! Ook voor de pc is een dergelijk programma inSSIDer genaamd.

http://www.metageek.net/products/inssider

Bewerkt (7 november 2010 10:00)
i_like_android

i_like_android

• Lid sinds 11 juli 2009
  • Berichten 2497
  • Reputatie 10
  • 7 november 2010
  • 12:01

Prachtige review, heb em net gedownload.

Bewerkt (7 november 2010 12:01)
Zorr0theOne

Zorr0theOne

• Lid sinds 22 april 2009
  • Berichten 146
  • Reputatie 0
  • 7 november 2010
  • 12:43

Jij ook bedankt Frank, Ik was altijd al op zoek naar een dergelijke versie voor de pc.

Bewerkt (7 november 2010 12:43)
Rolamd

Rolamd

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 7 november 2010
  • 13:24

Hoi!

Mag ik iedereen aanraden om mac adressen (ook al is het van de buurman) te verbergen bij zulke screenshots? Op deze pagina kun je vrij makkelijk terugzoeken waar de poster in de buurt woont, even meten en je bent snel bij het juiste huis:

samy's geolocation proof of concept

Dit is uiteraard geen oproep om dit te gaan doen, maar wel een privacy waarschuwing! It's better to be safe than sorry…

Gr, Roland

Bewerkt (7 november 2010 13:24)
Lry

Lry

• Lid sinds 06 oktober 2010
  • Berichten 96
  • Reputatie 0
  • 7 november 2010
  • 18:36

Nice app… gelijk maar downloaden aangezien ik denk ik ook last heb van routers die op hetzelfde kanaal als die van mij zitten

Bewerkt (7 november 2010 18:36)
Biachio

Biachio

• Lid sinds 16 oktober 2010
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 7 november 2010
  • 22:54

als iemand mijn router uitpijld en die komt op hetzelfde kanaal als ik dan kan die toch niet via mijn router internetten:confused:,de mijne is namelijk beveiligd via wpa-wsp 2,of heb ik het mis,ik hoor dit graag van iemand.

“Biachio”

Bewerkt (7 november 2010 22:54)
Martend

Martend

• Lid sinds 10 november 2010
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 10 november 2010
  • 19:59

De sterkte van signaal kan afnemen als jij en je buurman op hetzelfde kanaal zitten, net als 2 radiozenders die op dezelfde frequentie gaan zitten. Je netwerk blijft wel beveiligd, het is niet zo dat als je op hetzelfde kanaal zit, iemand kan “meeliften” op je signaal.

Bewerkt (10 november 2010 19:59)
pimzwager

pimzwager

• Lid sinds 15 november 2010
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 15 november 2010
  • 16:45

iemand enig idee waar ik de snapshot terug kan vinden die ik gemaakt heb?

Bewerkt (15 november 2010 16:45)
flevo

flevo

• Lid sinds 08 juli 2010
  • Berichten 952
  • Reputatie 0
  • 15 november 2010
  • 19:49

pimzwager;59340
iemand enig idee waar ik de snapshot terug kan vinden die ik gemaakt heb?

ga naar mijn bestanden. daar is een map aangemaakt op je interne sd card met de naam wifianalyzer_snapshot.

Bewerkt (15 november 2010 19:49)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren