Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Rinke

Rinke

• Lid sinds 26 september 2010
  • Berichten 143
  • Reputatie 0
  • 2 november 2010
  • 15:47

Nouja is iig een duidelijk antwoord.

Toch jammer.

Bewerkt (2 november 2010 15:47)
Apoz

Apoz

• Lid sinds 07 april 2011
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 7 april 2011
  • 22:08

Ik heb heen vrij primitieve maar zeer effectieve manier, je doet als volgt:

Sluit je SGS/II op je Desktop(pc), gebruik massaopslag als usb methode.

Maak een nieuwe map aan met als naam “Rinke” bijvoorbeeld, in mijn geval “I:\Apoz”.

Binnen die folder maak je 4 (of 9 maar dan ben je iets langer bezig) folders met de naam 1, 2, 3, en 4 dus: “I:\Apoz\1” en “I:\Apoz\2” etc.
binner folder “I:\Apoz\1\ maak je weer 4 folders met 1,2,3,4 en binnen die 1, 2, 3 en 4 maak je weer 4 mappen waardoor je uiteindelijk een systeem krijgt (wachtwoord?).

In mijn geval bewaar ik alles in 3231 dus: ”I:\Apoz\3\2\3\1\DCIM0348258.jpg
de gene die je foto's zal willen zien zal 320 (ongeveer?) mappen moeten doorzoeken voordat hij het gevonden heeft.

MAAR! > er zijn enkele app's die je folders scannen en de media daar automatisch uit halen zoals mediaspelers. dit is onvermijdelijk, zelfs in geval van een “Echte wachtwoord app”.

>>> Een makkelijke manier om die 320 folders te creëren is om het achter elkaar te copiëren. Wat ik heb gedaan is:
maak folder I:\Apoz, maak folder 1, 2, 3, 4, maak in folder 1> 1,2,3,4 dus I:\Apoz\1\1of2of3of4 en dan copieer je die 1/2/3/4 uit I:\Apoz\1\…. en zet je ze in I:\Apoz\2 en I:\Apoz\3 etc. je hebt nu 3 lagen
copiëer ze nog eens in de overige lagen. Het bespaart veel tijd, als je er een beetje over na denkt vind je zelf vast wel de handigste manier. <<<

Nu alleen nog kiezen waar jij je bestanden kwijt wilt, je click eenvoudig folder na folder (4 keer) de cijfers van de combinatie en plaatst daar je bestanden.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, overigens is dit mijn 1e forum post ooit dus het zal er rommelig uit zien maar het gaat hier om het principe. veel succes ermee, maar let op dat het niet 100% vlekkeloos is.

Bewerkt (7 april 2011 22:08)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 8 april 2011
  • 12:14

Beetje jammer dat dit al weer een half jaar oude thread is, maar evenzogoed… er zijn wel apps waarmee je hele directories hidden kan maken. Maar begin eerst eens met de gebruikelijke UNIX oplossingen: een bestand of map waarvan de naam begint met een punt wordt normaliter niet gevonden (dus “.geheim” is een goede naam). Dan zet je vervolgens de directory op slot voor lezen, schrijven en zoeken. Dus, open de terminal en (er van uitgaande dat de directory die je wil beveiligen “/sdcard/foo” is) typ het volgende (noot: de $ en #zijn prompts die de terminal zelf genereert, dat typ je dus niet!):

[B]$ [/B]su
[B]#[/B] cd /sdcard
[B]# [/B]chmod 000 foo/*
[B]# [/B]mv foo .foo
[B]#[/B] chmod 000 .foo
[B]#[/B] exit
[B]$ [/B]exit
Nadeel is wel dat je ze weer zichtbaar moet maken als je ze zelf wil zien :-D. Dat doe je dan door:
[B]$ [/B]su
[B]#[/B] cd /sdcard
[B]#[/B] chmod 777 .foo
[B]# [/B]mv .foo foo
[B]# [/B]chmod 666 foo/*
[B]#[/B] exit
[B]$ [/B]exit
Je kan er ook een shellscriptje van maken en dat weer ergens veilig neerzetten…

Anyway, verder zijn er applicaties die de boel ook nog encrypten voor je. Zo maar een voorbeeld (geen ervaring mee, maar het zou moeten werken): PrivacyProtector.

Bewerkt (8 april 2011 12:14)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren