Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 24 september 2010
  • 12:35

Hierbij wil ik jullie even op de hoogte brengen van een prachtige tool waarmee je
op een soort ‘verkenner’ achtige manier je android toestel kunt beheren.
Ik gebruik deze tool nu al enkele weken en het valt mij op dat ik steeds meer dingen direct vanuit deze tool doe ipv op de telefoon of via ingetypte commando's.

Deze tool biedt heel veel meer dan alleen maar als een soort verkenner bestanden uitwisselen tussen je pc en toestel.
De tool kan o.a. applicaties op je telefoon installeren of weer deinstalleren. Tijdens het installeren kun je direkt
al aangeven of de applicatie op je interne of externe geheugen geplaatst moet worden.

Daarnaast synct de tool al je geinstalleerde applicaties zodat je snel en simpel kunt zien welke apps er op sd staan en welke in je interne geheugen staan. Uiteraard ontbreekt een link naar de market niet zodat je via je pc ook de informatie van een app even snel op de market kunt opzoeken (appbrain/androlib/cyrket)

Deze tool werkt uitsluitend via de ADB vanuit de android SDK dus die moet je dan wel op je pc hebben staan,
maar dan zijn ook alle functies direct vanaf de tool te gebruiken.
Dus bv je telefoon in recovery zetten of in fastboot stuur je helemaal aan via Android Commander

Als je telefoon geroot is heb je wat meer functies tot je beschikking, maar ook veel functies zijn gewoon bruikbaar op een niet geroote telefoon!

Ik som een aantal functies op:
* Snel bestanden op je telefoon verplaatsen van de ene map naar een andere map
* Bestanden vanuit je pc op je telefoon plaatsen en vise versa.
* Installeren/deinstalleren applicaties
* Backup maken van applicaties van je toestel naar je pc
* ADB push en pull via de commander
* complete integratie Dalvik Debug Monitor
* SQLlite browsing
* Screenshots maken (zonder dat je toestel geroot hoeft te zijn!!)
* Het flashen van diverse soorten images (Recovery/system/boot)
* reboot je toestel in recovery/fastboot/gewoon booten
* Geintergreerde Terminal emulator. Dus geen dos-vensters meer nodig.

Ik raad deze tool echt aan voor diegene die snel toegang willen krijgen tot hun telefoon, zonder eerst het toestel in USB massaopslag te hoeven zetten.
Als je je toestel niet in massaopslag hoeft te zetten betekend dit dat alle applicaties ook gewoon blijven werken op je toestel omdat je sdkaart niet steeds ontkoppelt wordt.

Download link: Android Commander 0.7.9.8.2 - xda-developers

Bewerkt (24 september 2010 12:35)

Samsung Galaxy S8+

_DX_

_DX_

• Lid sinds 30 augustus 2010
  • Berichten 75
  • Reputatie 0
  • 28 september 2010
  • 22:57

Verbaast me dat er geen reacties op komen… Dit is echt een handig programma, gebruik het zelf ook al een tijdje. Al is het maar om dingen te doen die normaal via ADB moeten (waar ik weinig tot niks van snap :p).

Goeie post, staan dingen in die ik nog niet wist dus dank daarvoor

Bewerkt (28 september 2010 22:57)
AVS

AVS

• Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 28 september 2010
  • 23:22

Ach…het gaat mij voornamelijk om het delen van goede software. :-)
Ik heb geen idee verder waarom er geen reakties komen maar als iemand er iets aan heeft gehad, aan deze info, dan was het de moeite van het plaatsen al waard :-)

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Bewerkt (28 september 2010 23:22)

Samsung Galaxy S8+

Bengalus

Bengalus

• Lid sinds 31 januari 2010
  • Berichten 230
  • Reputatie 0
  • 28 september 2010
  • 23:40

Wat mij betreft: omdat ik het nu pas lees..mooie app, ga ik zeker wat mee doen! Goeie tip, thx.

Bewerkt (28 september 2010 23:40)
AVS

AVS

• Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 28 september 2010
  • 23:56

Een kleine aanvulling op mijn eerste bericht.

De app zal, denk ik, voor de HTC toestellen geschreven zijn. Met die htc android toestellen heb je alle functies van het programma.
Ik heb gemerkt dat het programma met m'n galaxy wat meer moeite heeft. Er blijven nog genoeg werkende functies over, waaronder dat ADB verhaal, maar bv het automatisch herkennen van al je geinstalleerde apps en die via android commander beheren lukt niet. Het programma heeft verschillende opties om je geinstalleerde apps te herkennen maar geeneen vindt ze ook daadwerkelijk.

Nouja….heeft de maker ervan weer een uitdaging en een reden om een nieuwe update van z'n programma te maken

Bewerkt (28 september 2010 23:56)

Samsung Galaxy S8+

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren