Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Whatsapp geblokkeerd of komen berichten niet aan door deinstallatie van whatsapp op de telefoon van de ander? (8)

Piet123

Piet123

• Lid sinds 06 december 2019
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 6 december 2019
  • 10:04

Ha, de volgende vraag.

Ik was deze week met een vriend aan het whatsappen. En opeens komen mijn berichten niet meer aan (1 vinkje). Maar is ook de profielfoto niet meer zichtbaar als ook de status verdwenen.

Nu kan het zijn dat:
- er geen internetverbinding is en de berichten niet aankomen.
- en hij zowel profielfoto als status op onzichtbaar heeft gezet voor iedereen via de privacyinstellingen.

Echter: ik denk dat ik geblokkeerd ben geweest omdat het ook niet mogelijk was hem via een (video)oproep te bereiken (ging wel over) en het niet mogelijk was hem aan een groep toe te voegen (kreeg de melding dat het niet kon). Heb aan een andere vriend gevraagd om mij te blokkeren voor 1 minuut en daarin gebeurden al deze dingen ook. Profielfoto en status verdwenen.. hij ontving mijn oproepen niet (ging wel over) en ik kon hem niet aan een groep toevoegen. Na deblokkeren was alles ineens weer zichtbaar en mogelijk.

Toen ik die andere vriend sms'te of hij mij blokkeerde, (inmiddels was hij al bijna een hele dag niet bereikbaar) kreeg ik binnen 2 minuten via whatsapp het bericht 'nee'. Zij telefoon deed raar en hij moest whatsapp herinstalleren en had even genoten van de rust.

Jaja…

- Hij had niet zijn account verwijderd van whatsapp.. maar wél whatsapp van zijn telefoon verwijderd (gedeinstalleerd).. dat is dus een verschil.. 
- Na herinstallatie was hij weer bereikbaar…

Nu komt het: als je niet je whatsapp account verwijderd (ik zag in mijn telefoonlijst nog gewoon de whatsapp icoontjes achter zijn naam staan.. teken dus dat zijn account ten minste nog bestond), maar je verwijderd wel even tijdelijk whatsapp als app van je telefoon:

- staat dan alles op 'wit' zoals profielfoto en status, komen oproepen niet aan en kun je iemand niet toevoegen aan een groep?
- of blijven je profielfoto en status dan gewoon zichtbaar en is het alleen zo dat berichten niet aankomen?
- en komen die berichten dan alsnog aan bij herinstallatie van de app op je telefoon?

Ik hoop dat iemand mijn verhaal kan volgen. Zelf denk ik dat ik gewoon een dag geblokkeerd ben en ik vind het erg dat hij daarover niet eerlijk is. Ik heb het even losgelaten bij hem, maar zit er wel mee…

Wie weet meer?

Alvast bedankt!

GerKuijn

GerKuijn

• Lid sinds 01 december 2015
  • Berichten 1053
  • Reputatie 0
  • 6 december 2019
  • 10:59

Ik wil geen ruzie veroorzaken, maar de verschijnselen die voorkwamen kunnen niet veroorzaakt zijn door het verwijderen van de app Whatsapp zelf.

Zie guidingtech.com/uninstall-whatsapp voor meer details.

GerKuijn

Piet123

Piet123

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 6 december 2019
  • 11:29

Dank je wel Ger.. dat denk ik ook. Ik heb het al behoorlijk uitgepluisd, hierboven waren mijn laatste vragen om eea nog te bevestigen dan wel uit te sluiten. En de verschijnselen heb ik getest met een andere vriend.

Piet123

Piet123

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 6 december 2019
  • 11:48

Het zou misschien nog wél kunnen zijn dat hij wel profiel en status had afgeschermd vóór deinstallatie, tijdelijk niet bereikbaar was (1 vinkje) en dat er met de backup iets is misgegaan en dus de in de tussentijds verstuurde berichten niet zijn verschenen.

(Voordat ik hem erop aanspreek….)

GerKuijn

GerKuijn

• Berichten 1053
  • Reputatie 0
  • 6 december 2019
  • 17:27

Ja dat kan inderdaad

GerKuijn

Piet123

Piet123

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 6 december 2019
  • 18:02

Zou wel heel toevallig zijn.
Ik sms'te of hij mij had geblokkeerd en kreeg binnen paar minuten via whatsapp bericht 'Nee' terug. Foto stond er weer op, status weer aan etc. Dan heeft hij dat allemaal wel heel gauw aangepast inclusief herinstallatie wat ook wel even tijd in beslag neemt. En hij kon dus wel een sms ontvangen, maar dat kan natuurlijk als je whatsapp alleen functioneert bij wifi. Ik ga sterk op mijn 'niet-pluis' gevoel af, en denk eerder dat ik dichter bij de waarheid zit dan niet, maar helemaal zeker weten doe ik het natuurlijk niet. Irritant dit. Hij zal het waarschijnlijk nogmaals ontkennen.

GerKuijn

GerKuijn

• Berichten 1053
  • Reputatie 0
  • 6 december 2019
  • 20:40

Ik snap de vervelende situatie. Ik zou het er zelf voorlopig bij laten. Als je vriend echt verkeerde bedoelingen heeft dan merk je dat vanzelf aan andere dingen.

Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel

Sterkte in deze situatie!

GerKuijn

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2381
  • Reputatie 20
  • 12 december 2019
  • 11:40

Wil je zo iemand wel als vriend hebben ?

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (op sterven na dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi a5 Pro ongeroot (nog wel).

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren