Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Huawei P30 Pro New Edition

• OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

nijntje667

nijntje667

• Lid sinds 28 oktober 2019
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 28 oktober 2019
  • 11:21

Goedemorgen,

Misschien een hele domme vraag, maar omdat ik met een bijna lege mobiel zit die niet meer kan worden opgeladen, en dus geen tijd heb om zelf uitgebreid vanalles uit te proberen wil ik toch mijn vraag even hier stellen vanachter de pc.

De accu van mijn huidige toestel is vannacht niet opgeladen kwam ik vanochtend achter. Al van alles geprobeerd (opnieuw opstarten, kabeltje links/rechts/boven/onder houden enz), maar hij laad simpelweg niet meer op. 
Gelukkig heb ik al bijna 1,5 jaar een nieuw toestel liggen voor het geval deze kapot zal gaan. 
Dus geen probleem dacht ik, ik zet gewoon mijn sd- en sim kaart over naar het nieuwe toestel, herstel op de nieuwe telefoon mijn whatsapp geschiedenis zoals ik in het verleden al wel vaker bij een nieuw toestel heb moeten doen, en klaar is kees…

Maar nu komt het…. de telefoon is in de zomer tijdelijk 2 maanden door mijn zoon gebruikt, met zijn eigen nummer. 
Nu ik vandaag mijn sim en sd kaart in het nieuwe toestel deed, vroeg de telefoon wel gewoon om mijn nummer verificatie (dus door zon nummer via sms, die vervolgens automatisch word ingevuld), maar vervolgens niet om de geschiedenis te herstellen. 
Met als gevolg dat ik nu nog steeds de groepen en chatgesprekken van die 2 maanden van mijn zoon kan zien, maar niet mijn eigen oude gesprekken. 

Echter staat wel gewoon mijn profielfoto erbij, en zijn ook de groepen en verzendlijsten die ik op mijn 'huidige' telefoon had overgezet. Als ik op zon groep of verzendlijst klik is de 'chat' wel leeg, en zie ik alleen 'u bent toegevoegd' staan. 

Nu vraag ik me dus af of ik wat anders had moeten doen voordat ik mijn sd kaart erin deed? Had ik bijvoorbeeld eerst de hele whatsapp moeten dé-installeren vooraleer ik mijn sd kaart in de telefoon deed? 
En zo ja, kan dat nu nog steeds? Of ben ik dan straks echt alles kwijt? 

Of had ik bijvoorbeeld toch eerst nog wat op mijn oude toestel moeten doen? Iedere nacht word er volgens mij een automatische back-up gemaakt van whatsapp dus dacht dat dat vanochtend niet nog hoefde? 

Ik hoop dat jullie een beetje wegwijs kunnen worden in mijn verhaal, en vooral dat jullie me tips kunnen geven. 

Alvast heel erg bedankt iig

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2388
  • Reputatie 20
  • 28 oktober 2019
  • 11:57

Misschien kun je hier wat mee ?

https://web.whatsapp.com/

Whatsapp op je pc.

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (op sterven na dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi a5 Pro ongeroot (nog wel).

nijntje667

nijntje667

• Lid sinds 28 oktober 2019
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 28 oktober 2019
  • 13:07

Wel heel lief bedoeld, maar ik wil graag mijn oude whatsapp gesprekken op mijn nieuwe telefoon krijgen ipv op de pc. 

Toch bedankt voor uw moeite

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2388
  • Reputatie 20
  • 28 oktober 2019
  • 13:19

Ja dat snap ik, maar als het lukt om ze op je pc te krijgen, ben je ze in ieder geval niet kwijt.

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (op sterven na dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi a5 Pro ongeroot (nog wel).

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 28 oktober 2019
  • 14:08

als je met het zelfde account (jouw vorige telefoon) bent aangemeld ga dan naar instellingen/account en of synchronisatie, klik op je google account dan synchronisatie en kies rechtsboven (drie puntjes) en kies nu synchroniseren…..je data wordt nu bijgewerkt naar je vorige telefoon.

Toestel gereset? normaal gesproken kun je alleen google data/apps terug zetten na een factory reset, om daarna weer aan te melden met het bewuste google account en krijg je een popup om data en apps van dat google account weer terug te zetten.
staat het toestel op jouw google account of heeft je zoon zijn google account gebruikt.

om welk merk/type en android versie smartphone hebben we het hier over?

let op! zorg wel dat je goed nadenkt wat je gaat doen, gezien het feit dat android tegenwoordig een factory reset protection heeft ingebouwd, niet dat je zodadelijk met een onbruikbaar toestel komt te zitten….er hebben namelijk meer mensen (zoals je zoon) met jouw toestel. gewerkt en kan zo maar op slot gaan na een factory reset als je geen wachtwoorden meer weet of niet de juiste.

https://www.androidcentral.com/factory-reset-protection-what-you-need-know

Bewerkt (28 oktober 2019 15:04)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren