Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Valentine

Valentine

• Lid sinds 01 oktober 2019
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 1 oktober 2019
  • 08:25

Hallo, 

ik zit al even te zoeken naar een manier om mijn outlook agenda (werk) te koppelen aan mijn google account (waar reeds verschillende agenda's in staan: de mijne, die van mijn man, sportclubs, …)

Ik weet ondertussen dat je google accounts kunt weergeven in de outlook agenda, maar dat lijkt me niet echt een optie. Ik wil namelijk geen werk-emails op mijn gsm (of zo weinig mogelijk), maar dus wel mijn werk agenda. 

Een google account aanmaken voor werk agenda lijkt me ook niet ideaal, aangezien we onder de collega's ook toegang hebben tot elkaars agenda in outlook. 

Uiteraard zoek ik een optie met blijvende synchronisatie en dus niet gewoon importeren…

Heeft iemand een tip? 

thx!

GerKuijn

GerKuijn

• Lid sinds 01 december 2015
  • Berichten 1053
  • Reputatie 0
  • 1 oktober 2019
  • 20:30

Je kunt in de instellingen van je telefoon>accounts en backup>account toevoegen>Microsoft Exchange een Outlook account toevoegen. Daarna kun je per service aanvinken wat je wilt synchroniseren. E-mail, contacten en taken kun je bijvoorbeeld uitzetten en agenda aan laten staan

GerKuijn

Valentine

Valentine

• Lid sinds 01 oktober 2019
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 1 oktober 2019
  • 20:44

Oké, klinkt logisch natuurlijk, had het zo niet bedacht. Is gelukt!

Dankje!

GerKuijn

GerKuijn

• Lid sinds 01 december 2015
  • Berichten 1053
  • Reputatie 0
  • 1 oktober 2019
  • 20:57

Graag gedaan! Fijn dat het gelukt is😊

GerKuijn

jrgn

jrgn

• Lid sinds 03 oktober 2019
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 3 oktober 2019
  • 07:41

Dat werkt idd.

Wat ook mogelijk is, iets technischer maar met superveel mogelijkheden….

1. Maak een extra google agenda aan in je eigen google account. Noem die bvb. "copie werk agenda". Geef de rechten aan de gezinsleden om deze extra agenda in te kijken.

2. Installeer op je Windows pc - in de veronderstelling dat je admin rechten hebt - de Outlook add on Gsyncit

3. Sync (of copieer in enkele richting, zoals je zelf wil) nu met Gsyncit uw werk-agenda naar de nieuwe Gmail agenda.

Ik gebruik dat nu al 5 of 6 jaar en dat systeem is ideaal om mijn gezinsleden, m'n werkagenda te laten inkijken. Het helpt me ook om mijn privé afspraken uit m'n werkagenda te houden.

Er is heel veel mogelijk met die tool - ook op vlak van contacten , afspraken, nota's, cloudopslag- teveel om hiet uit te leggen. Eenmaal het opgezet is moet je er nooit meer naar omkijken.

Ik gebruik dat systeem ook om mensen die afspraken voor me moeten maken net die informatie te laten zien die ze nodig hebben om te weten of ik vrij ben.

Ps. In afwijking van punt 1 zou je ook gewoon uw werk-agenda one-way kunnen kopieren naar (bovenop dus) uw gewone google agenda. Zo moet je zelfs geen tweede agenda aanmaken

Bewerkt (3 oktober 2019 07:44) | Bewerkt via Tapatalk/Androidworld Reader

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren