Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

keramiek

keramiek

• Lid sinds 16 juni 2019
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 16 juni 2019
  • 14:35

Hallo,
Ik wilde een app naar mijn zoon sturen maar het virtuele toetsenbord was weg. Ik tik op "type een bericht in" en kreeg het bericht dat ik het moest inspreken, ik moest toen toestemming geven voor de opname van het gesprek en had de keuze van WEIGEREN  of DOORGAAN. en ik heb geweigerd en nu blijkt dat weigeren gewoon niet kan, want het toetsenbord blijft weg. In instellingen>systeem>Talen>Talen en invoer>Virtueel toetsenbord, kan uit vele talen worden gekozen alleen het Nederlands ontbreekt. Er was nog een keuze bij:kies een Taal en heb daar Nederlands ingevuld maar dat helpt niet. Het toetsenbord is alleen terug te krijgen door te kiezen voor een Taal uit het aanbod. Je moet dan wel het äutomatisch  aanvullen uitzetten want anders krijg je allerlei onzinwoorden.

Mijn telefoon is een MOTO G5  XT1676 Android 8.1.0

Ik ben 83 jaar, ben geen digibeet en heb ruim 40 jaar ervaring met computers maar tegen sommige ongevraagde service van Google kan ik niet op.

Help mij  aub.
Vriendelijke groeten, Thea de Vos.

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6547
  • Reputatie 250
  • 18 juni 2019
  • 20:26

verwijder de cache en gegevens van het toetsenbord app eens op die manier worden alle instellingen van het toestenbord ongedaan en kun je boel opnieuw instellen.

keramiek

keramiek

• Lid sinds 16 juni 2019
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 19 juni 2019
  • 09:47

gizmobinky<  bedankt voor het advies. Ik ga het zeker proberen.

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6547
  • Reputatie 250
  • 19 juni 2019
  • 11:28

als je niet precies weet waar je de cache en gegevens kunt wissen ga dan naar instellingen/apps en meldingen zoek vervolgens de toetsenbord app  en klik erop (soms is het onderdeel van het systeem, kies dan systeem weergeven drie puntjes rechtsboven) klik vervolgens op opslagruimte en kies cache wissen en opslag wissen en als het goed is verschijnt je toetsenbord weer.
of bekijk het onderstaande filmpje…..daar wordt alleen cache wissen voorgedaan maar je begrijpt waarschijnlijk wel de bedoeling.

filmpje cache wissen applicatie.

Bewerkt (19 juni 2019 11:34)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren