Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Chris781107

Chris781107

• Lid sinds 09 mei 2011
  • Berichten 180
  • Reputatie 0
  • 8 december 2018
  • 15:18

Hallo allemaal,
Ik gebruik al jaren Android en vraag me al jaren af waar de Contacten-app z'n info vandaan haalt mbt afbeeldingen.
Ik ben zelf véél te lui om voor mijn contacten een passende afbeelding te zoeken/maken, maar blijkbaar kan Contacten dat deels zelf, want er staat bij diverse contacten en afbeelding naast de naam.
Sommige afbeeldingen zijn echter enorm verouderd en bij andere afbeeldingen staat helemaal geen afbeelding.
Is er een mogelijkheid dat er automatisch gezocht wordt op recentere afbeeldingen bij bijvoorbeeld Whatsapp of Fb?

Ik hoor graag van jullie
Chris

In Reality As In Dreams,
Nothing Is Quite What It Seems.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 8 december 2018
  • 19:49

google contacten worden automatisch gesynchroniseerd met je google account (mits je dit aan hebt staan) en zodra je een afbeelding profiel gekozen hebt voor een persoon en vastzet wordt bij een andere keer inloggen op bijvoorbeeld een nieuw toestel deze weer terug gezet.

en een afbeelding kun je niet zomaar automatisch laten uploaden vanuit Facebook/whatsapp etc…..sommige fabrikanten van smartphones laten het samenvoegen account en daarmee hoofdafbeelding wel toe maar dan moet je dit account toevoegen in de contacten (meestal linksboven hamburger menu) en samenvoegen…….maar mijn ervaring is dat het dan een ratjetoe word.

maar over het algemeen kun je het contact bewerken in de contacten app en een foto kiezen (geïmporteerd) vanuit whatsapp/facebook etc.

Chris781107

Chris781107

• Lid sinds 09 mei 2011
  • Berichten 180
  • Reputatie 0
  • 8 december 2018
  • 20:41

google contacten worden automatisch gesynchroniseerd met je google account (mits je dit aan hebt staan) en zodra je een afbeelding profiel gekozen hebt voor een persoon en vastzet wordt bij een andere keer inloggen op bijvoorbeeld een nieuw toestel deze weer terug gezet. en een afbeelding kun je niet zomaar automatisch laten uploaden vanuit Facebook/whatsapp etc…..sommige fabrikanten van smartphones laten het samenvoegen account en daarmee hoofdafbeelding wel toe maar dan moet je dit account toevoegen in de contacten (meestal linksboven hamburger menu) en samenvoegen…….maar mijn ervaring is dat het dan een ratjetoe word. maar over het algemeen kun je het contact bewerken in de contacten app en een foto kiezen (geïmporteerd) vanuit whatsapp/facebook etc.
Bedankt voor je reactie.

Het betreft inderdaad een gesynchroniseerd account, maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit een profielafbeelding heb geselecteerd/opgeslagen, en weet van een aantal mensen zelfs zeker dat ik dat niet heb gedaan, dus dat verklaart mi nog erg weinig.

Handmatig invoeren wil ik echt niet aan beginnen, want dat verouderd, dus dat is geen optie voor 200+ contacten.

Ik heb nu een Nokia 6,1 (dus Android.One).
Bedoel je dat als ik het Fb profiel invoer dat ik automatisch updates krijg qua afbeeldingen?

Wat zijn verder de mogelijkheden om dit bij te werken?

Chris

In Reality As In Dreams,

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 9 december 2018
  • 00:38

Door de loop der jaren en allerlei verschillende merken teleoons zijn er bij mij ook automatisch profiel foto's toegevoegd (ook heel oud)  met hetzelfde Google account.

Maar ik weet bijvoorbeeld dat Samsung meer kan met hun contacten app (ook andere accounts toevoegen) en ik heb dit ook wel eens gedaan met mijn Windows account en daarmee ook profiel afbeeldingen meegekomen naar het Google account ook via een iPhone iOS account.

Op het moment heb ik dezelfde telefoon als jou en daar kun je weinig mee als alleen een foto toevoegen vanuit opgeslagen afbeeldingen.

Word denk Ik toch een moeilijk verhaal.

Misschien dat iemand hier er nog een handig trucje voor heeft.

Bewerkt (9 december 2018 00:40)
Chris781107

Chris781107

• Lid sinds 09 mei 2011
  • Berichten 180
  • Reputatie 0
  • 10 december 2018
  • 00:47

Wederom bedankt voor je reactie.

Vanuit privacyredenen snap ik dat er veel beperkingen zijn mbt automatisch updaten van profielfoto's etc.
Anderzijds:
Ik heb ooit een Google+ profiel aangemaakt (toen Google+ nog veelbelovend was) en daar een profielfoto geselecteerd. Bij veel van mijn kennissen zal dus die foto, die ik in een ver verleden heb geselecteerd, nu in beeld komen als ik hen bel. Uiteraard heeft iedereen de mogelijkheid om die foto (van mij) te wijzigen, maar wie doet dat nu?? Niemand toch??

Als we nu uitgaan van een profielfoto die automatisch is opgeslagen vanuit een Google-profiel. Kan ik er dan vanuit gaan dat deze ook wordt ge-updated als ik morgen mijn Google-profiel wijzig??

Er komen nu steeds meer vragen in mij op waar ik voorheen nog niet over nagedacht heb.
Ik heb eigenlijk geen idee wat anderen in beeld krijgen als ik ze bel, dus ik vind dit persoonlijk een steeds interessanter onderwerp worden..

Chris

Bewerkt (10 december 2018 22:00)

In Reality As In Dreams,

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren