Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Lorelei_7

Lorelei_7

• Lid sinds 02 april 2018
  • Berichten 61
  • Reputatie 0
  • 27 april 2018
  • 21:41

Inleiding

Ik heb vandaag een schets-app geïnstalleerd. Deze is een keer genoemd op de Androidworld website en zou een minimalistische app zijn, enigszins vergelijkbaar met het programma Paint op je computer. Paint is een klassieker, waar ik op de basisschool al mee leerde werken. En ik heb het ook bij mijn vervolgopleidingen nog regelmatig gebruikt. Ik ben heel benieuwd wat Sketchlt mij zal bieden in vergelijking met Paint.

Installeren
De app is bij mij 7,47 MB groot. Hij is gratis, bevat geen reclames en vraagt geen machtigingen.

Bevindingen
De bediening is simpel. Je kunt rechte lijntjes trekken of uit de losse pols iets tekenen in verschillende kleuren en zwart. Je kunt ook schrijven. De grootste beperkende factor daarbij is eigenlijk je vinger. Het is lastig om zodanig precies te tekenen, dat je alles op het kleine schermpje van je smartphone getekend krijgt. Waarschijnlijk zal het gemakkelijker gaan met een speciale pen, omdat die nauwkeuriger is.
Je kunt ook een afbeelding importeren uit je gallerij en daar dan iets op of bij tekenen (afhankelijk van de afmeting). Zo kun je bijvoorbeeld een paar zinnen onderstrepen. Veel meer dan dat is lastig, omdat je - zoals ik al zei - niet zo nauwkeurig kunt tekenen.
Helaas is het niet mogelijk om:
- te gummen
- een stukje uit je tekening te selecteren
- zo'n stukje te kopieren/plakken
- je tekening bij te snijden

Conclusie
Ik ben gecharmeerd van deze app. Sowieso kan ik het erg waarderen dat hij gratis en simpel is. Ik ga deze app voorlopig op mijn telefoon houden.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren