Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

67mars

67mars

• Lid sinds 19 juli 2016
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 6 februari 2018
  • 12:33

Hallo allen,

Ik zoek een manier om in excel in een cel een link naar een <bestandspad/bestandsnaam.extensie> te zetten obv de inhoud van de sheet. Als voorbeeld geef ik mee hoe ik dat in Windows voor elkaar heb gekregen:

Ik gebruik daarvoor de volgende formule:
=HYPERLINK(TEKST.SAMENVOEGEN("C:\Data\CloudStation\Post\gescande stukken\Inkomend\2018\";A5;".";B5); "doc")
waarbij in cel A5 de bestandsnaam staat en in cel B5 de extensie. "doc" is de tekst die wordt weergegeven in de cel. En bij een klik op het woordje "doc" opent het bestand.

In Windows werkt het dus op deze manier. Echter synchroniseer ik deze post met mijn galaxy s8. Uiteraard is het bestandspad dan anders dan hoe het in windows is.

Wie kan me zeggen hoe ik dit werkend kan krijgen. Ik heb het geprobeerd met:
=HYPERLINK(TEKST.SAMENVOEGEN("file///storage/emulated/0/Post/gescande stukken/Inkomend/2018/";A5;".";B5); "doc"), maar dat werkt iig niet.

Iemand een idee?

groet, Mars

67mars

67mars

• Lid sinds 19 juli 2016
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 13 februari 2018
  • 09:47

update 13-2-2018

inmiddels ben ik dacht ik wat zekerder van de lokatie naar het bestand. De SD kaart waar de bestanden staan blijkt voor zo ver ik nu kan achterhalen "0123-4567" te heten. Ik kom daarmee uit op:

/storage/0123-4567/Android/data/com.synology.dscloud/files/Data/Post/gescande stukken/Inkomend/2018/

de formule die ik nu in een cel in excel heb staan om te proberen het bestand van daar uit te openen is:

=HYPERLINK(TEKST.SAMENVOEGEN("/storage/0123-4567/Android/data/com.synology.dscloud/files/Data/Post/gescande stukken/Inkomend/2018/";A5;".";B5); "and")

waarbij in cel a5 de bestandsnaam staat en in cel b5 de extensie. in dit geval resp. "2018-01-001" en "jpg"

Als ik bij de eigenschappen van het bestand kijk via es-explorer, en het volledige pad kopieer, dan zie ik:
/storage/0123-4567/Android/data/com.synology.dscloud/files/Data/Post/gescandestukken/Inkomend/2018/2018-01-004.pdf

Voor zover ik kan zien klopt dat pad en de naam met de formule die ik gebruik. Wie weet wat ik over het hoofd zie?

Alvast bedankt voor de tips!

Groet, Mars

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren