Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

haesen

haesen

• Lid sinds 30 juli 2015
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 29 januari 2018
  • 13:47

Hallo,

De laatste tijd heb ik een locatie icoontje dat constant boven in mijn scherm te zien is.
Ik weet niet waardoor het veroorzaakt wordt, maar in eens verschijnt het en is het alleen weg te krijgen als ik het toestel uit en aan zet. Dan is het even weg en na een paar uurtjes verschijnt het ineens weer.

Als ik gps handmatig uitzet, dan blijft het icoontje staan, maar is gps wel uitgeschakeld. Bij sommige apps vraagt hij dan om de locatie weer in te schakelen.

ZIjn er meer mensen met dit probleem?
Of is er misschien een oplossing voor?

Ik heb Android 8 OS met een Sony Xperia XZ Premium.

Bij voorbaat dank,

Bewerkt (29 januari 2018 13:48)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 29 januari 2018
  • 14:51

Android doet tegenwoordig de locatie niet alleen maar via GPS bepalen, ook via je LTE, 4G wordt bepaald waar je zit.

Als je bij je instellingen rechtsboven op vergrootglas klikt en dan zoekt op "locatie" dan kom je bij een aantal instellingen waar je dit aan of uit kan zetten.

Kijk maar eens, wellicht zit de bottleneck daartussen ergens.

Samsung Galaxy S8+

haesen

haesen

• Lid sinds 30 juli 2015
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 29 januari 2018
  • 15:48

Dank je. Ik zie daar inderdaad staan dat 'assistent' om locaties vraagt. Die heb ik niet eerder zien staan en heb ik maar uitgezet. Hopelijk werkt dat. Bedankt.

Tester78

Tester78

• Lid sinds 10 februari 2018
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 10 februari 2018
  • 11:25

Hoi Haesen, 

Ik heb dezelfde toestel en sinds kort ook dezelfde 'bug'. Wat AVS aanbeveelt heb ik geprobeerd, maar dit helpt niet. Normaal gesproken is dat icoontje alleen te zien wanneer de locatie aanstaat en verdwijnt wanneer je het uitzet. Het aangaan lukt, maar verdwijnen werkt op een of andere manier niet meer.
Opmerkelijk dat we hetzelfde toestel hebben en wellicht ook de enigen zijn die hier last van heeft.

Update: dit is een bekend probleem bij SONY. 
http://piunikaweb.com/2018/01/24/january-update-breaks-gps-control-on-xperia-xz1xz1-compact-and-xz-premium/

Bewerkt (10 februari 2018 11:29) | Nieuwe info
haesen

haesen

• Lid sinds 30 juli 2015
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 8 maart 2018
  • 08:43

Dan ben ik niet de enige.
Toevallig heb ik vannacht een software update gehad. Misschien dat het probleem nu opgelost is. Dat zal ik morgen wel merken.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren