Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

svenbeuckelaers

svenbeuckelaers

• Lid sinds 17 december 2017
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 19 december 2017
  • 15:13

Hoi,

Mijn android file transfer werkt plots niet meer op mijn mac. Samsung support zegt dat het een probleem is van mac omdat mijn Samsung galaxy J5 2017 wel contact maakt met hun windows pc en er uitwisseling van bestanden kan plaatsvinden. De support van mac stuurd mij dan weer door naar Android support omdat ze denken dat het probleem bij android ligt en dat android file transfer niet compatibel zou zijn met de versie van mijn mac ( deze is MacOS High Sierra  versie 10.13.2)

Nu heeft het in het begin wel gewerkt, maar er zijn 2 zaken gebeurd ondertussen. Ik heb Samsung Smart switch geïnstalleerd omdat ik mijn GSM diende te resetten naar fabrieksinstellingen en daarna mijn back up terug te zetten (wat was voor een audio probleem en dit heb ik ook gedaan in die periode. Bij de installatie van smart switch werd er wel gezegd dat dit mogelijk niet zo goed zou werken met smart switch.  Als 2e is er 2x een upgrade van mijn mac software gebeurd ondertussen. Naar 10.13.1 en daarna naar 10.13.2.

Wat ik nog heb geprobeerd. Smart switch en android file transfer van GSM en mac verwijderd en alles terug opgestart. Daarna enkel file transfer terug geïnstalleerd. App voorkeuren op gsm gereset. Andere USB poort en ander kabeltje geprobeerd. 
Langs een andere weg geprobeerd. 1) commander one: geïnstalleerd op mijn mac, zegt dat hij verbinding heeft met J5, maar in de transfer zone kan ik enkel mijn mac selecteren in beide transfer vakken. Mijn J5 niet.
2) handshaker: zonder probleem geïnstalleerd op mijn mac. Met enige moeite ook op de Gsm (omdat dit niet uit de play store komt. Maar als ik het wil opstarten lukt dit niet omdat ik geen badge app symbool terugvind om het op te starten, terwijl ik het programma wel terugvind in de lijst met apps…..

Ik hoop dat iemand mij kan helpen om het contact met file transfer te herstellen of die een goed alternatief kan aanbevelen om bestanden over te zetten want ik ben hier al dagen mee bezig en ik word er stilletjes aan horendol van, ik had al beter bij Iphone gebleven . Zoveel tijd kwijt om simpelweg mijn muziek te kunnen synchroniseren of wat bestanden te delen. Een goed MP3 app die mijn muziek van de mac automatisch en via wifi synchroniseert met mijn samsung vind ik ook al niet. Samsung play zou goed zijn mocht deze eigen muziek ook automatisch downloaden van de on-line bibliotheek die upgeload is van mijn mac, maar dat doet hij dus ook niet. Je moet eerst het liedje afspelen voor deze wordt gedownload op je gsm. AArrgghhhh

Alvast bedankt om de moeite te nemen om de hele uitleg te lezen, hopelijk komt er iets uit de bus.

Grts

Bewerkt (19 december 2017 15:14)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 19 december 2017
  • 16:32

als hij aangesloten is hoor je dan een biepje van je mac en als je de notificatiebalk naar beneden sleept kun je dan veranderen van usb type of zie link daar staat ook nog meer info over mac en file transfer.

https://www.verizonwireless.com/support/knowledge-base-210635/

veder zou je in opties voor ontwikkelaars de usb-configuratie kunnen veranderen naar "MTP" (media transfer protocol) zie onderstaande filmpje hoe je dat voor elkaar krijgt.
heb je geen opties voor ontwikkelaars ga dan naar instellingen/ over de telefoon of info en tik 7x snel op build-nummer nu heb je wel opties voor ontwikkelaars of bekijk dit filmpje .
zet ook usb foutopsporing aan (usb debugging) in developer opties 

in het ergste geval zou je ook airdroid kunnen gebruiken op deze manier kun je draadloos via een internet browser bij je bestanden komen, klik hier voor de appplicatie airdroid.

voor je itunes zou je misschien äpple music kunnen proberen klik hier voor apple music app.

verder als je hier klikt kom je uit bij meer apps die kunnen syncen met itunes.

filmpje MTP (media transfer protocol) veranderen na dat ontwikkelaars opties is aangezet.

Bewerkt (19 december 2017 17:48)
svenbeuckelaers

svenbeuckelaers

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 21 december 2017
  • 15:46

Beste Gismo,

Bedankt voor je reactie. Laat me beginnen met uw eerste tip. De notificatiebalk naar beneden halen en mediabestanden selecteren was al in orde.
Als 2e heb ik de USB cofiguratie veranderd naar MTP en heb ik foutopsporing aangezet.

Maar nog steeds heb ik hetzelfde probleem als ik mij gsm aansluit. Ik krijg enkel de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt met het apparaat. Zie foto… Ik zal in een tweede reactie de foto posten van de melding die ik kreeg bij het installeren van Smartswitch.

Bovendien valt de verbinding met mijn muis en toetsenbord via bluetooth steeds weg als ik mijn GSM aansluit. Als ik bij instellingen ga kijken staat er dat de bluetooth aanstaat en er geen verbinding is met de muis en het toetsenbord, maar in de statusbalk staat dat bluetooth niet beschikbaar is. Als ik de bluetooth terug wil laten werken dien ik mijn mac te herstarten. De volgende keer als ik de GSM terug aansluit valt hij opnieuw uit.

Hebt u een idee hoe dit kan gebeuren en wat ik daar aan kan doen? en eventueel nog andere opties om de android file transfer wel te laten werken?

Airdroid, Apple music app en itunes sync zijn goede alternatieven die ik nog moet uitproberen. Dit ga ik pas doen als alle hoop verloren is :-S. 

Android lijkt me al net als Windows software met meer mogelijkheden, maar met veel meer problemen. Ik had misschien beter bij IOS gebleven…

Bijlage:

svenbeuckelaers

svenbeuckelaers

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 21 december 2017
  • 15:47

smartswitch melding

Bijlage:

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 22 december 2017
  • 07:57

Heb je al eens geprobeerd om Android file transfer te verwijderen en checken of smart switch dan wel de smartphone herkent en ook omgedraaid (smart switch verwijderen)

Ik zal vanmiddag nog eens zoeken op internet wat daar nu de oorzaak van is mocht het bovenstaande niets opleveren, zal meteen kijken voor dat bluetooth probleem.

Bewerkt (22 december 2017 07:59)
svenbeuckelaers

svenbeuckelaers

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 23 december 2017
  • 17:28

Ja, heb ik beiden al geprobeerd.
Nu had ik contact met Samsung support en die beweren dat beide problemen (verbinden via USB en het bluetooth probleem) beiden veroorzaakt zouden worden omdat android file transfer niet meer compatibel zou zijn met de laatste nieuwe mac software.

Alvast bedankt!

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 23 december 2017
  • 17:34

Ik nog geen tijd gehad om te zoeken naar oplossingen maar als Samsung aangeeft dat de software niet compatibel is dan zullen we het daar maar op houden.
Dan is het wachten op een update, je zou in de tussentijd AirDroid ook kunnen proberen dat werkt ook prima.

Bewerkt (23 december 2017 17:36)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 24 december 2017
  • 12:40

als laatste zou je de android fastboot en adb drivers kunnen installeren op die manier wordt je toestel misschien dan wel gezien.

ga daarvoor naar de link en scroll naar beneden en bekijk de video (how to setup adb/fastboot on mac) hoe je dat voor elkaar kunt krijgen.

https://theunlockr.com/2009/10/06/how-to-set-up-adb-usb-drivers-for-android-devices/

verder hoef je niets met die programma's/drivers maar het gaat erom dat de drivers geïnstalleerd worden en daarmee je toestel wellicht wel gezien wordt in Android file transfer.
oem unlocking hoef je niet aan te vinken verder kun je wel even checken of je toestel gezien wordt dmv het commando ./adb devices (zoals in het filmpje voorgedaan wordt) krijg je dan een nummer terug van het aangesloten apparaat dan zou theoretisch je toestel gezien moeten worden.

Bewerkt (24 december 2017 12:42)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren