Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • Huawei Mate 20 Pro

• Pocophone F1

• Samsung Galaxy Note 9

• Nokia 7 Plus

• OnePlus 6

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Azagthoth

Azagthoth

• Lid sinds 04 februari 2014
  • Berichten 59
  • Reputatie 0
  • 28 augustus 2016
  • 10:36

Heb gisteren eens de tijd genomen om de complete veranderingen van Whatsapp eens door te nemen.

Wat mij opviel is dat men uiteindelijk een akkoord geeft dat je toestemming hebt om telefoonnummers van de mensen in je Whatsapp contactlijst door te geven aan Whatsapp zodat zij die door Mogen verkopen aan derden.

Dit lijkt mij een grove schending van privacy en ze schuiven de schuld heel mooi naar de gebruiker toe die op akkoord klikt.

Zijn er meer die deze nieuwe overeenkomst hebben doorgenomen? En wat vind je ervan?

Ikzelf wacht tot na 25 September en zie dan wel of ik nog gebruik van die app kan maken zonder dat ik toestemming geef dat ze mijn contacten mogen gebruiken. En anders is het einde Whatsapp voor mij (mijn vrouw zal dit erger vinden dan ik, want zij  is diegene die me steeds berichten stuurt).

Greetings,

Dark Lord Azagthoth

DJ-Galaxy

DJ-Galaxy

• Lid sinds 11 maart 2012
  • Berichten 404
  • Reputatie 0
  • 28 augustus 2016
  • 11:16

Je kan het weet uitzetten.

http://www.z24.nl/technologie/whatsapp-gegevens-delen-facebook-instellingen-660089

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

Bewerkt (28 augustus 2016 11:17) | Bewerkt via Tapatalk/Androidworld Reader

Groeten Dirk

Azagthoth

Azagthoth

• Berichten 59
  • Reputatie 0
  • 28 augustus 2016
  • 11:23

Maar als je op akkoord klikt deel je 06-nummers van anderen (jouw contacten) met een derde (de Whatsapp eigenaar) die deze weer doorverkoopt. Dit terwijl ik geen toestemming heb van mijn contacten om hun 06-nummers door te geven. Zelfs als ik het weer uitschakel (alhoewel ik de beschrijving van die tekst ook raar vind en dubbel uitgelegd kan worden en je niet alles verbied) is het kwaad al geschied.

Bewerkt (28 augustus 2016 11:24) | was nog niet klaar

Greetings,

Dark Lord Azagthoth

DJ-Galaxy

DJ-Galaxy

• Lid sinds 11 maart 2012
  • Berichten 404
  • Reputatie 0
  • 28 augustus 2016
  • 11:54

Als je het uitschakelt word het alleen met Facebook gedeeld en niet met derden.

REVISIEGESCHIEDENIS:

26-08-2016, 12:25: In deze tip stond aanvankelijk dat je via deze optie ook de gegevensdeling met Facebook uitschakelt. Dat is incorrect. Data wordt wel met Facebook gedeeld, maar niet met adverteerders/derde partijen (als je deze optie uitschakelt)

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

Groeten Dirk

broekie1978

broekie1978

• Lid sinds 30 augustus 2016
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 30 augustus 2016
  • 16:28

Volgens mij deel je je Whatsapp gegevens nietmet Facebook als je dat in de instellingen van Whatsapp uitzet. Maar onduidelijk is natuurlijk hoe dat in de praktijk precies werkt aangezien whatsapp en facebook gewoon een bedrijf zijn.

Azagthoth

Azagthoth

• Berichten 59
  • Reputatie 0
  • 30 augustus 2016
  • 16:50

Onder het kopje adresboek (in de voorwaarden) staat::

"U verstrekt ons regelmatig de telefoonnummers van Whatsapp gebruikers en uw andere contactpersonen in het adresboek van uw mobiele telefoon. U bevestigd dat u bevoegd bent om deze nummers aan ons te verstrekken, zodat wij onze diensten kunnen verlenen."

Dit stukje tekst was waar het mij om ging. Ik moest even wachten totdat ik de melding weer een keer op mijn phone kreeg zodat ik hem kon overtikken.

Bewerkt (30 augustus 2016 16:51) | spelchecker

Greetings,

Dark Lord Azagthoth

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren