Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

martinkooij

martinkooij

• Lid sinds 15 augustus 2016
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 15 augustus 2016
  • 23:42

Dag allemaal,

Help!

Ik heb van de zaak een office365 account. Nu heeft deze een agenda zoals blijkt uit gebruik van de blauwe  outlook.com.app.

Deze agenda verschijnt niet/synchroniseert niet met Android agenda. Niet via de ingebouwde (Huawei) email app, noch via enige andere email/agenda app.  

Mijn vrouw had een dergelijke opzet, daar synchroniseerde hij wel. Sinds we daar de boel hebben schoongemaakt en opnieuw hebben geïnstalleerd krijgen we het ook bij haar niet meer werkend.

Ter info de agenda uit de outlookapp is grotendeels onwerkbaar. Elke andere app geeft een keuze uit weer te geven agenda's van mijn accounts, maar niet het office360 account.

Help. Heeft iemand een oplossing? Werkt het in andere android versies wel?  

Martin Kooij

martinkooij

martinkooij

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 16 augustus 2016
  • 00:02

O ja, email accounts werken wel, via IMAP met server outloook.office365.com  of native outlook365 in een emailapp.

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6593
  • Reputatie 250
  • 16 augustus 2016
  • 10:06

Heb je de machtigingen van app goed staan, bij instellingen /applicaties.
Heb je synchronisatie aanstaan in de instellingen bij acounts. 

Synchroniseert hij ook niet met de Google agenda want ik kan er niet helemaal op uit maken welke agenda je wilt gaan gebruiken,  mocht het de Google agenda zijn check dan eerst of agenda ingeschakeld is bij instellingen /acounts /Google. 

Verder zou je een appje kunnen proberen zoals sync2 Outlook Google companion, zie link. 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.forteam.sync2companion

Of androidworld heeft hier ook een artikel over geschreven. 

AVB: Hoe krijg ik mijn Outlook-agenda naar Google Calendar? http://androidworld.nl/nieuws/avb-hoe-krijg-ik-mijn-outlook-agenda-naar-google-calendar/ via @Androidworld

En niet onbelangrijk welk type HUAWEI hebben we het hier. 

Bewerkt (16 augustus 2016 11:10) | link toegevoegd
martinkooij

martinkooij

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 16 augustus 2016
  • 11:06

Dag,

Dankjewel voor het meedenken! Tsja, alle synchronisaties staan aan, het maakt mij in eerste instantie  niet uit welke agenda app, geen een pakt de outlook account op, google agenda is een goed voorbeeld, maar ook aCal, business calender, etc….. geen één ziet het werkaccount. 

Het doet zich voor op een Huawei P8 met lollipop en een Huawei Mate 8 met Marshmellow. Het lijkt me geen aparaat specifiek probleem. 

Overigens hebben wij de oplossing inmiddels gevonden. Voeg het account toe via de bijgeleverde gmail app (die met het rode envelopje). In dat geval krijg je eindelijk *wel* drie opties: agenda synchroniseren aan/uit,  email synchroniseren aan/uit, contacten synchroniseren aan/uit. Bij alle andere clients (ook de ingebouwde email app) kregen we steeds alleen maar de mogelijkheid email te synchroniseren, en heel soms ook de contacten, maar nooit de agenda. 

Ik typ dan in "agenda synchroniseren aan"- en jawel, nu is de,agenda bekend in Android. Alle agenda apps (dus ook goigle agenda, en aCalender en de ingebouwde, etc) zien de agenda van het werkaccount nu! 

Hoera! We hebben nu weer keurig de prive agenda, de gezinsagenda en de werkangenda, ieder met een kleurtje in één overzicht. 

martinkooij

martinkooij

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 16 augustus 2016
  • 11:07

Dag,

Dankjewel voor het meedenken! Tsja, alle synchronisaties staan aan, het maakt mij in eerste instantie  niet uit welke agenda app, geen een pakt de outlook account op, google agenda is een goed voorbeeld, maar ook aCal, business calender, etc….. geen één ziet het werkaccount. 

Het doet zich voor op een Huawei P8 met lollipop en een Huawei Mate 8 met Marshmellow. Het lijkt me geen aparaat specifiek probleem. 

Overigens hebben wij de oplossing inmiddels gevonden. Voeg het account toe via de bijgeleverde gmail app (die met het rode envelopje). In dat geval krijg je eindelijk *wel* drie opties: agenda synchroniseren aan/uit,  email synchroniseren aan/uit, contacten synchroniseren aan/uit. Bij alle andere clients (ook de ingebouwde email app) kregen we steeds alleen maar de mogelijkheid email te synchroniseren, en heel soms ook de contacten, maar nooit de agenda. 

Ik typ dan in "agenda synchroniseren aan"- en jawel, nu is de,agenda bekend in Android. Alle agenda apps (dus ook goigle agenda, en aCalender en de ingebouwde, etc) zien de agenda van het werkaccount nu! 

Hoera! We hebben nu weer keurig de prive agenda, de gezinsagenda en de werkangenda, ieder met een kleurtje in één overzicht. 

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6593
  • Reputatie 250
  • 16 augustus 2016
  • 11:27

oke je hebt de google gmail app gebruikt en daar je outlook agenda toegevoegt in instellingen/account toevoegen.

mocht je in de toekomst weer problemen krijgen bekijk dan even dit artikel wat androidworld ooit een keer geschreven heeft.

tip! de meeste problemen met syncroniseren zijn dat de app machtigingen niet goed staan, is misschien wel handig voor als je weer zulk soort problemen mocht krijgen in de toekomst.

maar mooi dat het nu weer werkt :-)

martinkooij

martinkooij

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 16 augustus 2016
  • 13:58

Dank! En zeker blij dat alles weer werkt.

Martin

Sjokoprins

Sjokoprins

• Lid sinds 16 mei 2011
  • Berichten 46
  • Reputatie 0
  • 17 augustus 2016
  • 12:49

Hallo, ook ik had deze problemen evenals mijn collega's. Heb nu ook exchange ingesteld via de Gmail app en alle machtigingen staan aan maar krijg nog steeds exchange niet aan de praat! Buiten outlook.com app is de exchange werk account compleet onzichtbaar! 

johnsiroen2017

johnsiroen2017

• Lid sinds 09 september 2016
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 9 september 2016
  • 10:38

Ik had hier eerst ook problemen mee sinds ik de online versie ging gebruiken.
Van mijn werk uit heb ik ook een Exchange account en Outlook op pc. Zelf een Samsung Galaxy S6

Heb wat plugins en apps getest en met EVO Collaborator plugin voor Outlook krijg ik mijn Exchange account prima gesynced op mijn Android telefoon (2-way sync) en heb hier in al die tijd geen problemen mee ervaren.

Kunt hier ook talloze andere mailservices mee syncen als je bijvoorbeeld iOS of blackberry etc zou gebruiken.
Wel ff vragen aan de IT afdeling of je het mag installeren

tutorial hier : http://marceljanssen2015.blogspot.com/2014/08/synchronisatie-van-uw-gmail-contacten.html
download site : http://www.evomailserver.com/download.php

Sjokoprins

Sjokoprins

• Lid sinds 16 mei 2011
  • Berichten 46
  • Reputatie 0
  • 14 september 2016
  • 00:04

Ondertussen werkend op de note 4 maar heb via root eerst de Samsung email app moeten verwijderen omdat deze een exchange service op de achtergrond draait die de gmail exchange functionaliteit blokkeert. Nu dus fatsoenlijke synchronisaties van agenda en email.

Op andere Android telefoons ook problemen zoals huawei maar daar kon de email app gewoon gestopt worden

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren