Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

superpeter

superpeter

• Lid sinds 30 juli 2013
  • Berichten 50
  • Reputatie 0
  • 5 juni 2016
  • 08:35

hallo allemaal

ik heb een wiko fefer smartphone die naar volle tevredenheid werkt.
ik gebruik als onder meer sms app hangout.
nu vroeg ik me zelf wel even af of binnen hangout de berichten van bv: nl-allert ook gewoon binnen komen.
en zo niet of in te stellen is dat de berichten van nl-allert wel binnen komen of anders welke app ik in plaats van hangout kan gebruiken voor het smsen gtalk en eventueel ook gelijk facebook chat twitter jabber kan gebruiken en die dus wel nl-allert ondersteunt.
hopelijk kunnen jullie me verder hiermee helpen.

groeten: peter

OnnoJ

OnnoJ

• Lid sinds 26 februari 2013
  • Berichten 1107
  • Reputatie 10
  • 5 juni 2016
  • 13:30

Het is maar de vraag of je Wiko Fefer Cell Broadcast / SMS Info-Berichten ondersteunt…
Je zou dit ergens in je Wiko moeten vinden dat je de info berichten wilt ontvangen. Meest waarschijnlijke is dat het in de standaard SMS/Messenger app staat. Aanwijzingen op de NL-Alert.nl Instelhulp kunnen je hiermee helpen. 

Ook al support je Wiko CB, Hangouts ondersteunt het ip niet. Je kunt het ook nergens instellen. Heb wel gelezen dat Hangouts vanaf 5.0 dit wel kan, maar vind verder weinig info.

Je kunt ook een speciale app installeren. Bijvoorbeeld Cell Broadcast Display. Als je Wiko het ondersteunt dan zou het daarmee moeten lukken.

Er is overigens ook  een speciaal NL-Alert topic op AW: hier, maar dat had je in je zoektocht vast al gevonden…

Galaxy Note II N7100 - DN 4 Root (for testing only)
Galaxy Note 10.1 N8010 - 4.4.2 Root
Galaxy Note 4 N910F - 6.0.1 Stock (back-up)
Galaxy Note 5 N920T - Sold
Galaxy Note 8 N950U1- 9.0.0 (main phone)
Huawei Watch - stock AW 2.0
Gear S2 Classic - stock

superpeter

superpeter

• Lid sinds 30 juli 2013
  • Berichten 50
  • Reputatie 0
  • 5 juni 2016
  • 13:56

ja die had ik al ge vonden.
echter kom ik daar ook niet verder mee.
ik heb nu ook maar cel broadcast display geïnstalleerd en dan zien we morgen wel of het werkt.
ik heb overigens android 5.1 er op staan en volgens nl allert zouden praktisch alle telefoons met android 4.2.2 of hoger het standaard moeten doen.
en um qua hangout heb ik  hangout 8.x.x dus teoreties gezien zou het dan dus gewoon moeten werken.
we gaan het dus maar afwachten en weten morgen rond 12 uur middags waarschijnlijk wel of het werkt
want dan word er als het goed is een test allert uit ge zonden door de overhijd

groeten: peter

OnnoJ

OnnoJ

• Lid sinds 26 februari 2013
  • Berichten 1107
  • Reputatie 10
  • 5 juni 2016
  • 18:00

Heb je wel ergens op je toestel de instellingen voor onvangen van info-berichten gevonden? If not, dan is bij jouw telefoon deze toepassing wellicht niet geïmplementeerd…

Galaxy Note II N7100 - DN 4 Root (for testing only)
Galaxy Note 10.1 N8010 - 4.4.2 Root
Galaxy Note 4 N910F - 6.0.1 Stock (back-up)
Galaxy Note 5 N920T - Sold
Galaxy Note 8 N950U1- 9.0.0 (main phone)
Huawei Watch - stock AW 2.0
Gear S2 Classic - stock

superpeter

superpeter

• Lid sinds 30 juli 2013
  • Berichten 50
  • Reputatie 0
  • 5 juni 2016
  • 18:46

toen ik hem net had heb ik die wel ergens ge zien en in ge stelt ja maar vraag me niet waar.
en sinds die tijd heb ik eigenlijk niet meer ge hoort dat de overheid test berichten had uit ge zonden .
tot van de week toe althans en toen hoorde ik bij de reclame dat ze dat morgen weer keer doen dus van daar ook dat ik het even wouw naar vragen of en zo ja hoe het kan.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren