Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

harmony895

harmony895

• Lid sinds 24 juni 2010
  • Berichten 339
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2010
  • 11:43

De laatste tijd valt het mij op dat steeds meer apps die eerst zonder reclame waren na een update nu vol zitten met reclame.(hebben zeker het verhaaltje gelezen, dat iemand al ruim 30.000 dollar hiermee heeft verdiend).
B.v. Het Weer en Talking Tom Cat.
Gelukkig heb ik de oude versies nog en deze er weer op gezet.

Ik weet dat ze ergens van moeten leven, maar als je een app als hobby maakt, dan hoef je daar toch geen geld aan te verdienen, een hobby kost geld/tijd.
Zijn ze een bedrijf, dan kan ik het me nog voorstellen, en vind ik dan de app erg goed, dan koop ik deze.

Met het oog op het veranderen van het onbeperkt internetten, naar mb's kopen,
zal toch al die reclame het internet verkeer extra verhogen.

Dus als ik merk dat een app er nu reclame in heeft zitten en de oude nog goed werkt
dan blijft de oude erop staan.

Bewerkt (22 april 2013 12:36)
Obiku

Obiku

• Lid sinds 16 juni 2010
  • Berichten 344
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2010
  • 12:59

Ieder zijn mening, maar ik vind bovenstaande betoog onzin. Gratis bestaat niet, ook gratis websites (en zelfs androidworld) wordt voor een belangijk deel draaiende gehouden uit de inkomsten van advertenties. Als mensen een extra zakcentje willen verdienen omdat ze een populaire app op de markt hebben gezet, laat ze lekker. Het is niet verplicht om die apps te installeren.

fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 26 augustus 2010
  • 13:14

Vind ik ook, als een ontwikkelaar er geen reclame op heeft gezet is dat natuurlijk mooi, maar als er wel ads bij staan maakt mij dat weinig uit. Zo krijgt de ontwikkelaar meer geld, en gaat hij er meer tijd in steken, wat resulteert in een betere app.

Laat die mensen hun geld daarmee verdienen, dan komen er nog hordes nieuwe ontwikkelaars binnen android, veel beter dan een gratis market waar geen cent mee te verdienen is, en waar dus ook niemand een app voor schrijft.

frank1964

frank1964

• Lid sinds 27 april 2010
  • Berichten 859
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2010
  • 13:24

Vervelender is het als het add's zijn die steeds wisselen op ene app die je constant me hebt draaien, dan genereren die apps onnodig data verkeer waar de maker van de app niets voor krijgt en de gebruiker wel data voor verbruikt. een add is prima, maar laat hem dan gewoon zitten of laat het wisselen bij het opstarten van een app , maar niet om de 20 seconden een andere waarmee je de eindgebruiker belast.
Overigens moet ik zeggen dat door deze actie mijn app bestand op mijn telefoon al flink uitgedund is en de reclame apps die ik wel goed vind heb ik gekocht, maar zelfs daar heb ik er al weer een paar gevonden die ook die vervelende reclames er bij mikken en dat vind ik dan weer niet correct. Kopen is add free in mijn ogen.

Paulo

Paulo

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 276
  • Reputatie 20
  • 26 augustus 2010
  • 16:30

Kopen is add-free inderdaad. Mee eens. Bij gratis apps moeten de ontwikkelaars erop letten dat de adds niet irritant in beeld zijn. Zo zijn er leuke eenvoudige spelletjes die ineens waardeloos zijn geworden omdat er continu een ad banner onderin het beeld te zien is. Die banner heeft geen enkele waarde en leidt alleen maar af.

fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 26 augustus 2010
  • 16:42

Ik heb een paar games gedownload, daar zijn ads in het menu, en ingame niet. Da's veel beter

Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 26 augustus 2010
  • 16:50

Tsjonge sjonge, als je geen adds wil zien, dan raad ik je een stukje papier en plakband aan of een dikke edding stift.. Of je wijkt uit naar een andere app. Of je betaalt inderdaad gewoon de volle mep (wow, wel drie euro!) voor de add-free versie.

Ook voor een amateur die het leuk vindt een app in elkaar te sleutelen komt er extra werk bij kijken om die app op de market te krijgen en te onderhouden. Dat is niet altijd even leuk en dankbaar werk (je moest eens weten wat voor shit de gemiddelde app ontwikkelaar soms naar zich toe geworpen krijgt door ontevreden “klanten”) waar best wat tegenover mag staan, ook als het niet je enige bron van inkomsten is.

RunaR

RunaR

• Lid sinds 09 augustus 2010
  • Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2010
  • 20:04

Helemaal met Marvin eens. Als hobby-ontwikkelaar is het leuk als je er geen kosten aan overhoud. Met veel hobby's kan dat niet, maar met apps ontwikkelen gelukkig wel. Ik heb geen moeite met apps waar een banner in zit. Liefst in een scherm wat je niet te vaak of te lang te zien krijgt. In een configscherm of introscherm ofzo. Als je echt geen reclame wilt, kopen… (of een ad-blocker installeren, maar dan gun je de ontwikkelaar echt niets).

doctormetal

doctormetal

• Lid sinds 18 augustus 2010
  • Berichten 434
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2010
  • 20:56

@RunaR Ben het helemaal met je eens. Zelf ben ik ook met een applicatie bezig en denk er ook over om er een banner in te doen. Wel ben ik van mening dat zo een banner niet schreeuwerig of irritant mag zijn. En mensen die alles maar gratis willen, maar toch ook geen reclame willen zien moeten gewoon stoppen met zielig doen. Dat er zelfs mensen zijn die voor een applicatie van een paar euro een crack gaan zoeken om maar geen geld te hoeven uitgeven is al helemaal triest.

RToday

RToday

• Lid sinds 20 juli 2010
  • Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2010
  • 22:11

Opzich heb ik er niet echt problemen mee, maar ik heb een aantal apps dat die pas na enkele seconden verschijnen en je dan net ergens klikt en dan verschijnt dus ook net die die advertentie waardoor je er meteen opklikt. Erg irritant.. verder maakt het me niet zo uit.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren