Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

aVirulence

aVirulence

• Lid sinds 18 maart 2009
  • Berichten 131
  • Reputatie 0
  • 22 augustus 2010
  • 19:49

Het overkomt mij regelmatig dat ik 's nachts in bed lig te draaien en de slaap maar niet kan vatten. Vaak komt dat door overmatig gepieker. Relax and sleep is de ideale applicatie om je aandacht af te leiden, zodat je makkelijker in slaap komt.

De gratis applicatie zorgt ervoor dat je door verschillende relaxerende melodieën en achtergrondgeluiden te combineren lekker snel wegdroomt.

Relaxmelodie samenstellen

Het principe van Relax and sleep is meer dan eenvoudig. De applicatie speelt geluiden af, waardoor je prima kunt relaxen. Je kunt uit een 26tal verschillende geluiden kiezen, die allemaal hun eigen charme hebben.

Zo zijn er bijvoorbeeld oceaangeluiden, krekels, het geluid van een kampvuur, maar ook een rustgevende guitaarmelodie of een monotone basmelodie. De kracht van deze simpele applicatie zit 'm in het feit dat je combinaties kunt vormen van verschillende geluidseffecten. Zo kun je bijvoorbeeld het zachte achtergrondgeluid van tjirpende krekels combineren met een kabbelend beekje.

Handig om in slaap te komen

De applicatie is de laatste tijd behoorlijk uitgebreid met een aantal nieuwe functies. Eén van die functies is de nachtklok. Wanneer je de geluiden van Relax and sleep gebruikt om in slaap te komen, kun je een klok in beeld zetten die dienst doet als wekker. Zoals je op bovenstaande screenshot kunt zien, imiteert de app dan een standaard lcd-wekker.

Even makkelijk is het feit dat je een timer kunt instellen in Relax and sleep. De applicatie sluit zichzelf dan automatisch na een bepaalde tijd uit. Uitermate handig voor wanneer de app zijn werk heeft gedaan en je in slaap bent gevallen!

Wanneer je Relax and sleep wil gebruiken bij het mediteren kun je de timer ook gebruiken om een alarm af te laten gaan wanneer er een bepaalde tijd is verstreken.

Random en vast

Erg prettig van Relax en sleep is dat de app het mogelijk maakt om een viertal presets in te stellen. Wanneer je dan aan het experimenteren bent geweest met bijvoorbeeld het (misschien niet echt heel erg relaxerende) geluid van kwakende kikkers, kun je altijd weer terug naar de vertrouwde oceaangeluiden waar je van de week zo makkelijk bij in slaap viel.

Om nieuwe combinaties van geluiden te ontdekken kun je de ‘random’-functie van de app uitproberen. Wanneer deze functie aanstaat, kun je door het schudden van je telefoon automatisch een combinatie van verschillende effecten samen laten stellen. Gelukkig kun je, door je presets, altijd weer terug naar je vertrouwde combinaties.

Relax and sleep plus

Sinds kort is er ook een uitbreidingspakket voor Relax and sleep te verkrijgen. Dit pakket kost €1,45 en biedt vooral uitbreidingen op het gebied van presets. Je krijgt namelijk acht extra presetplaatsen en kunt deze een naam geven, zodat je makkelijker weet achter welke preset welke geluidencombinatie schuilt.

Verder biedt de uitbreiding een eigen alarmmelodie, voor wanneer je de ‘wekker’ hebt gezet in Relax and sleep en een vaste beginvolume.

Conclusie

Relax and sleep is een erg simpele applicatie, maar wel één die ik zeker een paar keer in de week gebruik. Daarom een aanrader voor iedereen die wel eens problemen heeft om in slaap te komen of gewoon om eens te relaxen.

Hieronder vind je nog een aantal screenshots van deze relaxte app.

Gratis versie van Relax and sleep

com.mizusoft.relaxandsleep

Betaalde uitbreiding Relax and sleep plus (€1,45)

com.mizusoft.relaxandsleep.plus

Bewerkt (22 april 2013 12:35)
arieos

arieos

• Lid sinds 29 april 2010
  • Berichten 283
  • Reputatie 0
  • 22 augustus 2010
  • 21:18

Chil die ga ik gelijk uitproberen zodra ik me telefoon terug heb

wolleges

wolleges

• Lid sinds 23 augustus 2009
  • Berichten 121
  • Reputatie 0
  • 22 augustus 2010
  • 22:53

Erg leuk, maarem, maak de qr codes klikbaar ajb

Ferron

Ferron

• Lid sinds 03 augustus 2010
  • Berichten 153
  • Reputatie 0
  • 22 augustus 2010
  • 23:01

Hier, de klikbare.

wolleges

wolleges

• Lid sinds 23 augustus 2009
  • Berichten 121
  • Reputatie 0
  • 22 augustus 2010
  • 23:10

Alright

Thank'ee!

Leander

Leander

• Lid sinds 29 juli 2010
  • Berichten 279
  • Reputatie 0
  • 22 augustus 2010
  • 23:29

Ik heb vaker zoiets gehad. Vond het meer irritant dan ontspannend. Kwam misschien omdat het geluid produceerde dat niet echt voor kwam in m'n omgeving, dus ging ik me er aan irriteren. Ik zal deze ook eens proberen, kijken of het echt werkt. Maar is dit wel goed?? Straks ben je zo gewend aan een melodie voordat je in slaap valt, dat je straks niet meer zonder kan. Waardoor je dus enorme slaap problemen kan krijgen als je er mee stopt??

F-energy

F-energy

• Lid sinds 17 maart 2010
  • Berichten 223
  • Reputatie 0
  • 24 augustus 2010
  • 01:37

super chill ^^ opzich best veel opties voor soorten geluid ^^ had ik niet verwacht

arieos

arieos

• Lid sinds 29 april 2010
  • Berichten 283
  • Reputatie 0
  • 27 augustus 2010
  • 20:39

Heb het gister avond geprobeerd maar vond het niet lekker werken het geluid van een mobiel vind ik er niet goed genoeg voor

Bewerkt (22 april 2013 12:36)
MRDB

MRDB

• Lid sinds 13 september 2010
  • Berichten 154
  • Reputatie 0
  • 13 september 2010
  • 19:12

leuke app, maar jammer dat er een wake up light functie bij zit

Bewerkt (22 april 2013 12:39)
Emiel-G

Emiel-G

• Lid sinds 12 november 2010
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 15 november 2010
  • 18:49

ik kan 'm niet vinden in de market..,

Bewerkt (15 november 2010 18:49)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren