Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

TheCub

TheCub

• Lid sinds 13 mei 2013
  • Berichten 33
  • Reputatie 0
  • 29 november 2015
  • 18:47

Hoi,,

Als iemand mij nu een foto filmpje stuurt dan slaat whatsapp deze vanzelf op in mijn galerij
Hoe kan ik dat uit zetten,  ik wil ee foto's en filmpjes wel zien maar whatsapp moet ze niet gelijk opslaan.

Groet

Ps: op de iPhone kon ik dit selecteren in de instellingen whatsapp, maar hier zie ik dat niet  
       Wel een optie zien met mobiele data en WiFi maar niet de keuzen opslaan of niet

Sander

Sander

• Lid sinds 23 september 2009
  • Berichten 424
  • Reputatie 30
  • AdminAdmin
  • 29 november 2015
  • 19:54

Hoi,

Het is niet mogelijk om het opslaan van foto's uit te schakelen op Android. Wanneer je liever niet wil dat de foto's die je ontvangt via WhatsApp in je galerij terecht komen, kun je deze verbergen. Er zijn een paar manieren waarop je dat kunt doen. Ten eerste kun je een bestand in de WhatsApp-afbeeldingen-map plaatsen met de naam .nomedia. In dat bestand hoeft niks te staan.

De tweede manier die je kunt gebruiken is het verbergen van de map met bijvoorbeeld Quickpic. Deze kun je hier downloaden. Ik ga er vanuit dat deze dezelfde methode gebruikt als hierboven beschreven, maar het is wellicht wat eenvoudiger dit via een app te doen. Volgens de instructies die ik hier vond, kun je de map verbergen door er in Quickpic lang op te drukken en dan vanuit het menu de optie 'Hide'/'Verbergen' te kiezen.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren