Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Huawei P30 Pro New Edition

• OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

dennisfranky

dennisfranky

• Lid sinds 13 augustus 2010
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 20 augustus 2010
  • 04:01

hey,

Ik wou veel apps op mijn geheugen kaart zetten maar dit werkt niet echt goed. ik kan veel dingen niet verplaatsen en dit zijn niet belangrijke dinge voor het systeem. Ik kan namelijk ook veel games niet verplaatsen. ik heb sdmove op mijn telefoon gezet en deze ziet die apps niet eens. iemand oplossing.

groeten dennis

Bewerkt (22 april 2013 12:34)
i_like_android

i_like_android

• Lid sinds 11 juli 2009
  • Berichten 2497
  • Reputatie 10
  • 20 augustus 2010
  • 05:19

Misschien kan je eens meer uitleg geven. Welk toestel , rom enzo…

dennisfranky

dennisfranky

• Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 20 augustus 2010
  • 05:29

Ik heb mijn htc desire geupdate naar froyo en wou dus al mijn apps zoals games op mijn sd kaart zetten maar dit kon niet. dit kon alleen niet hier bleef het vlak naar sdkaart kopieren grijs. toen heb ik sdmove geinstalleert een app zodat je ziet welke apps je kan verplaatsen, van de ongeveer 80 apps kon ik er nog geen 10 verplaatsen.

RunaR

RunaR

• Lid sinds 09 augustus 2010
  • Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 20 augustus 2010
  • 07:36

Apps moeten specifiek geschreven worden om op sd te kunnen draaien als je de standaard Froyo gebruikt. Veel apps zijn dus ook nog niet geupdate. Met de tijd zal de ondersteuning hier voor verbeteren.
Apps die een service draaien kunnen sowieso niet van sd werken. Volgens google moet het mogelijk zijn je sdkaart te verwijderen terwijl je telefoon aan staat. Als er een app met een service op zou staan wordt dat een zooitje.

App2SD werkt wel in custom roms, maar daar gaat het op een andere manier. De hele apps directory wordt gemapt naar aparte partitie op de sdkaart. Deze kan je dan ook niet meer verwijderen als je telefoon aanstaat.

copymaster

copymaster

• Lid sinds 03 augustus 2010
  • Berichten 351
  • Reputatie 0
  • 20 augustus 2010
  • 10:55

@dennisfranky. Als je even de zoekfuntie op het forum gebruikt had had je een how to kunnen vinden (deze dus) die gebruik maakt van de sdk/adb shell methode. Middels het uivoeren van het commando, beschreven in de how to, $pm setInstallLocation 2 stel je in dat de apps standaard op de sd kaart geinstalleerd moeten worden. Hierna heb je ook de optie om bijna alle apps die je al had geinstalleerd te verplaatsen naar de sd kaart. Op deze manier heb ik ook de apps die niet met sdmove te verplaatsen zijn op de sd kaart gezet. Als voorbeeld Google Earth, deze kan standaard niet naar sd maar heb ik met genoemde instelling toch naar sd kunnen verplaatsen.

Gebruik je deze methode niet dan ben je afhafkelijk van de ontwikkelaar of deze het toestaat dat de app naar sd verplaatst wordt.

dennisfranky

dennisfranky

• Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 20 augustus 2010
  • 14:43

Ik heb de sdk/adb shell tweak gedaan werkt perfect Dankje voor de hulp

copymaster

copymaster

• Lid sinds 03 augustus 2010
  • Berichten 351
  • Reputatie 0
  • 20 augustus 2010
  • 16:21

Graag gedaan, weer een blijde gebruiker erbij.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren