Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

ekster

ekster

• Lid sinds 18 juli 2015
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 18 juli 2015
  • 17:21

Ik heb een Samsung tab S. Het lukt me niet om leestekens in mijn tekst te krijgen als ik het inspreek. Wie heeft hier een oplossing voor?Ik gebruik lolllipop 5.0.

Bewerkt (20 juli 2015 13:12)
ekster

ekster

• Lid sinds 18 juli 2015
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 20 juli 2015
  • 13:10

Niemand een idee voor een oplossing? Ik vind het namelijk erg jammer. Doordat ik ms heb, heb ik wat problemen met typen en op deze manier heb ik eigenlijk niks aan de spraakfunctie. Een tekst zonder punten en hoofdletters is gewoon niet te lezen en zo wil ik ook niet dingen versturen.

Bewerkt (20 juli 2015 13:11)
nickster89

nickster89

• Lid sinds 11 februari 2016
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 11 februari 2016
  • 04:28

hoi ekster, 

ik was opzoek naar het zelfde want zonder deze functie blijft het ook omslachtig.

ik vermoed dat je het antwoord erop al gevonden hebt, maar na lang zoeken heb ik het kunnen vinden.
Het gebruik van leestekens wordt momenteel alleen ondersteund in het Duits, Engels, Spaans, Frans, Italiaans en Russisch.

bron: (https://support.google.com/docs/answer/4492226)

zoals ik zei: je zal het antwoord vast al hebben, maar ik moest ff zoeken,
dus dacht meld het toch ff voor de zekerheid

groeten nick

ekster

ekster

• Lid sinds 18 juli 2015
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 11 februari 2016
  • 15:52

Hoi Nick,  nog bedankt voor je antwoord. Ik had wel begrepen inmiddels dat het in het Engels wel goed gaat. Had ik dit voor de aanschaf geweten dan had ik een I-pad gekocht, want daar gaat het wel goed mee. Ik vind dit echt een grote beperking.
Wie weet wordt de ondersteuning nog uitgebreid in de toekomst. Ik hoop het.

Groetjes Ekster ☺

Plantje

Plantje

• Lid sinds 03 augustus 2016
  • Berichten 38
  • Reputatie 0
  • 27 mei 2017
  • 12:12

Vraag van bijna twee jaar oud… werkt dit inmiddels wel?

Overigens, Ekster, als je de juiste vraag stelt/de vraag juist stelt kun je ook sneller antwoord verwachten. Want zoals ik het begrijp ben je net als ik op zoek naar leestekens bij spraak naar tekst; niet andersom

ekster

ekster

• Lid sinds 18 juli 2015
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 27 mei 2017
  • 15:54

Hoi Plantje, inderdaad een foutje van mijn kant in de vraagstelling. Ik heb geprobeerd het te veranderen, maar ik weet niet hoe. Om je vraag te beantwoorden; nee, het werkt nog steeds niet. Nederlands wordt in deze niet ondersteund door Google zoals Nick al aangaf. Ik had gehoopt dat het inmiddels wel zo zou zijn, maar helaas…

Groetjes Ekster

Plantje

Plantje

• Berichten 38
  • Reputatie 0
  • 27 mei 2017
  • 17:02

Ach ja, dat kan gebeuren. Jammer dat het niet gefikst is. Bij Windows 10 Mobile was het erger

ekster

ekster

• Lid sinds 18 juli 2015
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 29 mei 2017
  • 16:28

Wat was daar erger?

Ekster

Plantje

Plantje

• Berichten 38
  • Reputatie 0
  • 29 mei 2017
  • 16:40

Haha! Alles!
Nee, ik moet niet alle schepen achter me verbranden. Er zijn best veel zaken goed en fatsoenlijk geregeld bij Windows 10 Mobile, maar spraakherkenning in het Nederlands is daar absoluut onmogelijk. En zoeken in Bing levert lang niet de resultaten op die Google wel oplevert. En dat is jammer, want dat zijn wel belangrijke dingen. Als je op zoek bent naar een bepaalde winkel bijvoorbeeld wil je gewoon snel zien wat er in de buurt is en wat de openingstijden zijn.

Het dicteren van tekst gebruik ik extreem veel bij mijn Samsung! En ik had het graag ook op mijn Windows 10 tablet gebruikt, maar helaas…

ekster

ekster

• Lid sinds 18 juli 2015
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 29 mei 2017
  • 16:58

Ja, als je gewend bent het veel te gebruiken, valt dat wel even flink tegen. Ook best raar eigenlijk dat het nog maar zo matig is. Ik had echt verwacht dat het allemaal altijd wel zou kunnen op elk apparaat, maar dat is dus niet zo. Mijn partner heeft een I-Pad en bij hem werkt het prima. Had ik dat geweten…
Maar kun je op een Windows 10 mobiele telefoon niet met Google als zoekmachine werken?? Werkt dat anders dan op een Windows 10 laptop?

Ekster

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren