Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Ceased2be

Ceased2be

• Lid sinds 02 februari 2009
  • Berichten 124
  • Reputatie 0
  • 19 april 2009
  • 10:18

Na de 2 losse topics over WisePilot en Navigatie in het algemeen is het wellicht handig om een eigen topic voor AndNav te maken, zeker nu deze gewoon middels de marketplace te verkrijgen is.

AndNav is een gratis(!) navigatie oplossing voor Android en maakt gebruik van OpenStreetmap om een turn-by-turn navigatie-oplossing te worden voor Android.
Het werkt nog niet 100% vlekkeloos, maar het is een flinke stap in de goede richting. Vooral de mogelijkheid om kaarten te preloaden naar je SD card waardoor je alleen GPS nodig hebt om te navigeren is een pré.
Staat je straat / huis niet op de kaart? Geen probleem! Via www.openstreetmap.org kun je je eigen straten en data toevoegen. Zo heb ik mijn eigen straat toegevoegd die er wonderbaarlijk genoeg niet in zat en een uur later zat deze op de kaart.
Elke keer als je AndNav gebruikt wordt er een trace-file aangemaakt welke geupload wordt na je navigatie-sessie en deze wordt (mede) gebruikt om de kaarten actueel te houden waardoor je altijd actuele(re) data hebt dan bij een TomTom.

Probeer het uit zou ik zeggen!

CzD

Bewerkt (19 april 2009 10:18)
maus010

maus010

• Lid sinds 10 maart 2009
  • Berichten 278
  • Reputatie 0
  • 22 april 2009
  • 17:14

Ik gebruik nu sinds 2 dagen andnav2.

Maar hoe kan ik kaarten pre-loaden?
Ik heb de benelux gedownload, uitgepakt en in de map andav2/tiles/mapnik gezet. Maar waar moet ik in het menu van andnav de kaarten pre-loaden?
Ik raak namelijk te vaak de verbinding met de server kwijt tijdens het navigeren.

Alvast bedankt

Bewerkt (22 april 2009 17:14)
Ippe_Ziepe

Ippe_Ziepe

• Lid sinds 31 maart 2009
  • Berichten 297
  • Reputatie 0
  • 22 april 2009
  • 17:20

Uit de omschrijving in de Market:

“AndNav (BETA) is a Navigation application providing NON-REALTIME(!) directions.”

Ja zeg, daar heb ik Maps al voor. Ik heb even AndNav2 geprobeerd (trial, betaalde versie kunnen we in .nl nog niet krijgen*), maar dat vond ik een drama. Onduidelijke bediening, en aanwijzingen (met Text-To-Speech) kwamen te vroeg, te laat, of er klopte sowieso niets van.

Misschien kan iemand me uitleggen waarom ik het wel zou moeten gebruiken?

*correctie: dat was een maandje geleden. Nu kun je AndNav2 gewoon downloaden, zo te zien zonder 30-dagen-limiet.

Bewerkt (22 april 2009 17:20)
Ceased2be

Ceased2be

• Berichten 124
  • Reputatie 0
  • 22 april 2009
  • 23:23

maus010
Ik gebruik nu sinds 2 dagen andnav2.

Maar hoe kan ik kaarten pre-loaden?
Ik heb de benelux gedownload, uitgepakt en in de map andav2/tiles/mapnik gezet. Maar waar moet ik in het menu van andnav de kaarten pre-loaden?
Ik raak namelijk te vaak de verbinding met de server kwijt tijdens het navigeren.

Alvast bedankt

Alle tiles die je daar neerzet worden automatisch gelezen. Het wordt alleen niet weergegeven in de cache. Developer geeft aan het te lang duurt om bij elke load een complete indexering te doen van de cache directory.

Bewerkt (22 april 2009 23:23)
Ceased2be

Ceased2be

• Berichten 124
  • Reputatie 0
  • 22 april 2009
  • 23:26

Ippe Ziepe
Uit de omschrijving in de Market:

“AndNav (BETA) is a Navigation application providing NON-REALTIME(!) directions.”

Ja zeg, daar heb ik Maps al voor. Ik heb even AndNav2 geprobeerd (trial, betaalde versie kunnen we in .nl nog niet krijgen*), maar dat vond ik een drama. Onduidelijke bediening, en aanwijzingen (met Text-To-Speech) kwamen te vroeg, te laat, of er klopte sowieso niets van.

Misschien kan iemand me uitleggen waarom ik het wel zou moeten gebruiken?

*correctie: dat was een maandje geleden. Nu kun je AndNav2 gewoon downloaden, zo te zien zonder 30-dagen-limiet.

Ja dat is idd de oude AndNav. AndNav2 heeft dus wel realtime-navigatie, maar laat inderdaad soms nog wel wat te wensen over. Aan de andere kant is het een freeware project en blijft het freeware en zijn het 2 studenten die het in hun vrije tijd gemaakt hebben en nu onderhouden dus ik eis nog niet teveel van het pakket.
Voor de navigatie op vakantie gebruik ik m'n papieren kaarten nog wel, maar ik vind het zeker een interessant pakket om te volgen. En tot de gevestigde namen wat uitbrengen is dit de beste optie die we hebben.

Bewerkt (22 april 2009 23:26)
Ippe_Ziepe

Ippe_Ziepe

• Berichten 297
  • Reputatie 0
  • 22 april 2009
  • 23:38

Begrijp me niet verkeerd, het is een goed project. Ik snap alleen niet dat je niet normaal een eindpunt als adres kunt invullen, en dat je moet aangeven waar je vandaan komt. Ja, hiervandaan natuurlijk.
De makers hebben helaas nauwelijks nagedacht over het gebruik…

Bewerkt (22 april 2009 23:38)
Ippe_Ziepe

Ippe_Ziepe

• Berichten 297
  • Reputatie 0
  • 23 april 2009
  • 00:05

Even geinstalleerd. Ziet er al stukken beter uit dan de eerdere versie van an2. Morgen stukje mee rijden, ik kom er nog op terug.

Bewerkt (23 april 2009 00:05)
Ippe_Ziepe

Ippe_Ziepe

• Berichten 297
  • Reputatie 0
  • 23 april 2009
  • 09:25

Kan nu al beter een adres invoeren, maar bij “Resolving Address…” krijg ik steevast een Force Close.

Jammer, ik begon er net enthousiast over te raken…

Bewerkt (23 april 2009 09:25)
Ceased2be

Ceased2be

• Berichten 124
  • Reputatie 0
  • 23 april 2009
  • 09:48

Ippe Ziepe
Kan nu al beter een adres invoeren, maar bij “Resolving Address…” krijg ik steevast een Force Close.

Jammer, ik begon er net enthousiast over te raken…

Dat is heel raar, enige punt waarop ik een force close krijg is als hij aan het eind geen trace file kan uploaden…
probeer eens een hele reïsntall en de bestanden van andnav van je sd card af te halen?

Bewerkt (23 april 2009 09:48)
Ippe_Ziepe

Ippe_Ziepe

• Berichten 297
  • Reputatie 0
  • 23 april 2009
  • 14:25

Gedaan, en dan werkt het.

Maar niet de tweede keer… (Weer FC's…) Straks nog eens testen.

Bewerkt (23 april 2009 14:25)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren