Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

MeneM

MeneM

• Lid sinds 25 maart 2009
  • Berichten 49
  • Reputatie 0
  • 12 april 2009
  • 16:29

Er zijn niet zoveel Navigatie pakketten voor de Android.
Maar er is er weer 1 bij: Wisepilot

Zal ik hem proberen of niet?

En wil iemand anders dan Andnav2 proberen en ook iemand de Telenav?

Edit vanwege:
Het is Andnav2 en niet alleen andnav,

Bewerkt (12 april 2009 16:29)
Marcel

Marcel

• Lid sinds 04 maart 2009
  • Berichten 289
  • Reputatie 0
  • 12 april 2009
  • 21:59

MeneM
En wil iemand anders dan Andnav proberen en ook iemand de Telenav?
Ik test al een tijdje met Andnav2. Het is nog lang niet perfect, maar wel een leuk gratis begin. Wel lastig dat ie 500 meter van tevoren zegt wat je moet doen, dan 200 meter van tevoren alleen waarschuwt, en dan 100 meter van tevoren weer zegt wat je moet doen. Op het moment zelf zegt ie niets, en dat doet ie dus ook niet als je binnen honderd meter een nieuwe aanwijzing krijgt. Dat wordt dus kaartje kijken. Tevens stuurde hij me zonder commentaar het Prins Clausplein over vorige week, vanaf de A12 uit de richting Zoetermeer de A4 op richting Den Haag zuid. Toch niet het meest handige plein om zonder (gesproken) aanwijzing over te moeten. Nou is dat voor mij wel bekend terrein, maar als je er voor het eerst komt ga je zo wel de mist in.
Het was ook even puzzelen om hem Nederlands te laten praten, maar dan zegt hij ook netjes de volgende straatnaam erbij.

Bewerkt (12 april 2009 21:59)
Elmeraculous

Elmeraculous

• Lid sinds 03 februari 2009
  • Berichten 421
  • Reputatie 0
  • 13 april 2009
  • 09:59

Wil Telenav wel uitproberen. Zag alleen dat 'ie nog niet beschikbaar is voor Nederland…. bummer…

Of weten jullie meer?

Bewerkt (13 april 2009 09:59)
Just_Me

Just_Me

• Lid sinds 13 maart 2009
  • Berichten 123
  • Reputatie 0
  • 13 april 2009
  • 15:03

ik ga vanavond naar huis nav4all proberen. Ben over andnav2 niet zo te spreken. Vind het menu niet erg overzichtelijk, de stem erg zacht, de aanwijzingen onder het rijden inderdaad erg summier, en ook erg laat. Niet voldoende in mijn ogen..
nav4all oogt makkelijker, en de stem is duidelijker. Ik zal mijn echte bevindingen later posten..

Bewerkt (13 april 2009 15:03)
MeneM

MeneM

• Berichten 49
  • Reputatie 0
  • 13 april 2009
  • 15:05

Cool die kende ik dus nog niet. Thanks!

Bewerkt (13 april 2009 15:05)
Just_Me

Just_Me

• Lid sinds 13 maart 2009
  • Berichten 123
  • Reputatie 0
  • 13 april 2009
  • 15:10

als jij nog even laat weten wat je van wisepilot vind.. kunnen we straks tot een goede conclusie komen

Bewerkt (13 april 2009 15:10)
MeneM

MeneM

• Berichten 49
  • Reputatie 0
  • 13 april 2009
  • 15:32

Vandaag mijn schoonemoeder opgehaald. Ik heb geluk met haar, zij is van het type ruwe bolster blanke pit.

Ze vind gadgets ook leuk, maar koopt en snapt ze niet.
Voor tweede paasdag moest ik haar dus ophalen. Perfect voor een test rondje.

De GPS van onze G1 krijgt snel een lock, een hele snelle GPS zit er in!

De GUI is een beetje “apart” vind ik… Grote groene knoppen die niet echt een overzichtelijke indruk maken op mij. I.p.v. de standaard Android manier van menu structuur, gebruiken ze een uitklapmenu zoals Windows Mobile dat doet met het startmenu. Brrrrr. En dan nog grotere knoppen.

Maar uiteindelijk gaat het om de navigatie toch? En dat gaat prima. Ik geef het qua navigatie zeker een 7. Alles is grijs behalve de weg, die is wit. Dan hebben we nog bossen. Die zijn groen…

Links en rechts hebben we iconen die bijvoorbeeld een hotel aanduiden. Leuk is het dat als je die aanraakt meteen het adres, telefoon nummer, website link etc te zien krijgt.

Afijn, vaak genoeg verloor wisepilot de lokatie waar ik eigenlijk was en dacht hij dat ik compleet ergens anders aan het rijden was en dat geeft hij dan aan met een ringel zovan “hee, je rijdt verkeerd!”

Dat wordt wel vervelend op het laatst…

Daarentegen heb je info over de weg waar je op rijdt: file, flitspalen, wegopbrekingen. En dat maakt een hoop goed. Op die manier is het zelfs handig om hem te gebruiken wanneer je de weg al kunt dromen.

Tis geen Tomtom wat mij betreft. Maar een app die echt iets nieuws probeert. Ze moeten alleen de mogelijkheid toevoegen om kaarten op de SD te bewaren en de data communicatie uit te zetten voor het buitenland. da's al.

De prijs is goed: 100 euro voor 1 jaar. Daar krijg je dus van alles bij. inclusief up to date kaarten met poi's, flitspalen info, file info, etc.

Bij Tomtom betaal je 1 keer voor de hele hups, en steeds weer opnieuw nieuwe kaarten moeten kopen loopt ook best op.

Net nog even met nav4all rondgereden en ook AndNav2 in het verleden al eens geprobeerd: Wisepilot is echt zo veel beter dan deze twee!

Bewerkt (13 april 2009 15:32)
MeneM

MeneM

• Berichten 49
  • Reputatie 0
  • 13 april 2009
  • 16:23

Toevoeging:

Ik woon op een pad waar geen auto's kunnen komen. Als er bezoek komt die gebruik maakt van de TomTom gaan ze altijd verkeerd. Ze moeten nl. bij een hofje parkeren en het laatste stukje lopen naar de achter tuin.

Afijn, Tomtom heeft dat altijd fout gedaan, en “herberekend” de route steeds als de persoon in de auto ietsje dichterbij probeert te komen. Wordt over een fietspad geleid etc.

Wisepilot leidde mij rechtstreeks naar het hofje! Helemaal top!

Bewerkt (13 april 2009 16:23)
Ippe_Ziepe

Ippe_Ziepe

• Lid sinds 31 maart 2009
  • Berichten 297
  • Reputatie 0
  • 14 april 2009
  • 10:20

Ben heel benieuwd welke nav-app de beste is. Ik vind $99 / jaar best te doen, MITS HET GOED WERKT. Daarna nog een goede houder/lader voor in de auto. Iemand tips?

Heb een leuke Mio (C710), maar daar zijn geen updates voor te krijgen.

Bewerkt (14 april 2009 10:20)
Peter

Peter

• Lid sinds 14 april 2009
  • Berichten 21
  • Reputatie 0
  • 14 april 2009
  • 12:56

Ik gebruik zelf wisepilot al een weekje en ben er erg tevreden over. Eindelijk een volwasse navigatie app.En wil daar ook prima voor betalen.

Bewerkt (14 april 2009 12:56)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren