Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

• Xiaomi Mi 9T

• Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Roel

Roel

• Lid sinds 03 september 2009
  • Berichten 218
  • Reputatie 0
  • 8 augustus 2010
  • 17:55

Deze week is de app van de week PdaNet, tethering met je Android-toestel zonder root access. De precieze betekenis van tethering is:

Tetheringin draadloze communicatie is de mogelijkheid om een apparaat zonder internetverbinding (zoals desktop, notebook of laptop) aan te sluiten op een mobiel apparaat (zoals gsm of PDA) met mobiel internet om zo toegang tot internet te verschaffen aan het apparaat zonder internetverbinding.

193
PdaNet is een Tethering Android applicatie die het mogelijk maakt om te internetten op jouw laptop, desktop pc of ander multimedia apparaat via jouw Android-toestel. Dit kan normaal gesproken via een Seriële kabel, USB kabel, PC kaart, IrDA (infrarood connectie), Bluetooth en/of WiFi.

De app van deze week PdaNet, geeft je de mogelijkheid om deze verbinding te leggen via USB of Bluetooth. PdaNet is een simpele applicatie die puur de dataverbinding van jouw Android-toestel doorgeeft aan de aangesloten desktop pc of ander multimedia apparaat.
Bij het installeren van PdaNet op de desbetreffende PC word automatisch naar een verbinding met jouw Android-toestel gezocht. Indien deze verbinding word gevonden word de applicatie ook direct op jouw Android-toestel geïnstalleerd.

Bij het starten van PdaNet kun je door middel van “Enable USB Tether” de dataverbinding van jouw Androi-toestel doorgeven door de USB poort. Na het aansluiten van jouw toestel d.m.v. de USB verbinding zal de PdaNet applicatie op jouw toestel verbinding gaan zoeken met de PdaNet applicatie geïnstalleerd op de aangesloten desktop pc .

Er zijn twee versies beschikbaar van PdaNet, de ‘free edition’ die na twee weken gebruik beveiligde websites blokkeert, en de ‘paid edition’ die geen beperkingen in gebruik kent.

Kortom, wil jij op een bepaalde lokatie toch gebruik maken van het internet, maar heb je niet de beschikking over een draadloze of normale verbinding? Maak dan gebruik van PdaNet en surf via de dataverbinding van jouw Android-toestel.

Android applicatie in de Android Market:

PdaNet windows/mac applicatie die automatisch de Android applicatie installeert op het aangesloten Android-toestel:
PdaNet windows/mac installer

Bewerkt (22 april 2013 12:32)
HaroldGtv

HaroldGtv

• Lid sinds 08 augustus 2010
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 8 augustus 2010
  • 19:10

Super applicatie..

ik had het nodig om mijn Werk PDA te kunnen gebruiken. Deze moet een DUN verbinding hebben (dial up netwerk)
Om voor me werk dingen te kunnen doen op de PDA..

Als dit er niet was moest ik met me werk gsm blijven werken. Nu kan het mooi met me Desire.

Scoop643

Scoop643

• Lid sinds 24 juli 2010
  • Berichten 62
  • Reputatie 0
  • 8 augustus 2010
  • 21:50

Is dit niet hetzelfde als thetering wat in froyo zit?

daikenas08

daikenas08

• Lid sinds 11 november 2010
  • Berichten 411
  • Reputatie 0
  • 14 november 2010
  • 04:08

Scoop643;31920
Is dit niet hetzelfde als thetering wat in froyo zit?
toen ik mijn galaxy s kocht met besturingsteken 2.1 stond die optie er al op, geen idee of dat enkel bij de galaxy zo is
met froyo kan ik dit dus nog steeds/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />
ik verkies wel het niet veel tot nooit te gebruiken want dat gaat data verkeer opslorpen en dat kan je wel eens gaan voelen op het einde van de maand als je factuur aankomt denk ik/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />

Bewerkt (14 november 2010 04:08)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren