Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Roaldvbr

Roaldvbr

• Lid sinds 21 juli 2014
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 21 juli 2014
  • 12:28

Hallo,

sinds mijn vakantie (2 weken geen internet/wifi) lukt het niet meer om gemaakte foto's naar Google+/Foto te synchroniseren. Ik krijg elke 3 dagen de foutmelding ‘kan geen back up maken’ en bij de gemaakte foto's blijven wolkjes staan.

Wie kan me helpen? in de (beperkte)instellingen kon ik geen actie vinden die mijn probleem verhelpt.

Ik ben benieuwd naar jullie reactie!

alvast bedankt!

groeten Roald

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 21 juli 2014
  • 16:09

bij instellingen/account & synchroniseren/google/ dan je google account aan klikken en staat google+ foto's aangevinkt? je kunt vandaar uit de boel ook geforceerd synchroniseren.

over welke type telefoon {merk} gaat het?

Roaldvbr

Roaldvbr

• Lid sinds 21 juli 2014
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 21 juli 2014
  • 16:16

bedankt voor jouw reactie!

het vinkje staat aan en er staat bij dat er vandaag voor het laatst gesynct is. maar google foto's geeft aan dat er 300 foto's nog te back uppen zijn (dit aantal neemt alleen maar toe zodra ik een nieuwe foto maak.

ik heb een htc one (m7)

heb je nog een tip?

gr Roald

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 21 juli 2014
  • 16:47

als je bij je m7 naar de foto's gaat en in de instellingen heb je daar automatische backup aanstaan en als je erop klikt heb je dan het juiste account en heb in je backup maken van foto's de juiste gegevens aangevinkt of alleen wifi of allebij of alleen tijdens opladen zo heb je nog wel meer van die instellingen.

anders kijk even hier voor hulp.

ik gebruik de foto's van google in combo met een desktop aplicatie kun je hier vandaan halen.

Bewerkt (21 juli 2014 16:54)
JoenesW

JoenesW

• Lid sinds 18 augustus 2014
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 18 augustus 2014
  • 08:26

Ik heb hetzelfde probleem. Heb ook een M7 en kan ook nadat mijn telefon gereset is geen fotos backuppen met wifi. Echter kan het wel met 3G. HTC ook ingelicht, alleen weet ook hoe dit opgelost moet worden. Wel gek dat dit eerder wel functioneerde en nu niet meer werkt

Heb je de oplossing al?

Roaldvbr

Roaldvbr

• Lid sinds 21 juli 2014
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 18 augustus 2014
  • 10:43

vervelend om te horen dat je dit probleem ook hebt. Wel bij te horen dat het waarschijnlijk niet aan mij ligt.

ik kon met de eerdere genoemde mogelijkheden (ieder bedankt voor het meedenken!) de oplossing niet vinden. Heb het met 3g trouwens niet geprobeerd, die is nieuw voor mij, al zie ik nu wel dat de instelling zowel wifi als mobiele data aangeeft (snel weer aangepast) ben vrijwel zeker dat de ‘grote’ back up op wifi geschiedde. Ik was er een beetje klaar mee dus heb de auto back-up uitgezet. na enige tijd weer eens geprobeerd en toen ging de telefoon druk aan het back uppen. het lijkt weer te werken al zit er wel een ‘gat’ van een maand in de hoogtepunten terwijl deze tussenliggende foto's wel geback-upt zijn. As we speak weigert het toestel weer te back uppen dus ik ben nog niet tevreden.

mocht je meer weten/horen, ik ben benieuwd!!

JoenesW

JoenesW

• Lid sinds 18 augustus 2014
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 18 augustus 2014
  • 11:22

Bij mijn zit het zo, als ik een foto maak, staat er back up maken ….. Vervolgens gebeurd er niets, het balkje loopt niet vol. Als ik in een wifi zone ben, en de instelling op wifi en/of 3g zet loopt het balkje wel vol oftwel er wordt gebackupt. Waarschijnlijk zit het probleem denk ik in het wifi gedeelte van deze app fotos van google+. Maar om daar aan een oplossing te komen is vrij lastig dus heb nog steeds problemen. Heb dit weekend ook (op aanraden van HTC) alles naar fabrieks instelling gezet. Ook zonder resultaat. Het vreemde vnid ik zelf dat deze functie eerst wel werkte. Mijn HTC one is naar de reparatie service geweest van HTC. Daarna functioneerd het niet meer. Heb wel gevoel dat er iets tussen het toestel en google+ niet goed zit. En denk in de richting van wifi aangezien het wel wil maar niet gebeurd.(het zegt wel van backup maken, anders staat er wel nog te backuppen.)

Misschien krijgen we nog een oplossing?

Bewerkt (18 augustus 2014 11:23)
jcivo

jcivo

• Lid sinds 16 mei 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 23 augustus 2014
  • 15:31

Heb ook een M7 met hetzelfde probleem, in de instellingen inderdaad de backup via WIFI en 3G aanzetten en het werkt.

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 25 augustus 2014
  • 18:38

Op zowel mijn Galaxy SII en nu de Nexus 5 werkt de automatische backup functie ronduit beroerd. Het lijkt compleet willekeurig te verlopen welke foto's wel of niet geupload worden. Nieuwe foto's geen probleem maar bestaande foto's is drama.
Ik heb om die reden helemaal uitgezet en gebruik een appje genaamd Foldersync.
Hiermee synchroniseer ik zowel foto's als bestanden en alles is in te stellen. Zo laat ik de DCIM map synchroniseren zodra er een nieuwe foto gemaakt is (zoals auto-backup van G+) en de map Whatsapp laat ik elke nacht om 5 uur synchroniseren.
Hier een artikeltje wat ik er destijds over geschreven heb.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

marijevanderhijden

marijevanderhijden

• Lid sinds 13 december 2017
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 13 december 2017
  • 22:24

Ik heb hetzelfde

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren