Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

galaxyuser

galaxyuser

• Lid sinds 13 augustus 2011
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 19 oktober 2013
  • 12:57

mijn vriendin wil een smartphone gaan gebruiken om met mij te kunnen whatsappen .
maar ze wil hiervoor geen mobiel internet abbo voor afsluiten.
bij het gebruik van whatsapp zal ze dus buiten haar belbundel MB gaan verbruiken.
dit is geen probleem , maar ik wil niet dat het overige internet verkeer op de achtergrond ook MB's gaat verbruiken.
het lijkt me onmogelijk om via een instelling alle internet uit te zetten behalve whatsapp.
maar ik dacht misschien is er wel een app die dit kan .
is er wellicht iemand hier die zo;n app gebruikt ?

galaxy s plus
Google Android 2.3

Maurice1970

Maurice1970

• Lid sinds 12 november 2010
  • Berichten 947
  • Reputatie 10
  • 20 oktober 2013
  • 10:36

galaxyuser
mijn vriendin wil een smartphone gaan gebruiken om met mij te kunnen whatsappen .
maar ze wil hiervoor geen mobiel internet abbo voor afsluiten.
bij het gebruik van whatsapp zal ze dus buiten haar belbundel MB gaan verbruiken.
dit is geen probleem , maar ik wil niet dat het overige internet verkeer op de achtergrond ook MB's gaat verbruiken.
het lijkt me onmogelijk om via een instelling alle internet uit te zetten behalve whatsapp.
maar ik dacht misschien is er wel een app die dit kan .
is er wellicht iemand hier die zo;n app gebruikt ?

galaxy s plus
Google Android 2.3

Als je geen mobiel data abonnement hebt kun je helemaal niks verbruiken, ook niet met whatsapp.

Maar ik weet niet wat je vriendin wil uitgeven aan een abonnement maar wat je bijvoorbeeld kunt doen is dit (ik heb maar even een voorbeeld genomen):

http://www.hollandsnieuwe.nl/abonnementen?duration=24&phoneDevicePath=phoneDevice&duration=12&phoneDevicePath=phoneDevice&_requestid=2432325

Hier heb je 275 minuten of sms of mb's aan data. Dan heb je toch een data abonnement maar voor weinig, zo'n 14.00 euro per maand. Hier zit wel 6.00 euro per maand in de prijs voor een galaxy S3 mini. Je kunt je data gebruiken zoals jij wil, je kunt je email apps bijvoorbeeld niet gebruiken of zo instellen dat ze nooit je mail gaan ophalen uit zichzelf alleen handmatig als jij (of je vriendin) dat wil.

Als de combi 275 minuten, sms of mb's te weinig is kun je 2.50 euro (24 maanden 75% korting op 10.00 euro) 500 Mb data erbij nemen. Maandprijs is dan 16.50 euro en dus ook nog heel goed te doen.

Ook zou je een sim only abonnement kunnen nemen, dan heb je de kosten van het toestel ook niet.

Maar om te kunnen whatsappen heb je nu eenmaal data nodig, dat is wat ik wil zeggen. En dat hoeft niet echt duur te zijn…

Bewerkt (20 oktober 2013 10:50)

Galaxy S5 (Vodafone) blue 5.0
Galaxy S5 (Vodafone) gold 5.0
Galaxy S4 (Vodafone) white 4.4.2
Galaxy S3 (Kpn) blue 4.1.2
Galaxy Note 7.0
Galaxy Note 10.1

Alles stock and niet geroot.

galaxyuser

galaxyuser

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 21 oktober 2013
  • 19:13

ze heeft op dit moment HI simonly met alleen bel/sms bundel.
maar je kunt buiten je belbundel wel gewoon internet gebruiken , alleen dan betaal je gewoon per MB
dan zijn de kosten dus ook wat duurder.

maar als je alleen whatsapp gebruikt buiten je belbundel en de rest blokkeert , kun je de kosten laag houden.
dat zal denk ik maar een paar euro in de maand zijn , dus goedkoper dan een internet abbo

Bewerkt (21 oktober 2013 20:11)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 21 oktober 2013
  • 20:11

Je kan de telefoon ook rooten en dan DroidWall installeren. Daarmee kan je per applicatie de toegang tot internet disablen of juist enablen, via wifi of juist via 3G.

galaxyuser

galaxyuser

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 21 oktober 2013
  • 20:14

Marvin
Je kan de telefoon ook rooten en dan DroidWall installeren. Daarmee kan je per applicatie de toegang tot internet disablen of juist enablen, via wifi of juist via 3G.

dat is inderdaad een oplossing die in de buurt komt , ik wil helaas de telefoon niet rooten.

dus een app zoals droidwall zou perfect zijn , maar dan gewoon uit de playstore zonder root acces

Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 22 oktober 2013
  • 10:02

Niet mogelijk.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren