Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Huawei P30 Pro New Edition

• OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Margreet1971

Margreet1971

• Lid sinds 04 september 2013
  • Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 4 september 2013
  • 19:47

Wie kan me helpen? Ik heb sinds gisteren mijn eerste smartphone (dus nog een beetje zoekende), een Samsung Galaxy Ace Plus. Ik heb mijn gmailaccount moeten toevoegen waardoor ik ook automatisch mijn mail binnen krijg. Zowel via de app gmail als via de app email.

Ik zou graag willen dat ik net als bij mijn live mail, niet automatisch verbinding heb en gewoon moet inloggen wanneer ik even mijn mail wil checken. Echter kan ik niet vinden of dit kan en zo ja hoe.

Iemand enig idee hoe ik een wachtwoord voor mijn gmail kan instellen, zodat niet iedereen mijn mails kan bekijken als ik mijn telefoon ergens laat slingeren?

Ik hoor het graag.

Gr Margreet

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 4 september 2013
  • 23:46

Geen toestel specifieke vraag, verplaats naar Android Applicaties.

Je kan niet een wachtwoord op de gmail app zetten. Wat je wel kunt doen is via instellingen>beveiliging een PIN code op je toestel zetten zodat iedereen die het wil gebruiken die PIN moet ingeven. Je kunt dit zelf zo strak of los instellen als je wilt. Zodra je scherm op zwart gaat of pas na een kwartier vragen om de code.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Tucker

Tucker

• Lid sinds 15 februari 2012
  • Berichten 1440
  • Reputatie 70
  • 5 september 2013
  • 08:25

Je zou de gratis app AppLock op je phone kunnen zetten. Daarmee kan je een pincode instellen voor de apps en folders die anderen niets aangaat.

Galaxy S5 stock v4.4.2
Galaxy S5 mini stock v4.4.2
Galaxy Tab 3 10.1 wifi stock v4.2.2

Tucker

Tucker

• Berichten 1440
  • Reputatie 70
  • 5 september 2013
  • 08:32

Of SmartLock, die doet hetzelfde maar die kan je met een widget aan en uit zetten zodat je bijv. thuis niet steeds de pincode hoeft in te toetsen.

Galaxy S5 stock v4.4.2

Margreet1971

Margreet1971

• Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 5 september 2013
  • 09:15

Excuses dat ik mijn bericht verkeerd geplaatst had en bedankt voor jullie antwoorden. Wat ontzettend balen dat dat dus niet kan. Ik heb nu idd zo lang een pincode ingesteld maar zo gauw mijn scherm op zwart springt moet ik idd thuis constant die pincode ingeven. Ik zou dan even moet zoeken naar de instelling om alleen de pincode te gebruiken als ik zelf mijn toestel vergrendel dmv van de aan/uit/vergrendeltoets.

Zo'n applock lijkt me echter gemakkelijker aangezien ik thuis altijd de laptop aan heb en daar mijn mail kijk. Ook hoef ik als ik weg ben maar eens heel incidenteel mijn mail te bekijken. Het is meer voor noodgevallen. Ik ga eens zoeken naar die applock. Thanks voor deze tip in ieder geval!

Gr Margreet

Edit: En gelukt, helemaal super deze oplossing!

Bewerkt (5 september 2013 09:41)
Margreet1971

Margreet1971

• Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 5 september 2013
  • 11:42

Toch niet helemaal zo super. :/ De app email wordt nl. getoond bij de widgets die je kunt toevoegen op je startscherm. Op het moment dat deze widget wordt toegevoegd zijn gelijk alle mails zichtbaar ondanks dat er een slotje op zit. Het slotje werkt dus wel indien ik via de gewone app naar mijn mail ga. Nu gebruik ik de app gmail en niet email dus ik dacht de oplossing te hebben om deze helemaal te verwijderen in de hoop dat hij ook bij de widgets verdwijnt maar blijkbaar kan deze niet verwijderd worden. Kortom, nu is het nog steeds mogelijk mijn mail te lezen via de widget. Is daar heel misschien ook een oplossing voor? Is er toch ook mogelijkheid om deze app helemaal te verwijderen?

Tucker

Tucker

• Berichten 1440
  • Reputatie 70
  • 5 september 2013
  • 12:59

Oei, ik wist niet dat de gewone email een widget heeft, zelf gebruik ik alleen gmail en dan werkt het prima. Ik heb geen idee of de standaard email en/of de widget verwijderd kan worden. Wellicht kan je de email met App2sd naar de externe sd card verplaatsen (als je die hebt), dan werkt de widget niet meer.

Galaxy S5 stock v4.4.2

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 5 september 2013
  • 13:19

Kan je die widget ook niet locken dan met dat appie?

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Margreet1971

Margreet1971

• Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 5 september 2013
  • 19:30

@ Tucker:
Ik gebruik ook alleen gmail maar de app en widget ‘email’ staat er standaard in en kan dus ook niet verwijderd worden. Alles wat bij gmail binnen komt, komt dus ook daar binnen. De app zelf werkt dus niet nu maar via de widget krijg ik wel alle mails te zien, wat wil zeggen alle afzenders en onderwerpen. Ik kan ze idd niet open klikken maar ook dit wil ik niet zichtbaar hebben. Ik heb (nog) geen sd card maar wel een goede tip. Wellicht iets voor de toekomst.

@ Sander:
Helaas niet nee, althans ik kan het niet vinden.

Ik ga het nu maar oplossen door mijn livemail ipv gmail te gebruiken voor belangrijke zaken. Die kan ik nl. wel geheel blokkeren. Kwestie van even een mailtje sturen naar mijn contactpersonen.

Dank jullie wel voor het meedenken.

Tucker

Tucker

• Berichten 1440
  • Reputatie 70
  • 5 september 2013
  • 23:12

Misschien een stomme vraag, wellicht heb je dat al geprobeerd maar kan je de widget niet van je scherm af naar de prullenbak slepen? Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een widget gezien waar je niet vanaf kon, dat vind ik wel heel bizar…

Galaxy S5 stock v4.4.2

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren