Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

• Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Tucker

Tucker

• Lid sinds 15 februari 2012
  • Berichten 1434
  • Reputatie 70
  • 31 juli 2013
  • 07:56

Arieblabla
Tucker
Ik merk geen enkel verschil in accugebruik, vind het prima werken…
Echt groot verschil zal er ook niet zijn denk ik, maar ik vraag me meer af wat dan nog het nut is van zo'n app: de app scant naar wifi-netwerken en als jou wifi-netwerk erbij staat schakelt hij wifi in, en zo niet, schakelt hij wifi uit. Als je de wifi gewoon aan laat staan gebeurt er precies hetzelfde: er wordt gescand naar wifi netwerken en als hij een wifi-netwerk vind dat hij kent, maakt hij er verbinding mee en wordt er niks gevonden, dan doet hij verder niks.

Als ik Y5 niet gebruik maar wel wifi aan laat staan zie ik hem alsmaar zoeken en dat is te merken aan de batterijduur, dat is dus niet handig. Maar als ik wifi heb ingeschakeld samen met Y5 dan gaat de batterij toch echt een stuk langer mee. Kortom: ik weet niet hoe Y5 dat precies doet, maar het scheelt een heel stuk in accugebruik en ik hoef er nooit meer aan te denken dat ik mijn wifi in- of uit moet schakelen.

Galaxy S5 stock v4.4.2
Galaxy S5 mini stock v4.4.2
Galaxy Tab 3 10.1 wifi stock v4.2.2

Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 31 juli 2013
  • 11:14

Y5 kijkt waar je bent op basis van de GSM cel-informatie. Dat koppelt'ie aan beschikbaarheid van bekende wifi-netwerken. Dat werkt allemaal prima, al zal het systeem wel eens een enkele keer “vergeten” je wifi aan of uit te zetten als er masten uitgeschakeld zijn i.v.m. onderhoud.

Arieblabla

Arieblabla

• Lid sinds 14 mei 2012
  • Berichten 415
  • Reputatie 0
  • 31 juli 2013
  • 11:33

Tucker
Arieblabla
Tucker
Ik merk geen enkel verschil in accugebruik, vind het prima werken…
Echt groot verschil zal er ook niet zijn denk ik, maar ik vraag me meer af wat dan nog het nut is van zo'n app: de app scant naar wifi-netwerken en als jou wifi-netwerk erbij staat schakelt hij wifi in, en zo niet, schakelt hij wifi uit. Als je de wifi gewoon aan laat staan gebeurt er precies hetzelfde: er wordt gescand naar wifi netwerken en als hij een wifi-netwerk vind dat hij kent, maakt hij er verbinding mee en wordt er niks gevonden, dan doet hij verder niks.

Als ik Y5 niet gebruik maar wel wifi aan laat staan zie ik hem alsmaar zoeken en dat is te merken aan de batterijduur, dat is dus niet handig. Maar als ik wifi heb ingeschakeld samen met Y5 dan gaat de batterij toch echt een stuk langer mee. Kortom: ik weet niet hoe Y5 dat precies doet, maar het scheelt een heel stuk in accugebruik en ik hoef er nooit meer aan te denken dat ik mijn wifi in- of uit moet schakelen.

Marvin
Y5 kijkt waar je bent op basis van de GSM cel-informatie. Dat koppelt'ie aan beschikbaarheid van bekende wifi-netwerken. Dat werkt allemaal prima, al zal het systeem wel eens een enkele keer “vergeten” je wifi aan of uit te zetten als er masten uitgeschakeld zijn i.v.m. onderhoud.

Aha, op die manier. Ja, dan lijkt Y5 me inderdaad een goede oplossing!

Bewerkt (31 juli 2013 11:33)
Tucker

Tucker

• Lid sinds 15 februari 2012
  • Berichten 1434
  • Reputatie 70
  • 31 juli 2013
  • 11:42

Marvin

Bedankt voor de uitleg, dat wist ik dus niet maar het verklaart waarom het de batterij niet extra belast. Weer wat geleerd…

Galaxy S5 stock v4.4.2
Galaxy S5 mini stock v4.4.2
Galaxy Tab 3 10.1 wifi stock v4.2.2

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren