Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

mariella

mariella

• Lid sinds 29 juni 2010
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 30 juni 2010
  • 16:03

App van de week 27: Call Meter NG

De app van deze week is Call Meter NG.
Met deze applicatie op je toestel blijf je altijd op de hoogte van de status van jouw bundel waardoor je niet meer verrast wordt door een hoge telefoonrekening.

Deze app laat op een simpele en erg gebruiksvriendelijke manier zien hoeveel smsjes je deze maand hebt verstuurd, hoeveel minuten je hebt gebeld en hoeveel data je hebt verbruikt.
Je kunt met deze app dus je eigen verbruik tijdens de huidige facturatieperiode of over het gehele verbruik meten wat erg handig is.
De app werkt zichzelf om de 30 minuten zelf bij waardoor je eigenlijk altijd op de hoogte bent van je bundel.

Denk je nu; maar ik heb helemaal geen aparte sms-bundel? Dan heeft deze app ook hier een antwoord op. Het is namelijk mogelijk om je smsjes samen te voegen met je belminuten. Je kunt er dan bijvoorbeeld voor kiezen om iedere sms als een gesprek van 15 seconden te rekenen.

De voorkeuren voor gesprekken, SMS en data zijn apart van elkaar in te stellen in het menu van deze app. Je kunt er hier bijvoorbeeld voor kiezen om sms berichten samen te voegen met belminuten, om ook inkomende gesprekken / berichten te factureren oftewel om de gehele applicatie zo in te stellen hoe jij het zelf wilt.

Factuur splitsen
Er is meer!
Behalve het bijhouden van het aantal verstuurde smsjes etcetera per maand is het ook mogelijk om op verschillende tijden / dagen je bundel in de gaten te houden. De app ondersteunt namelijk meerdere manieren van factureren.
Met de mogelijkheid je factuur te splitsen kun je ervoor kiezen om je factuur in twee schema’s te splitsen. Ieder schema kan weer geheel vrij ingesteld worden, beperkt tot een bepaald limiet of onbeperkt.
Zo kun je bijvoorbeeld ook een schema instellen dat bij houdt wat je in het weekend verbruikt.

Nog meer handige opties
In eerste instantie ziet deze applicatie de eerste dag van de maand als eerste facturatie dag. Mocht jouw eerste facturatie dag bijvoorbeeld de zestiende van de maand zijn dan is ook dit erg gemakkelijk in te stellen via het menu.

Hieronder lees je in het kort over allerlei overige opties die deze app te bieden heeft:
- Ben je het wel gewend om ook buiten je bundel te bellen, smsen of internetten? Dan kun je deze app ook zo instellen dat de kosten buiten je bundel gefactureerd worden.
- het is mogelijk om nummers uit te sluiten uit de facturatie. Wanneer je niet wil dat sommige nummers gefactureerd worden dan is deze optie dus erg handig.
- Ook kun je binnen de app Call Meter NG natuurlijk je statistieken resetten. Deze optie zorgt ervoor dat de statistieken opnieuw berekend zullen gaan worden.
- Mocht je ergens niet helemaal uit komen of iets niet begrijpen dan kun je in het menu kiezen voor FAQ. Hierin vind je tips en allerlei trucks hoe je de applicatie naar je hand kunt zetten.

De ontwikkelaar van deze app, Felix Bechstein, voert regelmatig updates uit om deze app de beste in zijn soort te houden. Feedback naar de ontwikkelaar blijkt ook een belangrijk aspect te zijn want het komt namelijk ook duidelijk terug binnen de applicatie zelf. Er is een link die ervoor zorgt dat je de ontwikkelaar volgt op Twitters, om bugs te melden en er is een mogelijk heid om je logs naar de ontwikkelaar te sturen. (in het geval er iets mis is gegaan)

We kunnen dus stellen dat Felix Bechstein er veel aan doet om op de hoogte te blijven van onze ervaringen met zijn applicatie, zodat hij ons iedere minuut van de dag tevreden kan houden.

Volg op CallMeter NG de laatste ontwikkelingen van deze applicatie.

QR code: CallMeter

Bewerkt (22 april 2013 12:27)
StefanAndroid

StefanAndroid

• Lid sinds 17 februari 2010
  • Berichten 139
  • Reputatie 0
  • 4 juli 2010
  • 12:11

Gesprekken die bijv 1 min en 23 seconden duren, worden die dan berekent tot 2 minuten? Of doet Call Meter NG dat niet?

PietPlakPleister

PietPlakPleister

• Lid sinds 22 april 2010
  • Berichten 22
  • Reputatie 0
  • 4 juli 2010
  • 12:45

Ik ga deze tool toch maar eens een maandje testen of het wat is. Gewoon nieuwsgierigheid wat ik zoal door de maand heen verbruik. Vooral ook interesse in internet data.

Na installetie geeft hij al netjes vanaf 1-7-10 aan wat ik verbruikt heb. Erg handig Thnx voor de tip

Braaaii

Braaaii

• Lid sinds 31 maart 2010
  • Berichten 24
  • Reputatie 0
  • 4 juli 2010
  • 12:51

Je hebt twee waardes links van de | en rechts. Is dit bijvoorbeeld links nu en rechts vorige maand?

TiPo

TiPo

• Lid sinds 20 juni 2010
  • Berichten 128
  • Reputatie 0
  • 4 juli 2010
  • 13:11

StefanAndroid;26112
Gesprekken die bijv 1 min en 23 seconden duren, worden die dan berekent tot 2 minuten? Of doet Call Meter NG dat niet?
Onder voorkeuren kan je een zogenaamde facturatiemodus instellen, zie FAQ - callmeter - Frequently asked questions - Project Hosting on Google Code

TiPo

TiPo

• Lid sinds 20 juni 2010
  • Berichten 128
  • Reputatie 0
  • 4 juli 2010
  • 13:22

Braaaii;26122
Je hebt twee waardes links van de | en rechts. Is dit bijvoorbeeld links nu en rechts vorige maand?
Zie de bovengenoemde FAQ. Links is de huidige maand, rechts sinds in gebruikname telefoon (en voor zover nog bijgehouden door de telefoon) m.u.v. inkomend dat de laatste maand + huidige maand is. Data verbruik wordt overigens pas bijgehouden sinds installatie van de app.

Wat ik jammer van deze app vindt is dat je niet je verbruik van de vorige maand kan bekijken. Stats doet ongeveer hetzelfde en kan je tenminste een export maken aan het eind van de maand. Ik gebruik ze trouwens allebei naast elkaar.

rptje

rptje

• Lid sinds 19 juli 2010
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 19 juli 2010
  • 12:50

De App ziet er goed uit, zit alleen nog beetje te klooien met de facturatie instellingen.
Heb wel een vermoeden dat ik t goed instel, maar toch even checken of ik t goed doe.
Als ik nou standaard 60 seconden betaal per gesprek en de rest per seconde verrekend wordt, dan stel je toch 60/1 in ?

Bewerkt (22 april 2013 12:28)
DutchDisturbed

DutchDisturbed

• Lid sinds 22 juni 2010
  • Berichten 115
  • Reputatie 0
  • 30 juli 2010
  • 20:39

zo had ik het ook begrepen ja!

Bewerkt (22 april 2013 12:30)

Nexus 4, Android 4.2.2

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren