Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

SRNA513006

SRNA513006

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2013
  • 12:00

Na een aantal pogingen om een goede off-line op Android gebaseerde (fiets)navigatie te installeren heb ik vandaag weer eens Osmand geïnstalleerd.
Op zich functioneert die prima maar ik heb problemen met de stembegeleiding.
Bij de standaard aanwezige opgenomen stemmen is geen Nederlandse stem beschikbaar, de opgenomen Engelse stem functioneert prima.

Nu zie ik binnen de mogelijkheden van de software bij de te downloaden optie Stemgegevens(stemgenerator) wel een Nederlandse stem en wel NL-TTS.
Ik kan deze downloaden en ook selecteren maar ik hoor tijdens het navigeren geen stem welk met de opgenomen Engelse stem wel het geval is.

Moet ik soms op mijn Samsung Galaxy S3 (Stock ROM 4.1.2 geroot) nog iets instellen - installeren om deze TTS stem te kunnen horen?

Samsung Galaxy S7

adriaantje

adriaantje

• Lid sinds 18 oktober 2011
  • Berichten 139
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2013
  • 14:43

Je kunt zelfs de originele TomTom stemmen importeren via een speciale osmand-app namelijk: “Osmandvoiceinport”

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.gaudiumsoft.voiceimport&feature=nav_result#?t=W251bGwsMSwxLDMsImNvbS5nYXVkaXVtc29mdC52b2ljZWltcG9ydCJd

Ik gebruik deze app om “zelfgemaakte” stemmen te importeren.
En neen. Mijn Samsung S2 is niet geroot.

SRNA513006

SRNA513006

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2013
  • 17:05

Perfect en bedankt, dat is het helemaal.
Eerst via TomTom de stem van Eva gedownload en deze daarna d.m.v. Osmand Voice Import geïmporteerd.
Functioneert uitstekend, stem is niet helemaal zuiver maar is wel goed te verstaan zolang er maar niet al teveel wind is want dan hoor je op de fiets niet al teveel.
Ga nog wel even op zoek naar een iets beter klinkende stem.

Samsung Galaxy S7

annetje

annetje

• Lid sinds 31 juli 2013
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 31 juli 2013
  • 17:04

Een verwante vraag:
Ik gebruik al een tijdje Osmand, off-line navigatie met Nederlandse stembegeleiding. Stem: Eva. Prima!
Nu is vorige week de kaart van Nederlans geupdatet.
Vanaf dat moment komt de stem-navigatie niet verder dan “Daarna ….”. Andere woorden komen niet meer over Eva's lippen.
Eva opnieuw gedownload: veranmdert niets. Bram (andere stem) gedownload. Maar ook Bram meldt niet meer dan af en toe “Daarna ….”
Hier lijkt dus wat fout gegaan te zijn in de software.
Mijn vraag: Is het bij MIJ fout gegaan?
Kan IK hier wat aan doen?
Of is de update van de kaart ‘gemankeerd’ ?
Moet ik maar hopen dat er eens een verbeterde update komt?

SRNA513006

SRNA513006

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • 31 juli 2013
  • 19:04

Het ligt niet aan jouw want ik heb zo even de Nederlandse kaart van 1 juli 2013 gedownload en geïnstalleerd en daarna hetzelfde probleem.
In eerste instantie zou ik denken dat de stemmen (Eva - Bram) zelf geen directe invloed op de kaarten hebben want de stemmen spreken alleen uit wat de software op de route aan (spreek)punten tegenkomt.
Volgens mij zit er een fout in de nieuwe opgeleverde kaart, ik zal er even induiken, kijken of ik m.b.t. dit probleem wat wijzer kan worden.

Samsung Galaxy S7

SRNA513006

SRNA513006

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • 31 juli 2013
  • 19:29

Er schijnt wel een verstoorde relatie te zijn tussen de geïmporteerde TomTom stemmen en de nieuwe Nederlandse kaart want als je de Engelse stem en-tts gebruikt hoor je wel een goede stembegeleiding.
Volgens mij zijn we weer terug bij af want ik heb aan het begin best wat moeite gedaan om de stem van Eva als stembegeleider te actieveren.

Samsung Galaxy S7

annetje

annetje

• Lid sinds 31 juli 2013
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 1 augustus 2013
  • 00:12

Ja, dat was me ook opgevallen….
Wat stom hè, het werkte zo goed!
En door een update werkt het nu dus niet meer.
Je zou zo'n update ongedaan willen kunnen maken, maar dat is waarschijnlijk niet mogelijk.
Zo maken updates een mens niet blij!

theo2602

theo2602

• Lid sinds 09 augustus 2013
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 9 augustus 2013
  • 12:17

IK heb doe Voice App geinstalleerd, maar dan vind ik mijn weg niet meer! Ik tik er op en dan komt er een melding (in het engels natuurlijk) dat ik een stem moet kiezen en een plaatje met Continue. Als ik daar op klik komt er een zwart scherm met allerlei namen, maar ik weet niet op wat klikken! Kan U mij helpen aub?

theo2602

theo2602

• Lid sinds 09 augustus 2013
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 9 augustus 2013
  • 12:44

IK heb doe Voice App geinstalleerd, maar dan vind ik mijn weg niet meer! Ik tik er op en dan komt er een melding (in het engels natuurlijk) dat ik een stem moet kiezen en een plaatje met Continue. Als ik daar op klik komt er een zwart scherm met allerlei namen, maar ik weet niet op wat klikken! Kan U mij helpen aub?

adriaantje

adriaantje

• Lid sinds 18 oktober 2011
  • Berichten 139
  • Reputatie 0
  • 11 september 2013
  • 09:36

Wat ik ook probeer er is geen stembegeleiding meer. (Bij mij)
Met de Nederlandse stem enkel af en toe “daarna”.
Met de en-tts enkel af en toe eens “after”
Ik heb verleden week in verschillende landen gereden met uiteraard verschillende kaarten, en neen hoor, het probleem is ook niet opgelost met de Duitslandkaart, de Sloveniakaart of de Croatiëkaart.
Gelukkig bestaat er zoiets als TomTom.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren