Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

87Vortex87

87Vortex87

• Lid sinds 06 oktober 2009
  • Berichten 843
  • Reputatie 0
  • 21 juni 2010
  • 22:02

Een goede agenda-applicatie is voor velen belangrijk. Er zijn vele applicaties te vinden, zowel betaald als gratis. Een applicatie die bij mij heel populair is, is CalWidget van Egg ‘n Stone. Deze applicatie is gratis te downloaden uit de market en doet precies wat een applicatie moet doen, namelijk zo overzichtelijk mogelijk, zo veel mogelijk informatie weergeven.

De applicatie maakt de koppeling met de standaard agenda die beschikbaar is in Android en verzorgt een overzichtelijke widget in vele formaten, van 2x1 tot 4x4 tot 4x1. Zelf gebruik ik het grootste formaat om zoveel mogelijk informatie direct voor handen te hebben. De informatie wordt compact en overzichtelijk weergegeven.

Van de verschillende agenda’s die men kan toevoegen aan de Android-agenda, kan nog eens apart worden bepaald of deze moeten worden weergegeven middels de widget. Deze verschillende agenda-items van de verschillende agenda's hebben diverse kleuren, zodat men weet wat voor een soort item het is. Dit kan in de standaard agenda ook, maar nog eens apart worden bepaald in de widget zelf.

De widget is in hoge mate aanpasbaar. Zo kan men bijvoorbeeld bepalen in welke mate de achtergrond doorschemert, hoe de datum wordt weergegeven (kleur, positie en uitgeschreven of als cijfers), kleur voor de tijden, headers en of de agenda-items een andere kleur dienen te krijgen dan de items standaard meekrijgen in de agenda.

Veel meer hoeft een applicatie die de weergave van de agenda dient te optimaliseren eigenlijk niet te doen naar mijn mening.

Website: CalWidget
AndroLib entry: CalWidget
Android Market: Zoekterm CalWidget
QR code: CalWidget

Bewerkt (22 april 2013 12:26)
Obiku

Obiku

• Lid sinds 16 juni 2010
  • Berichten 344
  • Reputatie 0
  • 22 juni 2010
  • 08:03

With all due respect, maar ik vind de review wel érg summier. Heeft de app ook mindere
punten of is ie helemaal perfect?

Ik zie in de screenshots ook een google icoontje, dus het lijkt erop dat je ook met Google Calendar kan synchroniseren? Kan je middels de interface ook rechtstreeks nieuwe afspraken maken of is deze app alleen maar gemaakte afspraken weergeven? Is het zetten van reminders mogelijk of ben je daarvoor aangewezen op je standaard agenda?

Bewerkt (22 april 2013 12:26)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren