Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

mischa72

mischa72

• Lid sinds 20 november 2010
  • Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 23 april 2013
  • 10:31

Hallo mede-androidgebruikers,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een simpele app om kilometerstanden op te slaan. Ik hoef niks te registreren door middel van GPS. Ik gebruik mijn privé-auto ook zakelijk om klanten te bezoeken. De kilometers die ik hiervoor rij, wil ik graag registreren. Hoe ik het mij voorstel is het volgende:
- invulvenster voor een km-stand
- 2 knoppen, een Vertrek en een Aankomst

Wat zou er in mijn ogen moeten gebeuren?
Als ik in de auto stap, geef ik de kilometerstand van dat moment in. Als ik op Vertrek druk, wordt de ingevulde km-stand opgeslagen in een van tevoren (altijd dezelfde) excel-sheet (of ander spreadsheet programma) op mijn Android (bij voorkeur in mijn Dropbox-files), samen met een datum voor de betreffende regel.
Bij aankomst vul ik ook weer de kilometerstand in, deze wordt opgeslagen in de cel achter de km-stand bij vertrek.
In de Excel-sheet wordt automatisch de verreden afstand ingevuld.

De volgende keer dat ik een km-stand invul en op “Vertrek” druk, kiest de app de volgende regel in de rekensheet en vult hier weer de km-stand in.

Zou dit lastig te maken zijn? Ik heb al gekeken naar bestaande apps, maar die zijn veel te uitgebreid en verwachten meestal ook GPS voor de registratie van de kilometers.

Groeten,
Mischa

Bewerkt (23 april 2013 10:31)
wouterk

wouterk

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 23 april 2013
  • 11:53

Hoi Mischa,
Ik gebruik al jaar en dag (over verschillende platformen) HandBase voor mijn kilometers.
Ik heb een simpele eigen database gemaakt die alle verplichte velden voor de belastingdiens heeft en ik vul bij start mijn begin ODO in en waar ik van vertrek (is standaard de laatste plaats waar je heen bent gereden en ik kan kiezen uit voorgedefinieerd locaties of er zelf een toevoegen) en waarheen ik wil. Bij aankomst vul ik de eind ODO in.
Werkt erg handig en ik synchroniseer met HandBase op mijn pc.
Dit werkt beter dan een Excel sheet naar mijn mening maar je kan het ook anders oplossen natuurlijk.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Gr. Wouter

Bewerkt (23 april 2013 11:53)
mischa72

mischa72

• Lid sinds 20 november 2010
  • Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 23 april 2013
  • 12:05

Alvast bedankt voor je reactie Wouter, die ga ik eens bekijken. Elke tip is nuttig.

Groeten,
Mischa

Bewerkt (23 april 2013 12:05)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 23 april 2013
  • 19:30

Het wemelt in de market van de kilometerregistratie-apps, sommige maken gebruik van GPS, andere niet. CTI Rit registratie bijvoorbeeld lijkt best aardig (en de betaalde versie kan nog wat meer).

Eventueel kan je met google drive ook een eenvoudig spreadsheetje bijhouden.

Bewerkt (23 april 2013 19:30)
jwhoutepen

jwhoutepen

• Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 1561
  • Reputatie 50
  • 23 april 2013
  • 20:28

Andere tip: als je registreert om bijtelling te voorkomen: de belastingdienst eist oa een systeem wat vast gemonteerd is in de auto, en dus zodoende niet uit te schakelen…..

Bewerkt (23 april 2013 20:28)
Marvin

Marvin

• Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 23 april 2013
  • 21:59

Dat is een urban myth. Wij voeren gewoon een papieren registratie die handmatig in excel ingevoerd wordt. Al diverse malen controle gehad, altijd in orde bevonden. De belastingdienst maakt echt geen onderscheid tussen wat er door een appje in excel ingevoerd wordt en wat er handmatig ingevoerd wordt…

Bewerkt (23 april 2013 21:59)
jwhoutepen

jwhoutepen

• Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 1561
  • Reputatie 50
  • 24 april 2013
  • 09:27

Marvin;401924
Dat is een urban myth. Wij voeren gewoon een papieren registratie die handmatig in excel ingevoerd wordt. Al diverse malen controle gehad, altijd in orde bevonden. De belastingdienst maakt echt geen onderscheid tussen wat er door een appje in excel ingevoerd wordt en wat er handmatig ingevoerd wordt…
Myth of niet, in het kader van horizontaal toezicht, verlichte controle etc etc is er een normenkader samengesteld tbv een uit te brengen keurmerk. In deze werkgroep zit onder andere de belastingdienst en daar lees ik in hoofdstuk twee toch echt wel dat het RRS vast gemonteerd dient te zijn bron: "http://www.verenigingautovandezaak.nl/userfiles/files/normenkader%20020312.pdf

Bewerkt (24 april 2013 09:27)
Marvin

Marvin

• Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 25 april 2013
  • 07:24

Dat geneuzel is nog lang geen wettelijke verplichting. De belastingdienst accepteert nog steeds handmatig ‘bewijsbare’ rittenstaten. Totaal irrelevant pdf'je van een stel it'ers voorlopig….

Een dergelijk systeem wordt door diverse belangengrouperingen vermoedelijk met de grond gelijk gemaakt onder het motto van privacy-wetgeving. De oncontroleerbaarheid voor de gebruiker en de mogelijke onbetrouwbaarheid van gps zullen ongetwijfeld doorslaggevend zijn in de rechtbank. Voorlopig zie ik dit dan ook niet gebeuren.

Bewerkt (25 april 2013 07:24)
jwhoutepen

jwhoutepen

• Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 1561
  • Reputatie 50
  • 25 april 2013
  • 19:57

Marvin;402165
Dat geneuzel is nog lang geen wettelijke verplichting. De belastingdienst accepteert nog steeds handmatig ‘bewijsbare’ rittenstaten. Totaal irrelevant pdf'je van een stel it'ers voorlopig….

Een dergelijk systeem wordt door diverse belangengrouperingen vermoedelijk met de grond gelijk gemaakt onder het motto van privacy-wetgeving. De oncontroleerbaarheid voor de gebruiker en de mogelijke onbetrouwbaarheid van gps zullen ongetwijfeld doorslaggevend zijn in de rechtbank. Voorlopig zie ik dit dan ook niet gebeuren.

Ik heb het ook nergens over verplichting gehad. Dit geneuzel is overigens al in werking getreden. Eerste keurmerk komt later dit jaar en zal alleen voor een lichtere controle zorgen. Maar geloof het gerust niet. En ja, is ergens krom, maar op dit moment mag je inderdaad ook handmatig bijhouden. Doe je het geautomatiseerd dan moet het door een apparaat zijn wat niet uit te schakelen is. Is me al meermalen overkomen dat de belastingdienst zelfs de bronbestanden op vroeg ipv alleen de output. Maar nogmaals: geloof wat je wilt. Ik kan alleen uit ervaring spreken.

Bewerkt (25 april 2013 19:57)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren