Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

WvanWaas

WvanWaas

• Lid sinds 13 april 2009
  • Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 5 juni 2010
  • 23:28

Je kent het wel, voordat je op vakantie gaat, check je s'ochtends nog even of je vliegtuig nog steeds van plan is om op de door jou verwachte tijd te vertrekken. Je ticket heeft altijd een vluchtnummer en een datum, met deze twee gegevens zoek je er alles over op:

YouTube: andere mensen die de vlucht met flinke turbulentie hebben doorgemaakt.KL867 to Osaka was hit by severe turbulence this morning and 16 passengers were sent to hospital for treatment. I've seen other media report 9 persons hospitalized so I'm not sure of the accuracy.
The turbulence was approx 2 hours after take-off from AMS, it seems strange it continued to Osaka and was not diverted if the injuries were so serious that people needed hospital treatment.Of een landing als gepland: http://www.youtube.com/watch?v=iKd7Oz_sfbU

Picasa: Foto van @GvanWaas die de het prachtige uitzicht boven Siberië heeft gefotografeerd.

Een Android app die je kunt gebruiken om vluchtinfo te achterhalen is Flightstats, welke deze keer App van de Week is. Ik behandel deze app aan de hand van de vlucht van mijn jongere broertje die net terug is van een rondreis in Japan. De foto's zijn allemaal van zijn hand.

De heenvlucht was licht vertraagd en betrof een KLM vliegtuig. Dit was allemaal vanaf mijn Desire te volgen, omdat ik zowel het vluchtnummer als de datum wist van de vlucht (KL867 en 14 mei 2010). Ik ontdekte de vertraging doordat ik Flightstats startte en zag hoe de vlucht tijdens de opstartprocedure weer in ‘Delayed’ geplaatst werd. Ik belde mijn broertje meteen op en kreeg te horen dat er aan boord van de KLM Boeing 777 een storing was opgetreden in één van de beeldschermen van de piloot. Vervelend, zeker als hij terloops opmerkt dat hij al 20 minuten onderweg was naar de Polderbaan (verste baan van het vliegveld achter 2 snelwegen). In de tussentijd moest ik snel snel snel naar de Thomas Cook om mijn vakantie te gaan bespreken geen pc meer in de buurt en ook geen RyanPortier (15 min vertraagde Schiphol radar) waar ik zijn vlucht op kon volgen. Aangekomen bij Thomas Cook vulde ik ook mijn eigen vluchtnummers in en plaatste ik de widget op het homescreen van mijn Desire. Zo zag ik dat de geplande vlucht terug wel erg vroeg in de ochtend was (balen, ik haat vroeg opstaan). Na dat slechte nieuwtje kon ik door met de vakantie plannen en alle gegevens van de vlucht tot hotel en huurauto in mijn programma plaatsen. Zo heb ik een simpel overzicht in een mooie widget met een snel programmaatje beschikbaar. In de tussentijd sprong de status van de vlucht naar Japan op En-Route (72 min vertraging) en wist ik dat mijn broertje eindelijk was vertrokken naar het land van de reizende zon.

Een uur of twee later bekeek ik de radar eens die eveneens in de app aanwezig was en zag dat hij net over Sint Petersburg heen vloog en dat hij dus binnen niet al te lange tijd de ijsschotsen boven Rusland zou zien. De volgende ochtend werd ik wakker en zag ik dat de vlucht geland was. Terwijl mijn moeder nog zenuwachtig teletekst zat te bekijken had ik al gezien dat hij geland was met een vertraging van 62 minuten.

Vanaf het strand in Zandvoort kreeg ik dan ook de eerste mailtjes vanaf zijn iPhone (jaja hij koopt deze maand een Desire). Hij was veilig geland. Ik had de vakantie naar Italië al volledig aan mijn schoonouders kunnen laten zien en was met mijn eigen Google Maps kaart bezig om alles nog wat te visualiseren. Twee toffe vakanties in één app en dat zonder je Roaming gebied te verlaten. Wil jij ook voorgenieten van je vakantie of je geliefden in de gaten houden? Download deze gratis app dan nu en bekijk alle informatie over vluchten die vandaag of morgen of misschien wel volgend jaar vertrekken.

FlightStats is een app die gekoppeld is aan een website met dezelfde functies. Als je de app opstart krijg je keuze uit Vluchten, Vliegvelden of Routes. Ook al weet je het vluchtnummer, niet de locatie en de tijd helpen je wel op weg. Zo werd mij in het hotel in Zandvoort gevraagd of het vliegtuig naar Cuba al geland was. Door Amsterdam - Cuba in te vullen met de goede datum kon ik vertellen dat die mensen inderdaad al geland waren. Zonder één vluchtnummer of luchtvaartmaatschappij te weten.

Daarnaast kan je je vluchten opslaan om op die manier snel en gemakkelijk bij je bekende vluchten te komen. Daar vul je met enig gemak ook je huurauto in en de hotels waar je verblijft.

Als je eenmaal op het vliegveld staat om iemand op te wachten is de widget een uitkomst. Refreshen doe je met de button bovenaan en weet je binnen enkele seconden hoe de status van de vlucht is. Zo kon ik nog even naar boven rennen om de landing van mijn broertje op de terugweg te filmen met behulp van Qik. Door de app wist ik dat het niet meer om een 777 ging maar om een 747 en zo kwam de bullebak wat schokkerig naar beneden op de tijd die mijn telefoon aangaf.

Voor nu nog even wat screenshots:

Natuurlijk zijn er ZAT alternatieven voor deze applicatie, sommige zijn heel prijzig anderen zijn wat goedkoper. De afbeeldingen die je ziet komen zijn uit de betaalde app omdat ik hem zelf met enige regelmaat gebruik. Toch is de gratis versie niet slechter maar door de Ads hield het mij tegen er iets over te schrijven.

Deze app is dus gratis te gebruiken met advertenties en er is een betaalde versie beschikbaar voor $4,99. Voor $1,99 kan je ook nog synchroniseren met een andere vakantie app die wij hier binnenkort ook zeker gaan behandelen, genaamd TripIt.

Gratis versie
com.conducivetech.android.lite
Betaalde versie $4,99
com.conducivetech.android
TripIp Sync $1,99
com.conducivetech.android.tripit

Bewerkt (22 april 2013 12:25)
i_like_android

i_like_android

• Lid sinds 11 juli 2009
  • Berichten 2497
  • Reputatie 10
  • 6 juni 2010
  • 08:22

Ziet er echt een goede app uit. Zal deze zeker kopen.

Bewerkt (22 april 2013 12:25)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren