Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

• Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Chris781107

Chris781107

• Lid sinds 09 mei 2011
  • Berichten 180
  • Reputatie 0
  • 30 maart 2013
  • 00:32

Hallo,

Is er een app die contactgegevens van verschillende sociale media kan ophalen en samenvoegen?

Ik weet dat dit bij Android al bijna vanzelf gaat, maar dat is niet wat ik bedoel.
Ik wil niet de contacten samenvoegen, maar de gegevens.

Ik sla al mijn contacten op bij Gmail, maar als ik nu contacten samenvoeg op mijn telefoon dan heb ik er op mijn laptop nog nix aan.

Het zou mooi zijn als er een app is die de gegevens van bijvoorbeeld Facebook-contacten daadwerkelijk toevoegt aan mijn bestaande contacten (inclusief verjaardagen??), of misschien wel nieuwe contactpersonen aanmaakt als ik ze nog niet tussen mijn contactpersonen heb staan.

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is en daarmee ook het verschil tussen mijn wens en dat wat Android standaard biedt.

Groeten Chris

Bewerkt (21 mei 2013 14:19)

In Reality As In Dreams,
Nothing Is Quite What It Seems.

Chris781107

Chris781107

• Lid sinds 09 mei 2011
  • Berichten 180
  • Reputatie 0
  • 8 april 2013
  • 17:43

Hmmm.. In 9 dagen 86 maal bekeken..
Op zich niet verkeerd zou je zeggen..

Dat er geen reactie op is gekomen kan volgens mij door 2 dingen komen:

1. Ik ben niet duidelijk geweest en men heeft geen idee wat ik bedoel.
  2. Mijn wens is duidelijk, maar er is niemand die dit ook prettig zou vinden.

Als ik niet duidelijk ben hoop ik dat mij dan gevraagd wordt het beter uit te leggen.
Als ik de enige ben die dit fijn zou vinden zou ik het er graag even over willen hebben, want ik zie echt ‘veel’ voordelen..

Anyways, ik hoop dat ik binnenkort reactie krijg..

Chris

?????????

Bewerkt (21 mei 2013 14:27)

In Reality As In Dreams,

Chris781107

Chris781107

• Lid sinds 09 mei 2011
  • Berichten 180
  • Reputatie 0
  • 23 april 2013
  • 12:44

175 maal bekeken en géén reactie??

Ben ik werkelijk de enige die het handig zou vinden om de contactinfo van bijv. FB, Google+, of LinkedIn ook beschikbaar te hebben op laptop of ander apparaat?

Het zal vast aan mij liggen..

Chris

Bewerkt (23 april 2013 12:44)

In Reality As In Dreams,

postbode

postbode

• Lid sinds 13 augustus 2011
  • Berichten 134
  • Reputatie 0
  • 23 april 2013
  • 14:48

Ik heb je 1e post een paar keer moeten lezen om te begrijpen wat je nu echt bedoeld, (trage lezer …),
maar als ik het goed begrijp zoek je 1 app om je contacten te beheren, die zowel je Google, Gmail, Facebook en LinkedIn contacten samenvoegd, zodat je bij 1 contact alle contactinfo hebt die je van die persoon hebt.
Gmail/verjaardag/facebook“adres oid (sorry gebruik zelf geen FB)/LinkedIn adres/pincode en kleur haar oid.

Vroeger hadden ze hier prima oplossingen voor, nl: een adresboek en een pen, hiermee kon je alle info bij een bepaalde persoon schrijven, je kon zelfs verschillende kleurtjes gebruiken.

Maar 1 app die en je Gmail je Google+, je Facebook, je overige contacten en je LinkedIn contacten beheerd,
Syncen met FB is wel het e.e.a te vinden op Google Play, maar wat jij zoekt is denk een vervangende app voor de standaard ”contacten-app" op je phone, waar je dus meer info in kwijt kunt EN die ook nog eens kan syncen met verschillende social media

ik kom zelf niet verder dan :Contacten +, en de app RichContacts, maar deze is helaas alleen voor de iPhone

Bewerkt (23 april 2013 14:48)
Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 23 april 2013
  • 15:40

Chris781107;401776
175 maal bekeken en géén reactie??

Ben ik werkelijk de enige die het handig zou vinden om de contactinfo van bijv. FB, Google+, of LinkedIn ook beschikbaar te hebben op laptop of ander apparaat?

Het zal vast aan mij liggen..

Chris

Blijkbaar toch ook wel een beetje ik zelf hoef echt niet alle informatie te zien van al me contact personen, van de gene van wie ik het telefoon nummer heb is voldoende als ze facebook/whatsapp hebben staat dit erbij gewoon.

Ik zie zelfs dat verjaardag erbij staat en relatie status op me sony xperia z nu, ik kan ook direct vanuit daar facebook openen en naar het profiel gaan niet dat ik het doe want ik open de contacten app alleen om iets bij te werken of toe te voegen verder eigenlijk nooit.
Of uiteraard om iemand te zoeken en dan te bellen, maar om nou van iedereen te weten of de facebook/twitter/google met info erin vind ik nou niet echt nuttig om te weten contacten app werkt wel bij als ik ze toevoeg op die applicatie.

Maar goed daarom is de wereld zo groot en zijn er zoveel mogelijkheden dat sommige het wel handig vinden.

Bewerkt (23 april 2013 15:40)
Chris781107

Chris781107

• Lid sinds 09 mei 2011
  • Berichten 180
  • Reputatie 0
  • 23 april 2013
  • 16:43

Hey bedankt voor jullie reactie.
Contacten+ is eigenlijk nog steeds niet wat ik bedoel.

Ik zal het proberen uit te leggen in de vorm van een voorbeeld.
Ten eerste: Ik ben nogal fan van de Google gedachte: Alle informatie altijd en overal beschikbaar kunnen hebben.

Een vriend van mij heeft ook Facebook, net als ik.
Hij heeft daar in zijn profiel ingevuld wat zijn emailadres is en wat zijn geboortedatum is.
7757
Omdat Android prima synct met Fb heb ik vanaf mijn telefoon en/of tablet de mogelijkheid om hem een mailtje te sturen.
Echter vanaf mijn laptop niet omdat de info wel op mijn telefoon verzameld wordt maar niet synct met Google Contacts, waar ik al mijn contacten opsla.

Er zijn inderdaad genoeg apps die zogenaamd allerlei info vanaf Fb naar je telefoon brengen, maar deze info wordt niet opgeslagen bij de rest van de info over die persoon–> Op Google contacts.
In principe boeit haarkleur mij voorlopig niet, maar als die info beschikbaar is dat moet dat toch ook opgeslagen kunnen worden (en dus op Google Contacts worden verwerkt)??

Chris

Bewerkt (23 april 2013 16:43)

In Reality As In Dreams,

postbode

postbode

• Lid sinds 13 augustus 2011
  • Berichten 134
  • Reputatie 0
  • 23 april 2013
  • 19:17

ik snap zo ongeveer wat je bedoelt..
volgens mij zit het probleem een beetje bij de “contacten” van Gmail,
deze heeft simpelweg de opties niet om samen te werken met contactgegevens van FB en LinkedIn etc, wat me dan ook niet echt heel erg verbaasd, het zijn toch een soort van concurenten van elkaar
Je wil dus eigenlijk in je contacten van je Gmail, ook de optie Facebook, LinkedIn etc opties willen hebben, maar dat zie ik nog niet gebeuren
(het zou natuurlij kunnen dat ik het verkeerd zie, ik heb namelijk 0 verstand van FB etc.. corrct me if i'm wrong…)

Bewerkt (23 april 2013 19:17)
Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 23 april 2013
  • 20:06

Als je kies gebruikt om je contacten op je pc te bewaren, worden die opgeslagen in een bepaald format , op je telefoon staat het als .spb dus als je daarvoor een leesprogramma googled, ben je al een stuk verder.

Bewerkt (23 april 2013 20:06)

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

Chris781107

Chris781107

• Lid sinds 09 mei 2011
  • Berichten 180
  • Reputatie 0
  • 25 april 2013
  • 22:57

Ik waardeer jullie reacties enorm!

Ik gebruik kies niet, maar kan het er natuurlijk even opzetten.
Blijft natuurlijk een omslachtige manier.

Aanvulling:
Ik wil eigenlijk ook dit soort dingen in mijn agenda voorkomen.
7787
Het gaat er mij dus om dat contacten daadwerkelijk op dezelfde plek worden opgeslagen (Google) en dat contacten niet gekoppeld hóeven te worden.

Het verbaast me werkelijk dat ik de enige lijk te zijn die tegen dit soort dingen aanloopt..
Zéker niet verwijtend bedoeld maar geeft mij een gevoel van “Ben ík nu gek??”

En dan over die reactie over concurrentie:
Het is toch voor Google alleen maar een voordeel als info overal vandaan getrokken wordt en dat je vervolgens (bijvoorbeeld) Fb niet meer nodig hebt om die info beschikbaar te hebben?

Hebben jullie die dubbele agenda-meldingen of die andere door mij genoemde ‘klachten’ dan niet?

Chris

Bewerkt (25 april 2013 22:57)

In Reality As In Dreams,

Tucker

Tucker

• Lid sinds 15 februari 2012
  • Berichten 1434
  • Reputatie 70
  • 26 april 2013
  • 08:04

Ik begin te snappen wat je precies bedoelt, en eerlijk gezegd lijkt het mij ook wel gemakkelijker dan het koppelen van contacten. Persoonlijk gebruik ik Facebook eigenlijk alleen om op up to date te blijven met een handjevol mensen en zelf post ik nooit iets, dus dat probleem heb ik eigenlijk niet. Verjaardagen zet ik gewoon als jaarlijks terugkerend agenda-item in de agenda, ik hoef tenslotte niet van iedereen met wie ik bel ook de verjaardag te weten. Zelf heb ik dus geen problemen met gegevens, maar het niet meer hoeven koppelen van contacten lijkt me toch wel handig.

Bewerkt (26 april 2013 08:04)

Galaxy S5 stock v4.4.2
Galaxy S5 mini stock v4.4.2
Galaxy Tab 3 10.1 wifi stock v4.2.2

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren