Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Song

Song

• Lid sinds 29 maart 2011
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 28 februari 2013
  • 14:02

Mijn vraag in het kort; hoe kan ik mijn huidige positie berekening (locatie of GPS) versnellen? Ik ben altijd al een beetje een navigatiefan geweest en voor dat ik in het bezit was van mijn smartphone (HTC Desire HD) bezat ik een Garmin Oregon 550t. Nu meen ik me te herinneren dat voor de positiebepaling (huidige locatie) er verbinding wordt gemaakt met een aantal satellieten en door middel van een kruis/afstandsberekening wordt de positie bepaald. Echter “onthoud” het apparaat de laatste of laatst dichtstbijzijnde satellieten. Als je je gps of telefoon uit hebt staan en je reist een grote afstand en je zet ‘m weer aan, heeft het apparaat lange tijd nodig om te bepalen waar je je bevindt. Voorbeeld; ik reis vanuit Bangkok naar Dubai, tijdens de vlucht staat het toestel uit, ik kom aan in Dubai zet de telefoon aan en tijdens de anderhalf uur durende tussenstop kan het ding de locatie niet vinden. Ik reis verder vanuit Dubai naar Dusseldorf en zet daar de telefoon weer aan; bij de tijdsaanduiding, locatie, weer enz. staat nog zeker enkele uren, de laatste locatie in Bangkok. Als je op dat moment bijvoorbeeld een foto maakt, worden de foute oude locatiecoördinaten in het bestand opgeslagen. Is er een mogelijkheid om sneller de huidige locatie te vinden?

Bewerkt (21 mei 2013 13:49)
daikenas08

daikenas08

• Lid sinds 11 november 2010
  • Berichten 411
  • Reputatie 0
  • 1 maart 2013
  • 05:27

Vreemd dat ie echt anderhalf uur blijft plakken. Er zit waarschijnlijk ergens een foutje en ik zou mn toestel ffe factory resetten. (De geplande 3 maandelijkse opkuis om dergelijke zaken te vermijden.) Daarnaast heb ik me laten wijs maken dat als je je wifi aanliggen hebt je toestel snel weet dat je binnen het bereik van dat wifi netwerk zit en gaat ie daar alvast satelieten opzoeken.

Bewerkt (21 mei 2013 13:50)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren