Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Huawei P30 Pro New Edition

• OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

ClaudiaBliss

ClaudiaBliss

• Lid sinds 24 januari 2010
  • Berichten 488
  • Reputatie 0
  • AdminAdmin
  • 23 mei 2010
  • 16:45

Er zijn legio mogelijkheden om leuke of nutteloze apps voor je Androidtoestel te vinden. Je kunt natuurlijk old skool in de Android Market gaan kijken. Maar er zijn ook een aantal alternatieven die hier worden beschreven en vandaag lichten we er één daarvan uit, te weten AppBrain. AppBrain maakt je je namelijk wel heel gemakkelijk om apps te vinden en te installeren.

Wat is AppBrain volgen AppBrain zelf:
AppBrain is een website voor het ontdekken van Android apps. Naast het leveren van een zoekfunctie, en browsen op functionaliteit, kunnen de gebruikers van Android-telefoons de apps kiezen door simpelweg te klikken op de installeerknop op de site. Appbrain slaat dan de app in een appverlanglijstje. De begeleidende native Android app laat dan de gebruiker efficiënter werken door de gewenste veranderingen te maken op de telefoon.

Hoe gaan we beginnen? Download de app en registreer je op de website van AppBrain. Wanneer je de app opent, zie je het volgende beginscherm. We beginnen bij Manage my apps. Hier kun je je geïnstalleerde apps dus beheren. Zoals je ziet heb ik een aantal apps die nog bijgewerkt moeten worden. Tevens kun je je apps ook verwijderen als je dat wilt. Ik kies er eerst voor om mijn apps te syncen met AppBrain.

Vervolgens ga ik met mijn laptop op schoot een paar leuke apps uitzoeken via de AppBrain website. En omdat ik zin heb in een strip lezen, kies ik Garfield en klik op install. Zo kun je via AppBrain door de gebruikelijke categorieën (zoals in de Android Market) bladeren en telkens, wanneer je een leuke app vindt, op install klikken. Klik op install als je er zeker van bent dat je hem wil installeren op je Androidtoestel of klik op Add to list om een verzameling te maken en later te beslissen. En wanneer je dan in de AppBrain app naar Manage my apps gaat, zie je Garfield ertussen staan. Om hem te installeren, wordt je wel eerst naar de Android Market gestuurd. Dit is wel jammer want elke extra handeling vind ik overbodig. Installeren direct vanuit de app was dus super geweest. Ik heb meteen even de installatie gedeeld via Twitter en Garfield lezen maar!

Er zijn genoeg filtermogelijkheden om te zoeken. Zo zijn er aanbevelingen, een categorie Hot Apps en de categorie Zojuist bekeken door andere AppBrain-gebruikers. Uiteraard kun je ook door de bekende categorieën bladeren. De aanbevelingen op de website zijn uiteraard gebaseerd op je reeds geïnstalleerde apps. Op de website kun je hier twee filters toepassen: Currency (valuta) en Android versie. Helaas is dit niet mogelijk bij de app maar hier wordt aan gewerkt, zo is te zien bij de melding die je er krijgt.

Al met al is dit een must-have voor iedere Android-gebruiker. De opzet van de website is gelijk aan die van de app. Dit maakt het allemaal zeer overzichtelijk. Je krijgt interessante aanbevelingen voorgeschoteld. Je kunt changelogs van apps en stats van devs bekijken, reviews toevoegen en de geïnstalleerde apps delen via Twitter, Facebook, Buzz of je eigen website. Je kunt via je PC apps selecteren en op install drukken om dan later via de app op je toestel en een sync met AppBrain, daadwerkelijk geïnstalleerd te worden. De tussenkomst van de Android Market vind ik wel een nadeel. Dit geldt ook voor betaalde apps die gewoon via de Android Market aangekocht moeten worden. Maar voor de rest is het een prima applicatie om apps te ontdekken en te installeren via PC en app op je toestel!

Website: AppBrain
AndroLib entry: AppBrain Market Sync
Android Market: Zoekterm AppBrain
Twitter
QR code: AppBrain

Bewerkt (22 april 2013 12:24)

Android World Domination

Victor_S

Victor_S

• Lid sinds 25 april 2010
  • Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 23 mei 2010
  • 17:59

Gebruik deze service/app al heel lang! Is een hele goede aanvulling op de jungle van apps in de AM.

Edwin

Edwin

• Lid sinds 28 juli 2009
  • Berichten 603
  • Reputatie 0
  • 23 mei 2010
  • 20:49

Gebruik deze nu een poosje. Fijne applicatie.

SGS5 - stock

Nexus 7 - stock
Tab 3 7" - stock
Tab 3 7" Lite - stock

F-energy

F-energy

• Lid sinds 17 maart 2010
  • Berichten 223
  • Reputatie 0
  • 10 september 2010
  • 12:24

je hebt natuurlijk ook de site van app brain nogdie heb ik in me speeddail staan

Bewerkt (22 april 2013 12:38)
hein

hein

• Lid sinds 30 juli 2010
  • Berichten 50
  • Reputatie 0
  • 12 september 2010
  • 06:05

naar aanleiding van deze beschrijving geinstaleerd, en inderdaad , het werkt als een speer.

Nu ook nog de barcode scanner geinstaleerd en dat werkt ook super handig.

Bewerkt (22 april 2013 12:39)
RunaR

RunaR

• Lid sinds 09 augustus 2010
  • Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 12 september 2010
  • 08:10

Als nu ook nog de Fast Web Installer installeerd kan je vanaf de website van appbrain.com direct apps installeren op je telefoon.

com.appspot.swisscodemonkeys.apppusher

dendirk

dendirk

• Lid sinds 13 oktober 2009
  • Berichten 502
  • Reputatie 0
  • 12 september 2010
  • 08:23

Leuke review Claudia maar misschien toch beter de laatste versie gebruikt voor je screenshots! Hij ziet er wel wat anders uit nu.

Har

Har

• Lid sinds 30 juni 2010
  • Berichten 429
  • Reputatie 0
  • 12 september 2010
  • 09:09

Mooie kleine tutorial over Appbrain. Mag ik wel zulke reviews. Duidelijkheid en niks meer als wat de app doet of kan. Heerlijk zulke duidelijkheid.

Moet wel zeggen dat ik bij update altijd 3 apps heb staan. Als ik deze wil bijwerken dan gaat ie automatisch naar de payd versie upgraden.

ClaudiaBliss

ClaudiaBliss

• Lid sinds 24 januari 2010
  • Berichten 488
  • Reputatie 0
  • AdminAdmin
  • 13 september 2010
  • 19:43

Deze review is van mei ;-)

Sent from my A70HB using Tapatalk

Android World Domination

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren