Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

longwood

longwood

• Lid sinds 01 januari 2013
  • Berichten 55
  • Reputatie 0
  • 1 januari 2013
  • 19:35

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende Gmail probleem.
Op mijn Samsung Galaxy Tab 10.1 (Android 4.01) gebruik ik Gmail (laatste versie) voor mijn e-mail.
Als ik van iemand een mail ontvangen die ik later aan iemand anders wil doorsturen komt het voor dat ik de gegevens van de oorspronkelijke verzender wil verwijderen o.a. in verband met privacy. Het gaat dus om de gegevens die bovenaan de originele mail staan, zoals het emailadres van de oorspronkelijke verzender, datum en tijd.
Ik kan deze gegevens wel markeren maar daarna niet wissen.
Ik heb deze vraag al 2x bij Google gesteld, maar helaas (nog steeds) geen antwoord ontvangen.

Bewerkt (24 april 2013 16:05)
Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 1 januari 2013
  • 19:54

Dan zul je de oorspronkelijke tekst moeten kopieren en plakken naar het te verzenden mailtje, waarschijnlijk evenveel werk als het wissen van de afzender.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

abartels

abartels

• Lid sinds 05 maart 2012
  • Berichten 152
  • Reputatie 0
  • 1 januari 2013
  • 22:46

Mischien te voor de hand liggend , maar het is mijzelf al overkomen..

Heb je wel eerst forward aangeklikt en dan de tekst(adres gegevens) die je wil verwijderen gemarkeerd? Of eerst gemarkeerd? Dat kan nl.

longwood

longwood

• Berichten 55
  • Reputatie 0
  • 2 januari 2013
  • 11:47

Zowel Peter-036 als abartles heel erg bedankt voor het snelle antwoord en oplossing.
Het kopieren en plakken had ik ook al bedacht, maar van mijn desktop pc ben ik gewend om in Gmail het gedeelte dat ik wil verwijderen eerst even te markeren en dan te verwijderen.
Bij kopieren en plakken heb je het probleem dat je eventuele bijlage(n) kwijt bent of ook moet kopieren.

Ik gebruik dus op mijn desktop pc de truc die abartels aangeeft en dat heb ik ook geprobeerd op mijn tablet (als beginnend Android mens) en het markeren lukt mij zelfs ook (pijltje aan begin en eind van de tekst) maar hoe dan verder als beginner.
Ik kan nergens een commando “verwijderen” of “wissen” ontdekken en het toetsenbord op het scherm is op dat moment niet aanwezig.
Kijk ik niet goed of is er in Android of Gmail een truc om dit voor elkaar te krijgen.
Ik zit dus waarschijnlijk vlak bij de oplossing, maar de laatste tip ontbreekt nog.

Bewerkt (24 april 2013 16:06)
JHS_NL

JHS_NL

• Lid sinds 21 januari 2011
  • Berichten 666
  • Reputatie 0
  • 2 januari 2013
  • 15:26

Komt het toetsenbord niet naar voren wanneer je geselecteerd hebt? Dit gebeurd namelijk bij mij en dan kan ik op “backspace” (effe geen idee hoe ik die knop anders moet omschrijven) drukken om de geselecteerde tekst te verwijderen.

Telefoon(s): Xiaomi Mi Mix 2s
Tablet: NVIDIA Shield K1
Android TV: NVIDIA Shield TV

Website:
http://www.joostslager.nl

longwood

longwood

• Berichten 55
  • Reputatie 0
  • 2 januari 2013
  • 19:12

Bedankt voor de geboden hulp, maar ik zal voor de duidelijkheid aangeven hoe ik e.e.a. doe en misschien zit hier een stommiteit van mij in.

Als ik een mail van meneer A binnen krijg lees ik die en wil die daarna doorsturen (eventueel met bijlage) naar meneer B zonder dat daar de gegevens van meneer A op staan.
Ik klik dan op de pijl naar rechts (doorsturen), rechtsboven in het scherm en krijg dan het toetsenbord op het scherm.
Vervolgens kan ik in het vak “Aan” het mailadres van meneer B invullen.
Daarna kan ik in het volgende vak “E-mail opstellen” zelf nog mijn eventuele eigen tekst toevoegen.

Ik kan nunietmet de cursor op de tekst komen van meneer A om die te verwijderen.

Als ik nu de gegevens van meneer A die ik wil verwijderen aanklik is het toetsenbord verdwenen.

Ik kan nu weldie gegevens selecteren met de twee blauwe pijltjes, maar niets verwijderen. Verder staat er boven in het scherm de volgende mogelijkheden: “Alles selecteren”, “Kopieren”, “Delen”, “Zoeken” en “Zoeken op Internet” maar niets van verwijderen.

De enige manier waarop ik nu de gegevens van meneer A kan verwijderen is door te kiezen (klikken) voor “Inline beantwoorden” waarna het toetsenbord weer op het scherm komt en wel ik naar de betreffende gegevens kan gaan en met backspace de gegevens van meneer A kan verwijderen.
In de oorspronkelijke tekst van de mail staat nu voor elke regel van de tekst uit de originele mail het teken <

Verder heb ik begrepen (?) dat als “Inline beantwoorden” wordt gebruikt de eventuele bijlage(n) worden verwijderd.

Hopelijk kan iemand uit dit verhaal de eventuele stommiteit halen die ik als beginner in Android maak.

JHS_NL

JHS_NL

• Berichten 666
  • Reputatie 0
  • 2 januari 2013
  • 21:31

die blauwe pijltjes die je beschrijft bedoelde ik ja maar is het toetsenbord dan niet meer zichtbaar?

Website:

longwood

longwood

• Berichten 55
  • Reputatie 0
  • 3 januari 2013
  • 16:47

Als ik op de gegevens ga staan (klik/wijs) die ik wil verwijderen gaat het toetsenbord weg en komen er 2 blauwe pijltjes die ik kan verschuiven om de tekst te selecteren. Het gedeelte dat is geselecteerd wordt dan geel/licht bruin, maar er is geen toetsenbord meer !!

De enige manier om op de te verwijderen tekst komen is deze aanwijzen/aanklikken met als gevolg: toetsenbord weg.
Ik heb nog gecontroleerd bij de instellingen van het toetsenbord, maar dat staat standaard op Samsungtoetsenbord.
Voor zover ik kan nagaan heb ik hetzelfde probleem op mijn Samsung smartfone Galaxy S Advance.

longwood

longwood

• Berichten 55
  • Reputatie 0
  • 5 januari 2013
  • 14:07

Heb inmiddels ontdekt dat dit ook niet kan als je de Gmail app gebruikt op een Samsung tablet met Android. Op een Ipad werkt dit wel !!
Bij gebruik van Gmail via een browser gaat dit wel, maar foto's in de tekst verdwijnen wel!!

JHS_NL

JHS_NL

• Berichten 666
  • Reputatie 0
  • 6 januari 2013
  • 12:55

Mhh klinkt er appart, ik zal zo eens even kijken hoe dit gaat op mijn TF101 maar heb dit probleem zelf nooit gehad eigenlijk.

Bewerkt (24 april 2013 16:07)

Website:

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren