Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • OnePlus 6T

• Huawei Mate 20 Pro

• Samsung Galaxy S10

• Google Pixel 3 XL

• Samsung Galaxy Note 9

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

ErikM

ErikM

• Lid sinds 18 februari 2011
  • Berichten 116
  • Reputatie 0
  • 10 oktober 2012
  • 10:16

Al jaren gebruik ik op mijn computers een versie van Total Commander, een geweldig programma.

Onlangs kwam ik er achter dat er voor Android ook een versie bestaat. Deze had ik geïnstalleerd en het werkte ( alhoewel er, uiteraard, minder mogelijkheden zijn dan bij de PC versie)

Omdat mijn tab defect was, en gerepareerd is, moet ik veel van mijn applicaties opnieuw installeren, dus natuurlijk ook TC er weer opgezet.
Nadat ik dat gedaan had, kwam ik er achter dat er inmiddels ook een plug-in is om een NAS te benaderen via TC op de tab. Deze plug-in heb ik geïnstalleerd, het ziet er naar uit dat ze werkt, alleen……
ik heb geen flauw idee hoe ik e.e.a. moet instellen / configureren ?(De summiere uitleg erbij is in het Engels en mijn Engels is niet om over naar huis te mailen….)

De vraag:
Wie gebruikt deze app ook en kan me, in gewone mensentaal uitleggen hoe de plug-in gebruikt kan worden ?

Alvast bedankt voor reacties, Erik.M.

Bewerkt (24 april 2013 15:40)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 10 oktober 2012
  • 11:21

De vraag gaat specifiek over een app, daarom verplaatst naar Android Applicaties

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

ErikM

ErikM

• Berichten 116
  • Reputatie 0
  • 10 oktober 2012
  • 14:50

Sorry, moderator (Sander) niet goed opgelet. Bedankt voor het verplaatsten en nogmaals sorry !

ErikM

ErikM

• Berichten 116
  • Reputatie 0
  • 11 oktober 2012
  • 18:55

Helaas, tot nu toe geen reacties…..

Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 11 oktober 2012
  • 23:29

Ik heb even snel voor je gekeken, ik neem aan dat je de “LAN plugin for Total Commander” bedoelt?
Daar gaan we:

1. Installeer Total Commander uit de playstore
  2. Installeer de LAN plugin for Total Commander uit de playstore
  3. Start Total Commander.
  4. In het linker paneel zie je nu een extra icoontje “LAN (Windows share)”. Die klik je aan.
  5. Klik in het linker paneel dan op “<New server>”
  6. Je krijgt nu een dialog “New server” met de vraag “Enter new name for list”. Hier kan je de naam van je NAS opgeven zoals je die in het vervolg wil zien in Total Commander. Druk dan op de OK button.
  7. Een nieuw dialoog opent. Onder “Server name/directory” geeft je het adres van je NAS. Dat kan de naam zijn waaronder de NAS bekend is in het netwerk, maar het mag ook het IP-adres zijn (bijvoorbeeld: 192.168.1.100). Als je een enkele share wil gebruiken, dan zet je er een slash (schuin streepje naar voren) achter en de naam van de share. Dus bijvoorbeeld: 192.168.1.100/download
  8. Bij de volgende regel staat “user name”. Als je een naam op moet geven om in te loggen op je NAS, dan voer je hier deze naam in.
  9. Volgende regel “password”. Hier voer je het wachtwoord in dat je nodig hebt om op de NAS in te loggen.
  10. Je kan toegang nog verder beveiligen door een master-wachtwoord te kiezen. Zet dan het vinkje bij “Protect with master pass”.
  11. Klik op OK. Klaar!
Je kan nu naar de NAS door in het linker paneel “LAN (Windows share)” te kiezen en dan de server die je zojuist ingesteld hebt.

Succes er mee!

Bewerkt (24 april 2013 15:41)
ErikM

ErikM

• Berichten 116
  • Reputatie 0
  • 12 oktober 2012
  • 10:11

Hoe simpel kan iets zijn……..
Bedankt Marvin, het werkt perfect!

Bewerkt (24 april 2013 15:41)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren