Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

esther1801

esther1801

• Lid sinds 08 september 2010
  • Berichten 3757
  • Reputatie 40
  • 27 september 2012
  • 15:35

WhatsApp op je tablet installeren

Degene die mij kennen weten dat ik een grote WhatsApp gebruiker ben zoals velen met mij

Helaas liep ik tegen het probleem aan toen ik dit op mijn Note 10.1 wilde zetten ik een melding kreeg dat het niet werd ondersteund op tablets. Er zat dus niets anders op dan mijn toestel te rooten zodat ik toch kon doen wat ik wil ( tut om je tab te rooten)
ik heb dus mijn Note10.1 als voorbeeld genoemd maar dit zal voor elke andere tablet zo werken (denk ik)

Als je dus je Note10.1 geroot heb ga je even terug naar je (geroote) telefoon en daar zoek je in bijv. Root Explorer (RE) de de BackUp van je WhatsApp (WA) op in de TitaniumBackup(TB) map (sdcard/TitaniumBackup), deze copy/past je even naar je bureaublad van je pc. (let op zijn 3 bestanden) zorg dat je TB ook op je tablet hebt staan. Het handigste is om een back up te maken met TB zodat deze map ook terug te vinden is op je SD Card. Je sluit nu je Note10.1 aan op je pc en benaderd daar je SDcard, zoek de map TB op en copy/paste de 3 bestanden van WA daarheen. Reboot je Note 10.1 even en we kunnen weer verder.

Tot zover ben je klaar, nu gaan we het werkend maken op je Note10.1 Open de TB en selecteer Herstellen van alle apps met gegevens, deselecteer alles en zoek de WA op en klik weer op het vinkje rechts boven om deze dus te herstellen. Als je dit gedaan hebt sluit je alles weer af en gaat naar je AppDrawer daar staat nu de icon van WA en kan je hem openen je zal gelijk in je wa komen en hoeft niets meer in te vullen. KLAARRRRRRRRRRRR

Nog een voordeel wat ik ondervond is dat je dus niet steeds opnieuw hoeft te verifiëren als je wisselt van tel naar tab. Het nadeel is wel dat het niet synct met elkaar (zoals bij Gtalk bijv.) dus je hebt dan wel halve gespreken op je tel of je tab staan. Ik vind het zelf geen probleem, het belangrijkste is dat we dus kunnen omzeilen dat het niet ondersteund word op tablets!

Credits voor deze manier gaan naar NandersIk heb het alleen maar opgeschreven

Succes allemaal en HAPPY WHATSAPPING

***EDIT*** link om te rooten van je Note10.1 HIER DOWNLOADEN

Bewerkt (24 april 2013 15:36)

AW Forum Queen voor het leven

esther1801

esther1801

• Berichten 3757
  • Reputatie 40
  • 29 september 2012
  • 13:19

Deze methode net ook geprobeerd op de tablet van Dotten.
Helaas gaf deze dus aan dat het nr al in gebruik was op een ander toestel.
Wat je kan doen als je deze melding krijgt is het volgen de :

Je geeft een ander nr op bijv. je vaste nr je doorloopt de stappen zoals je gewend bent.
Hij zal nu aangeven dat dit mislukt is (als je dus kiest voor vast nr, bij een ander 06 nr zal het wel goed gaan) en dat je een minuut moet wachten…..dit ga je ook doen en na die minuut kies je voor BEL MIJ!!
Je word nu gebeld en zal de verificatie code via de telefoon krijgen.
Vul deze code in en Voila je hebt WA op je tablet.

Nog een extra tip! Als je nu dus WA met 2 nr gebruikt zullen sommige mensen je niet herkennen doordat ze een nr binnen krijgen dat ze niet kennen. Daarom wel handig om in je tablet wa in je status erbij te zetten bijv. @HOME en gebruik voor beide accounts een andere profiel foto.

Hoop dat het zo duidelijk is en anders zie ik de vragen wel verschijnen

Bewerkt (24 april 2013 15:37)

zonnet5

zonnet5

• Lid sinds 30 september 2012
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 30 september 2012
  • 16:06

sorry dat gaat mij boven de pet, voor mn net aangeschaft 10.1 note met wifi en 3G

———- Update van bericht ———-

Geroot en Titanium backup Rootexplorer allemaal kreten geen idee wat je daarmee bedoeld?
ff voor de zekerheid vraagje ik kan via wifi eropzetten, want moet nog simkaart kopen met internet.TIP: :AH SIMKAART SCHIJNT GOEDKOOP EN GOED TE WERKEN. GEHOORD VAN TAB GEBRUIKERS IN DE TREIN

esther1801

esther1801

• Berichten 3757
  • Reputatie 40
  • 30 september 2012
  • 19:30

Update in post 1!!! link om te rooten toegevoegd voor de mensen die dit nog moeten doen

Fcck

Fcck

• Lid sinds 23 september 2010
  • Berichten 1732
  • Reputatie 20
  • 30 september 2012
  • 19:36

Wat is het risico van blokkade van je 06 nummer? Heb deze mogelijkheid al ergens gezien maar vroeg mij af wat eventuele risico's zijn mbt ban/blokkade vanuit whatsapp zelf?

Sarelle

Sarelle

• Lid sinds 23 november 2012
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 23 november 2012
  • 19:54

Hopelijk kan iemand hier me helpen!
Ik heb een tablet van ‘t kruidvat en wil daar graag Whatsapp op installeren. Downloaden lukte eerst niet, maar via de site whatsapp.com en dan via ’whatsapp voor android' is het installeren wel gelukt, maar als ik op ‘open’ klik, krijg ik steeds een melding dat Whatsapp niet geschikt is voor het gebruik op een tablet. Dat lijkt wel op het bovenstaande probleem, maar wat kan ik nu het beste doen? Ik weet heel weinig van computers en heb het tablet net, dus ben nog een beetje zoekende… hopelijk kan iemand me helpen hiermee!

Is het verstandig om de tablet te rooten? En kan dat dan met bovenstaande link? Of is die link niet geschikt voor mijn tablet? (Pro-line 10.1 van Kruidvat)
En dan? Na het rooten? Eerst de geinstalleerde app verwijderen of kan ik daar weer mee verder?
Ik zou het scherm moeten krijgen waar ik m'n telefoonnummer kan invoeren, maar zover kom ik niet.

Ik heb trouwens geen smartphone oid en ook geen telefoonmogelijkheid op m'n tablet, maar als ik het goed begrijp zou het toch wel moeten kunnen?

Iemand die mij dit in Jip en Janneketaal stap voor stap kan uitleggen?
Ik zou je eeuwig dankbaar zijn! :-)

Bewerkt (24 april 2013 15:54)
DKjordy

DKjordy

• Lid sinds 22 oktober 2012
  • Berichten 43
  • Reputatie 0
  • 24 november 2012
  • 16:46

Ik heb ook gelezen dat je nummer geblokt/gebanned kan worden door WhatsApp. Hierdoor kan je je telefoonnummer niet meer gebruiken in whatsapp en kan je dus niets meer ontvangen en sturen en is de applicatie nutteloos. Dit geldt dan voor je tablet, maar ook voor je smartphone! Ik vind dit een punt dat toch wel moet worden weergegeven in je uitleg.

Bewerkt (24 april 2013 15:54)
bbgt

bbgt

• Lid sinds 05 juni 2012
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 21 januari 2013
  • 22:54

Heb zowel op Qware Pro 4 Slim als de Lenco TAB-1014 deze dagen WhatsApp geinstalleerd en werkt allebei.
Bij mijn vrouw haar iPhone 3G hadden WhatsApp en Apple werking WA onmogelijk gemaakt.
Heb als eerste stap bij beide tablets bij Instellingen/Beveiliging/Apparaatbeheer Onbekende Bronnen aangevinkt. Belangrijk/key.
Daarna vanaf de WA site direct (dus niet via de Google Play store) WA gedownload. Wordt eerste keer toch weer
doorgelinked naar Google Play dus weer opnw toen wel directe download.
Bij ene tablet het oude iPhone gsm nummer gebruikt om een verificatiecode bij WA op te vragen. Kreeg gelijk smsje
met code. Installatie duurt 4 min.
Voor het andere tablet probeerde ik eerst ons vaste telnummer maar dat werd door WA geweigerd.
Een oud mobieltje uit de la gehaald en
toen bij een telcom provider (noem geen naam) snel een prepaid simkaart gehaald voor 2 euro en die geactiveerd
door hun (gratis) 1200 klantennr te bellen. Dat gsm nr aan WA doorgegeven en dat werd geaccepteerd door
WA want kreeg prompt een smsje met verificatiecode.
HET WERKT!
Wel zie ik ergens een opmerking dat de geldingheidsdatum v WA tot 18 jan 2014 zou zijn??
Ben nog steeds bezig contacten enz nader uit te werken maar vooral de combinatie van WA op mijn eigen iPhone 4
en Qware beleven/testen vind ik een uitdaging.
PS Beide tablets hebben alleen wifi zonder simkaartslot alhoewel de Lenco de aansluitingsmogelijkheid heeft van een
dongel om daar een simkaart in te steken.
Met de hotspot functie op mijn iPhone 4 kunnen de tablets ook onderweg werken.
(Wel dataverbruik in de gaten houden….)

Bewerkt (24 april 2013 16:11)
nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6039
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 22 januari 2013
  • 08:52

Bericht samengevoegd bij reeds bestaande topic

Bewerkt (24 april 2013 16:11)
Fcck

Fcck

• Lid sinds 23 september 2010
  • Berichten 1732
  • Reputatie 20
  • 9 april 2013
  • 23:12

Ai!

Ik krijg nu helaas deze melding qua oude WhatsApp dat de versie moet worden bijgewerkt maar helaas gaat dat dus niet mbt geen SIM Kaart in Tablet.
Zure is dat nu dus eerst nieuwe WhatsApp moet installeren op Mobiel en dan zelfde trucs nogmaals uitvoeren met TB etc..
Of is het ook mogelijk om gewoon via Titanium Backup de APP alleen te installeren en dan een mobiele nummer invoeren en wachten of WhatsApp em pakt ipv dit in z'n geheel te backuppen via TB op een mobiel en dan App + Data etc te installeren op de Tablet?

7611

Bewerkt (21 mei 2013 14:29)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren