Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

WvanWaas

WvanWaas

• Lid sinds 13 april 2009
  • Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 17 april 2010
  • 23:24

Zo de winter is eindelijk voorbij gister was het zo heerlijk buiten wel 20° of niet? Mijn telefoon gaf mij met één blik op het homescreen aan dat het wel 13° graden was wel boven 0 dat dan weer wel. Hoe zag ik dat zo snel? Met de nieuwe App van de week. Google heeft bij Android de geweldige notificatiebar ingebouwd, die is bedoeld om informatie uit te krijgen zonder dat je een app hoeft te openen. Waarom gebruiken we die dan zo weinig? Dat moeten de makers van Weatherbug ook gedacht hebben en zij maakten een App die zonder klikken al de belangrijkste informatie kon geven. Omdat deze manier van informatievoorziening zo origineel was hebben wij deze applicatie verkozen tot applicatie van de week!

Notificatie
Ik ben gek op Notificaties: Mail, Sms, Latitude. Nog mooier is het als je in de notificatieblak niet alleen een logotje ziet verschijnen met het aantal ongelezen mailtjes maar als je ook nog informatie krijgt. Zo kan je met behulp van dit programma altijd je lokatie volgen. Als je je toestel aan zet komt er even bovenaan de naam van het dorp of de stad waar je op dat moment bent. Zo zie ik als ik Gouda in rijd mijn notificatiebalk naar beneden zakken en daar verschijnt daar als een soort lichtkrantje Gouda. Dat wordt dan direct opgevolgt door in dit geval 7° maar hier houdt het niet mee op.

Weer voorspellingen
Als je op de notificatie drukt opent het Weatherbug programma. Daar zie je de temperatuur, windsnelheid en windrichting. Ook kan je aan de rechterkant van het windvaantje de temperaturen en windsnelheden die op jou lokatie behaald zijn:

• Hi: Hoogste temperatuur
  • Low: Laagste temperatuur
  • Windchill: Temperatuur in windstille situatie
  • Gust: Windstoten

Extra observaties:
  • Dew Point: Douw punt. Aan de hand van luchtvochtigheid
  • Rain mm: Milimeters regen
  • Avg wind: Wind gemiddelde
  • Presure: Luchtdruk
  • Humidity: Luchtvochtigheid
  • Sunrise: Zonsopkomst
  • Sunset: Zonsondergang
Gezien deze extra observaties kan je zelf ook uitzoeken wat je wilt weten. Met deze gegevens kan je mits je een beetje verstand hebt van weer, wat wij Nederlanders allemaal denken te hebben, nog een beetje zelf mee denken ook.

Kaarten
Als je aan al die gegevens nog niet genoeg hebt zijn er nog verschillende kaarten te raadplegen. Zo hebben ze een overlay voor elke situatie die ook nog eens te delen is via de Share knop. Buienradar is nergens meer als je al deze gegevens bij elkaar haalt. Beelden die wij kunnen zien zijn:
  • Radar
  • Wereld sateliet
  • Windsnelheid
  • Luchtdruk
  • Luchtvochtigheid

Widgets
Er zijn drie verschillende widgets te kijgen bij Weatherbug:
  • Mini
  • Bar
  • Map

Instellingen
We kunnen verschillende instellingen aanpassen. Zo volgt de app jou maar als je batterij te leeg raakt zal hij daarmee stoppen. Het percentage van je accu waarop hij dat doet kan je zelf bepalen. Ook de units Metric of English en geluidsinstellingen. Ook kan het toestel je waarschuwen bij opkomend noodweer wat wij in Nederland niet zo snel mee zullen maken. Een andere feature die wij niet kunnen gebruiken is de webcam die op bekende en onbekende lokaties in de regio buiten beelden weergeeft. In dat geval kijk ik liever even uit het raam.

De App is gratis te gebruiken of advertentievrij en met iets meer opties voor $1,99 in de versie Weatherbug Elite.
Weatherbug is te krijgen voor elk apparaat wat je in huis hebt. Van Windows Pc tot en met je Android device en zelfs voor de iPad is er al een App. Ook is de website te raadplegen
Weather and forecast information on WeatherBug.com
Twitter: WeatherBug.com (WeatherBug) on Twitter
Download link

Bewerkt (22 april 2013 12:21)
s3ns

s3ns

• Lid sinds 20 april 2010
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 20 april 2010
  • 21:48

……..

Bewerkt (22 april 2013 12:21)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren