Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

michiel

michiel

• Lid sinds 10 februari 2009
  • Berichten 79
  • Reputatie 0
  • 13 maart 2009
  • 11:42

Wat zijn jullie ervaringen met de Android HOME en de alternatieven?

Ik heb naast de standaard ook de volgende alternatieven geinstalleerd:
- Open Home (7 bladen horizontaal te glijden, extra skins zijn te installeren, geen extra widgets)
- dxTop Home (de demo versie waarbij elke keer 50 seconden gewacht moet worden!) (4 bladen over 4 richtingen te scrollen- links/rechts en boven/beneden, extra widget met vrij geheugen, en de achtergrond scrolled mee, extra pull-up bar met laatst gebruikte apps, nog geen extra skins)
- aHome Lite (5 bladen, maar dit is zelf uit te breiden, bij installatie 3, gave widget met weerbericht (helaas geen gps link) en een vaste bar met 4 apps die mee scrollen, zoals op de iPhone! en 2 knoppen voor de apps, andere skins of thema's zijn te installeren)

Ik gebruik ze alle 4 naast elkaar, maar aHome heeft mijn voorkeur. Kan helaas nog niet kopen, want ik heb de dev versie. Ook is aHome snel ten opzichte van Open Home of dxTop.

Andere alternatieven zijn welkom.

Bewerkt (13 maart 2009 11:42)
Ceased2be

Ceased2be

• Lid sinds 02 februari 2009
  • Berichten 124
  • Reputatie 0
  • 13 maart 2009
  • 17:33

Ik vraag me hier altijd bij af wat de meerwaarde dan is boven het uitschuifbare menu? als ik moet gaan scrollen over m'n bureablad voor een link ben ik sneller door gewoon door het menu te vliegen.

Bewerkt (13 maart 2009 17:33)
Celf

Celf

• Lid sinds 24 februari 2009
  • Berichten 135
  • Reputatie 10
  • 13 maart 2009
  • 19:22

Ceased2be
Ik vraag me hier altijd bij af wat de meerwaarde dan is boven het uitschuifbare menu? als ik moet gaan scrollen over m'n bureablad voor een link ben ik sneller door gewoon door het menu te vliegen.

Zou ik toch ‘ns dxhome proberen. Je bent met dit programma gegarandeerd met 1 swipebeweging weer terug op je basis homescreen. Daarnaast zijn alle (!!) 4 pagina’s met 1 swipe te bereiken en dat werkt echt sneller en overzichtelijker dat het uitschuifmenu.

Bewerkt (13 maart 2009 19:22)
michiel

michiel

• Berichten 79
  • Reputatie 0
  • 15 maart 2009
  • 21:37

Celf
Zou ik toch ‘ns dxhome proberen. Je bent met dit programma gegarandeerd met 1 swipebeweging weer terug op je basis homescreen. Daarnaast zijn alle (!!) 4 pagina’s met 1 swipe te bereiken en dat werkt echt sneller en overzichtelijker dat het uitschuifmenu.

Celf, ik denk dat je hier dxTop bedoelt. Inderdaad via 1 swipe altijd naar je homescherm.
Maar aHome en Open Home geven je de mogelijkheid om meerdere schermen te creeeren, met bijvoorbeeld je homescherm altijd in het midden, op die manier ook snel te vinden.

Je kan ze in elk geval gewoon naast elkaar gebruiken. Bevalt het niet, dan verwijder je het gewoon weer.

Bewerkt (15 maart 2009 21:37)
Celf

Celf

• Lid sinds 24 februari 2009
  • Berichten 135
  • Reputatie 10
  • 15 maart 2009
  • 22:04

Klopt Michiel, je hebt gelijk..dxTop.

Probleem met al deze launchers is, welke gaat “winnen” ofwel, in welke launcher\homescreen zullen developers straks hun energie steken als het gaat om themes en widgets. Je ziet vaker in dit soort situaties (waarin meerdere developers met eenzelfde idee komen) dat er uiteindelijk eentje als de winnaar\beste\meest verkochte\etc naar voren komt.

Gelukkig zijn ze niet duur dus ook ik heb er drie op mijn G1 staan, maar wel met een voorkeur voor dxTop.
(aHome kan inmiddels ook via het forum en middels Paypal gekocht worden, je krijgt - na betaling - een mail met daarin de full version)

Bewerkt (15 maart 2009 22:04)
michiel

michiel

• Berichten 79
  • Reputatie 0
  • 16 maart 2009
  • 11:29

Ik denk ook dat het hier om smaak gaat.
En omdat Android een opensource omgeving is, kunnen ontwikkelaars lekker hun gang gaan en als zij dan ook ondersteund worden door geld maar ook andere ontwikkelaars kan het groeien tot een alternatief voor datgene wat bij Android standaard geleverd gaat worden.
En als consument kan je dan kiezen! Oh wat wordt het leven mooi

Bewerkt (16 maart 2009 11:29)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren