Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

MRoubos

MRoubos

• Lid sinds 20 mei 2012
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 22 mei 2012
  • 22:02

Hoi,

Het lukt mij niet om een contact te verwijderen die gesynchroniseerd is met facebook. Via contacten op de telefoon zelf krijg ik hem niet weg.

Ik ben gewent om een list te hebben met contacten en eigenlijk vind ik het vervelend dat de telefoon het synchroniseerd. Heb het gevoel dat ik er geen controle over heb. Ook via de software op de computer krijg ik het idee dat ik er geen controle over heb, vind ik best wel vervelend. Je kan alleen maar synchroniseren, maar wat er word gesynchroniseerd is mij niet helemaal duidelijk.

Kan het facebook account verwijderen, dan ben ik andere contacten ook kwijt die ik wel wil behouden. Heb nu het synchroniseren uit gezet.

Iemand een reactie of oplossing??

Bewerkt (24 april 2013 14:53)
alex_h

alex_h

• Lid sinds 12 december 2009
  • Berichten 103
  • Reputatie 0
  • 23 mei 2012
  • 06:25

Hallo,

De contact-app gebruikt diverse bronnen om de contactlijst samen te stellen. Behalve de sim-kaart en de gmail-contacten bv dus ook Facebook. Wil je een contactpersoon van Facebook verwijderen, dan zul je dit in Facebook zelf moeten doen.

Als je naar contacten gaat en dan vervolgens naar het menu, kun je Weergeven kiezen. Je krijgt een lijst met diverse bronnen van contactpersonen die in je contacten-app weergegeven wordt. Hier zie je welke bronnen actief zijn en kun je ze eventueel uitvinken. Let wel, ze worden dan nog steeds gesynchroniseerd.
Wil je het synchroniseren van een bron helemaal stoppen, ga dan (vanaf het homescreen) naar Instellingen en kies vervolgens Accounts en synchronisatie. ier zie je een lijst met toepassingen die gesynchroniseerd worden met de internetbron. Per toepassing kun je (indien van toepassing) aangeven welk onderdeel (dus agenda, contacten etc) gesynchroniseerd moet worden door het betreffende programma te selecteren en met welke interval.

Gegroet,

Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 23 mei 2012
  • 10:52

Ik ben gewent om een list te hebben met contacten en eigenlijk vind ik het vervelend dat de telefoon het synchroniseerd. Heb het gevoel dat ik er geen controle over heb.

En je heb hier wel zelf toegang voor gegeven wat die mag synchroniseren en synchroniseren gaat nu eenmaal automatisch, Verder kan je idd gewoon zoals hier boven zegt facebook alles uit vinken heb ik ook ik heb alleen me google contacten aan aangezien als ik op een contact klikt er gewoon nog ze facebook alles staat.
Al me facebook contacten hoef ik niet in me lijst te zien bij me telefoon contacten vind ik irritant, Verder idd als je een contact van facebook weg wil moet je hem toch echt uit facebook verwijderen het is logisch als jij hem op je telefoon weg haalt terwijl je hem nog in facebook heb dat die met synchroniseren weer terug komt.

dylantje

dylantje

• Lid sinds 28 april 2010
  • Berichten 184
  • Reputatie 0
  • 24 augustus 2012
  • 11:10

Uhmm.
Volgende…
Ik wil graag de lijst op mij telefoon schoon hebben.
Dus mijn gmail koppel ik ff los.
telefoon schoonmaken zonder reset…
Maar da lukt me niet…..

Bewerkt (24 april 2013 15:27)
Carlos0_0

Carlos0_0

• Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 24 augustus 2012
  • 13:01

Lijst op je telefoon schoon hebben gewoon alleen je contacten laten weer geven van telefoon/gmail.
Aangezien de contacten van facebook enzo weg gaan zodra facebook er ook af is volgens mij.

Dan je contacten gewoon verwijderen en klaar.

Bewerkt (24 april 2013 15:28)
dylantje

dylantje

• Lid sinds 28 april 2010
  • Berichten 184
  • Reputatie 0
  • 24 augustus 2012
  • 13:50

tsja..
Dat dacht ik ook.

Alleen staan er toch nog wel wat tussen die er niet thuishoren…
Deze komen uit een oude google account die ik er een keer ff op heb geprobeerd….

Maar eraf lukt niet….

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6033
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 24 augustus 2012
  • 14:10

dus ze staan tussen je google contacten? dan kan je dat het makkelijkst via de pc verwijderen, via de gmail pagina onder ‘contacten’

redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2982
  • Reputatie 60
  • 24 augustus 2012
  • 14:11

nanders;334287
dus ze staan tussen je google contacten? dan kan je dat het makkelijkst via de pc verwijderen, via de gmail pagina onder ‘contacten’

www.google.com/contacts kan ook toch?

Carlos0_0

Carlos0_0

• Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 24 augustus 2012
  • 14:29

redbulletnl;334288
www.google.com/contacts kan ook toch?

Dat is het zelfde

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren