Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wout

Wout

• Lid sinds 09 februari 2009
  • Berichten 68
  • Reputatie 0
  • 6 maart 2009
  • 22:21

Sinds gisteren is er een update van het geliefde programma ‘Power Manager’ op de android market verschenen. Wat deze Update precies inhoud is mij niet helemaal duidelijk. Wat ik wel weet is dat Power manager vanaf deze update verandert in een ‘trail’ version, en zal verlopen na een tijdje, waardoor je er geen gebruik meer van kan maken, totdat je het programma aanschaft. Dit werd me duidelijk toen de comments me gelukkig hiervoor waarschuwden! Nou kan je met de meeste G1's in nederland/europa nog geen apps kopen van de android market, hierdoor adviseer ik niemand om te updaten! En natuurlijk omdat je gewoon niet wilt betalen!

Overigens valt het me vies tegen hoeveel developers hun eerst-gratis programmatjes ineens weghalen/updaten naar betaalde apps! Ik hoopte op MEER en betere apps na het toelaten van betaalde applications!, maar dit heeft helaas een heel heel ander effect. Blijkbaar hebben veel developers dollartekens als ogen…

Wat denken jullie hierover?

Bewerkt (6 maart 2009 22:21)
wimstradamus

wimstradamus

• Lid sinds 07 februari 2009
  • Berichten 43
  • Reputatie 0
  • 6 maart 2009
  • 22:34

thanks voor de tip,

Bewerkt (6 maart 2009 22:34)
Elmeraculous

Elmeraculous

• Lid sinds 03 februari 2009
  • Berichten 421
  • Reputatie 0
  • 7 maart 2009
  • 13:09

Tja, lastig onderwerp… Aan de ene kant is het zo'n mooi ideaal, open source OS en gratis apps. Echter, er moet natuurlijk ook wel eens brood op de plank komen voor die gasten. Als iedere gebruiker een dollar over heeft voor die en die app, kan de developer aardig binnen lopen en het geld gebruiken voor motivatie voor nieuwe apps.

Stel dat je als gebruiker 20 betaalde apps op je G1 hebt staan, betaal je laten we zeggen 20 dollar (15 euro?). Tja, heb ik er wel voor over, hoor… Als het allemáál betaalde apps gaan worden, da's een ander verhaal.. ;-)

Bewerkt (7 maart 2009 13:09)
dim

dim

• Lid sinds 13 december 2008
  • Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 7 maart 2009
  • 13:38

idd…open source wil niet betekenen dat alles gratis is. Dat zie je ook bij Jommla en Wordpress. Allebei open Source CMS systemen maar er verdienen zat mensen hun brood mee. We hebben een a2b app getest voor de site, daar hebben ze heel veel werk ingestopt, en als daar een vergoeding van $0,99 tegenover staat is dat toch niet zo erg ?
Daarbij komt dat wanneer je er voor betaald je ook wat mag verwachten en je de maker ook verantwoordelijk kan stellen voor fouten in de programma's.

Bewerkt (7 maart 2009 13:38)
kvdnberg

kvdnberg

• Lid sinds 15 februari 2009
  • Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 9 maart 2009
  • 12:20

Ik snap ook wel dat ontwikkelaars graag een bijdrage krijgen voor hun werk. Het vervelende is alleen dat je door je app betaald te maken, een groot deel van de gebruikers er momenteel niet bij kan omdat wij in Europa geen toegang hebben tot de betaalde apps.

Open Source software haalt meestal inkomsten uit andere hoeken dan een directe aankoopprijs. Donaties, advertenties, noem maar op. Ga je er direct geld voor vragen dan komt er wel iemand die de code gebruikt om een zgn ‘fork’ te maken die wel weer gratis is. Hierdoor wordt de ontwikkeling verdeeld over verschillende takken i.p.v. een gezamelijk werk waarmee het product beter kan worden ontwikkeld. Je moet eens zien hoe hard donaties kunnen lopen bij Open Source software. Een mooi voorbeeld is Drupal. Dit is een content management systeem voor websites. Ze waren in 2005 al bezig met een nieuwe server toen ze in de problemen kwamen met hun webhosting. De website was even offline en toen verscheen er een pagina die het verhaal uitlegde. Ze hadden geld nodig om servers te kopen om de boel draaiende te houden. In 48 uur werd er zo $10.000 opgehaald, 3 x het doel wat ze nodig hadden.

Bewerkt (9 maart 2009 12:20)
michiel

michiel

• Lid sinds 10 februari 2009
  • Berichten 79
  • Reputatie 0
  • 9 maart 2009
  • 12:39

Het zou dan ook op dit moment beter zijn om een gratis versie met minder opties in de Market te houden en als developer de nieuwe features in de betaalde versie beschikbaar te stellen. Dan heb je als gebruiker ook de keuze.

En inderdaad die paar dollar, als je daardoor een correcte ondersteuning krijgt, dan vind ik dat geen probleem.

Bewerkt (9 maart 2009 12:39)
Michel

Michel

• Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 9 maart 2009
  • 16:35

Ik heb er ook absoluut geen probleem mee om te betalen voor een App alleen heb ik een ADP1 en de mensen die deze telefoon hebben worden door Google gezien als misdadigers die App's stelen en daarom uitgesloten zijn van de betaalde App's. Grappig is dat je de ADP rechtstreeks bij Google moet kopen, en al had ik dat geweten had ik dat natuurlijk nooit gedaan.

Bij Apple zie je vaak dat er App's gestript als Lite worden aangeboden en dan een pro versie met alle opties tegen betaling. De ontwikkelaar van Power Manager had dat in mijn ogen op dezelfde manier moeten doen maar hij schrijft in zn commentaar dat hij 2 weken geleden ontslagen is en nu geld nodig heeft.

Ik vind het heel normaal en juist goed dat we betalen moeten voor App's maar dan moet je wel de mogelijkheid krijgen om ze te KUNNEN kopen. Ik vind het zowiezo belachelijk dat nu alleen de Amerikaanse markt toegankelijk is voor betaalde App's zelfs al heb je je G1 bij t-mobile in Europa gekocht.

Bewerkt (9 maart 2009 16:35)
Rhos

Rhos

• Berichten 578
  • Reputatie 0
  • 9 maart 2009
  • 16:44

ik wil wel graag een app krijgen die werkt. eigenlijk vindt ik dat betalen een heel dom plan. als ik kijk naar ubuntu zijn er maar een klein aantal dingen waar je voor kan betalen. het mooie is juist dat er zoveel gratis is en dat ook al die dingen aangepast kunnen worden. ik hoop dat die opensource gedachte nog gaat doorkomen bij android.

Bewerkt (9 maart 2009 16:44)
Wout

Wout

• Lid sinds 09 februari 2009
  • Berichten 68
  • Reputatie 0
  • 10 maart 2009
  • 05:52

Let wel op, ik zeg dus niet dat ik vind dat alle programma's gratis moeten zijn, ofdat ik betalen erg vind! Geen idee hoe jullie op dit idee komen… Wat ik wil zeggen is dat ik het belachelijk vind dat veel ‘gratis’ programma's ineens ingenomen worden om er vervolgens een prijskaartje aan te hangen. Dit is precies hetzelfde als een kind een lolly te geven en deze vervolgens af te pakke om te zeggen 'Ha! Nu moet je betalen!!! :evil: "

Bewerkt (10 maart 2009 05:52)
demies

demies

• Lid sinds 21 februari 2009
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 10 maart 2009
  • 17:02

Wel eerst even beter lezen via zijn site bied hij nog steeds gewoon de gratis versie aan de standaard.
de uitgebreide versie daar vraagt hij 99 cent voor is dit biet normaal als je zoveel werk er voor doet.
Binnen een week zou hij ook paypal enz activeren vind dit heel netjes.

Bewerkt (10 maart 2009 17:02)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren