Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

toine_schoots

toine_schoots

• Lid sinds 30 november 2009
  • Berichten 38
  • Reputatie 0
  • 26 februari 2010
  • 17:41

Heeft iemand dit ook wel eens?…een weekje geleden had ik het ook al, maar nu met Moviefinder heb ik het weer. Mijn Locatie is ineens ergens in India i.p.v. Den Haag. Komt dit door de zendmasten (in mijn geval de prik van Vodafone) of heeft dit iets te maken met mijn GPS op mijn tel. Heb btw een Hero en samen met mijn wekker (maar dat is een ander verhaal) is dit een bijzonder iets zal ik maar zeggen.
Wat weten jullie ervan en wat kan of moet ik doen. Hopelijk is het met de 2.1 update allemaal gewoon weg.
Ik hoor jullie graag.
Gr. Toine

Bewerkt (22 april 2013 12:18)
BartuS89

BartuS89

• Lid sinds 19 februari 2010
  • Berichten 78
  • Reputatie 0
  • 27 februari 2010
  • 13:22

Jah zit ook wel is in Rotterdam,, terwijl ik in Emmen ben dan :S
Heb zelf een Samsung Galaxy..
Miss dat het een android 1.5 probleem is?
Aangezien de Hero daar ook op draait..

toine_schoots

toine_schoots

• Berichten 38
  • Reputatie 0
  • 28 februari 2010
  • 21:32

Laat ik dan maar hopen dat de 2.1 alles goed gaat maken. India is zoooo ver weg man!

R3dw0lF

R3dw0lF

• Lid sinds 15 december 2009
  • Berichten 218
  • Reputatie 0
  • 2 maart 2010
  • 23:55

Is in ieder geval iets raars, ofwel is er iets fout bij het berekenen van je positie (door de gps-app) ofwel komt je signaal verkeerd aan (of wordt hij verkeerd geïnterpreteerd…). Geeft google maps je locatie juist aan of zijt hij ook aan de andere kant van de aardbol?

De zendmasten van vodafone hebben er normaliter niks mee te maken… denk ik

toine_schoots

toine_schoots

• Berichten 38
  • Reputatie 0
  • 4 maart 2010
  • 22:35

Het gekke is dat die wel gewoon goed zijn werk doet en dat met bijv. GPStracker ook alles ok draait, maar MovieFinder of Google Sky werken echt verkeerd!

i_like_android

i_like_android

• Lid sinds 11 juli 2009
  • Berichten 2497
  • Reputatie 10
  • 4 maart 2010
  • 22:50

Hebben iets gelijkaardigs ook gezien in een weer widget en toen was er dacht ik ook sprake van vodafone.

toine_schoots

toine_schoots

• Berichten 38
  • Reputatie 0
  • 8 maart 2010
  • 15:16

Zal toch eens de vodafone winkel binnenstappen om het eens aan te kaarten. Jammer is dat toch altijd weer, maar goed…Hopelijk de 2.1 die alles verbeterd ook al is dat het probleem dus blijkbaar niet…GRRRR

87Vortex87

87Vortex87

• Lid sinds 06 oktober 2009
  • Berichten 845
  • Reputatie 0
  • 9 maart 2010
  • 09:37

Wat ik in elk geval zou doen, is de tijd ontkoppelen van je locatie. Anders verslaap jij je heel vaak of wordt midden in de nacht gewekt. Dit kun je doen bij: instellingen -> Tijd en Datum -> automatisch uit.

Met betrekking tot de GPS. Ik heb al vaker op dit forum gelezen dat men de locatie heeft in India, geen idee waarom daar maargoed. Ik ervaar ook enige onnauwkeurigheid, maar dit verdwijnt meestal als ik in beweging kom.

Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 9 maart 2010
  • 10:16

GPS werkt nou eenmaal niet binnen. Heb je die wel aanstaan en de GPS decoder ontvangt (per ongeluk) toch nog een aantal satellieten, dan kan het ding inderdaad zo maar een jump maken naar een “rare” plek.

Voor een GPS oplossing heb je minimaal 3 satellieten nodig. Met 2 satellieten kun je op twee verschillende plekken op aarde uitkomen. Maar als je nou toevallig een derde satelliet ontvangt die in een hele slechte positie staat (heel dicht in lijn bij een van de de twee andere bijvoorbeeld) dan kan er, zeker door allerlei reflecties, heel eenvoudig een verkeerde positie gevonden worden.

Remedie: zet je GPS uit als je binnen bent ('s nachts bijvoorbeeld). Scheelt ook nog eens aardig in het energie-verbruik, meer stand-by tijd dus!

87Vortex87

87Vortex87

• Lid sinds 06 oktober 2009
  • Berichten 845
  • Reputatie 0
  • 9 maart 2010
  • 12:15

Marvin;14793
GPS werkt nou eenmaal niet binnen. Heb je die wel aanstaan en de GPS decoder ontvangt (per ongeluk) toch nog een aantal satellieten, dan kan het ding inderdaad zo maar een jump maken naar een “rare” plek.

Voor een GPS oplossing heb je minimaal 3 satellieten nodig. Met 2 satellieten kun je op twee verschillende plekken op aarde uitkomen. Maar als je nou toevallig een derde satelliet ontvangt die in een hele slechte positie staat (heel dicht in lijn bij een van de de twee andere bijvoorbeeld) dan kan er, zeker door allerlei reflecties, heel eenvoudig een verkeerde positie gevonden worden.

Remedie: zet je GPS uit als je binnen bent ('s nachts bijvoorbeeld). Scheelt ook nog eens aardig in het energie-verbruik, meer stand-by tijd dus!

Het klopt inderdaad dat de positie wordt bepaald aan de hand van drie satallieten, afgezet tegen WGS 84. OT: met drie satallieten krijgt men overigens twee mogelijke posities. Eén wordt er weggestreept aan de hand van WGS 84.

Als er maar twee satallieten zijn krijgt men nog steeds oneindig veel locaties in de vorm van een cirkel. Dit komt doordat de satallieten geen twee dimentionale meting verrichten maar drie dimentionale. Gewoonlijk zou er dan een melding moeten verschijnen dat de locatie niet bepaald kan worden. Welke positie zou immers prevaleren en op basis waarvan?

Fouten kunnen ontstaan door de kwaliteit van GPS-apparatuur, maar ook door externe factoren, namelijk: hoogspanningsmasten, atmosferische storing en (zoals jij zei)geblokkeerde satellieten. Daarnaast is er nog de standaarddeviatie die moet worden gecorrigeerd.

Het is lastig om te bepalen waarom in individuele gevallen de locatie verkeerd wordt bepaald.
Als het altijd gebeurd, waar dan ook, ligt het vermoedelijk aan de kwaliteit van de GPS-apparatuur.
Als het alleen op specifieke plaatsen gebeurd heeft men waarschijnlijk hoogspanningsmasten in de buurt of ander dergelijk storende dingen.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren