Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Peej

Peej

• Lid sinds 15 mei 2011
  • Berichten 77
  • Reputatie 0
  • 11 januari 2012
  • 23:52

Het meeste effect had voor mij het draaien van een custom rom waarin de boel al goed geoptimaliseerd is.
Haalde eerst met geluk 1 volle dag (+-24u) nu haal ik vrij gemakkelijk tussen 1,5 a 2 dagen met misschien nog wel meer gebruikstijd waarbij ik niks hoef af te knijpen of uit moet zetten.

Nadeel is inderdaad wel dat de garantie weg is als je het toestel niet naar exact de fabrieksinstellingen kan terugbrengen.

Bewerkt (24 april 2013 14:02)
RudyL90

RudyL90

• Lid sinds 08 januari 2012
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 12 januari 2012
  • 13:17

Peter-036;257658
@ rudyL90Kijk even in de wiki,staat nu een artikel over accu/stroom sparen.Hier: BatterijManagement “De AVS-Way” - Android Forum | Alles over Google Android | Androidworld
OK. Als ik lees wat er allemaal met je mobiel gebeuren kan, hard bricks etc. Ik blijf denk ik wel van dat rooten af.

Bewerkt (24 april 2013 14:02)
Forumgek

Forumgek

• Lid sinds 20 mei 2011
  • Berichten 41
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2012
  • 11:59

RudyL90;257230
Binnenkort ga ik lang op reis, op plaats van bestemming zal ik slechts af en toe een goed functionerende stroombron in de buurt hebben. Ik haal de batterij uit het toestel als ik het niet gebruik en koop natuurlijk meer batterijen. Maar als ik het gebruik wil ik graag dat het zo zuinig mogelijk is. En daarom zoek ik allerlei manieren om batterij te besparen. De kleur van het scherm veranderen zal dus niet veel uitmaken.Mijn SGS2 batterij gaat over 2 uur al 48 uur mee, en dan zit het op 29%, op de grafiek extrapolerend. Maar dan zet ik hem 's nachts wel uit.

Zet je telefoon instellingen ook op GSM only, als je toch geen netwerk gebruikt, hoef je ook niet de “zware” zoektocht naar sterke masten aan te hebben
GSM mode (2G) is energie zuiniger.

RudyL90;257948
OK. Als ik lees wat er allemaal met je mobiel gebeuren kan, hard bricks etc. Ik blijf denk ik wel van dat rooten af.

Rooten is niet gevaarlijk, zolang je niet met teveel zooi expirimenteerd
hard bricks komen alleen maar voor als je grove fouten maakt.
Met alle respect, maar de waarschuwingen over rooten zijn misschien wel waar, maar ook zwaar overdreven.
Diverse galaxy's zijn door mij geroot, en nog nooit een probleem.

De voordelen van root zijn vaak groter dan de mogelijke nadelen.
Zo kan je als root eenvoudig bepaalde processen pauzeren ( titanium backup ) en zelfs verwijderen als je het helemaal nooit gebruikt.

Ook kan het installeren van een customrom inderdaad helpen.
Zelf heb ik goede ervaringen met slimrom klein, eenvoudig en geen rare toevoegingen.

Bewerkt (24 april 2013 14:03)
Lieke123456

Lieke123456

• Lid sinds 23 maart 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 23 maart 2014
  • 20:20

Ja dat kan, met de app ‘icon changer free’
Ik heb het zelf ook

Bijlage:

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren