Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

ClaudiaBliss

ClaudiaBliss

• Lid sinds 24 januari 2010
  • Berichten 468
  • Reputatie 0
  • AdminAdmin
  • 31 januari 2010
  • 17:22

We zijn allemaal wel bij één of ander forum geregistreerd. Nu hebben we niet altijd een laptop ter beschikking om snel even een vraag te posten op een forum. Gelukkig kun je je favoriete online forum nu super snel en gemakkelijk bezoeken met de mobiele app Tapatalk. Het is een kwestie van een forum opzoeken, registreren met je inloggegevens en je bent klaar om te viewen, replyen of posten.

Na het installeren gaan we op zoek naar ons favoriete forum, Androidworld. Zoeken kan op categorie, naam en nieuw binnen gekomen fora. Vanuit de app kun je ook registreren voor een forum wanneer je dat nog niet had gedaan. Via het menu klik je op Register en je wordt naar de aanmeldpagina door verwezen. Bezochte fora worden door Tapatalk aan je favorieten toegevoegd zodat je ze later makkelijk weer kunt terug binden. Deze kun je later ook weer uit je favorieten verwijderen. Inloggen op een forum kan met je eigen inloggegevens maar ook als gast (alleen bekijken van forum).

Nu we het Androidworld forum hebben gevonden, starten we in het forumoverzicht. De eerste tab geeft de nieuwste berichten weer waarbij je kunt selecteren op alle of ongelezen berichten. In het tweede tabblad, forum, kun je zoeken op categorieën of op berichten op naam. Hierna is er weer een mogelijkheid om te sorteren op topics en sticky topics. Je kunt bepaalde threads ook aan je favorieten toevoegen. Deze vind je dan weer terug op het derde tabblad, bookmarks.

Het laatste tabblad geeft je profiel, private messages en Who's Online weer. Klik op profiel om de topics en posts die je hebt achter gelaten op het forum weer te geven. Uiteraard kun je bij elke user op het forum doorklikken naar zijn of haar profiel. Je komt dan weer in dit scherm terecht.

Verversen en beantwoorden van berichten gaat supersnel. Klik om menu of long press op een bericht voor meerdere opties. Het enige nadeel bij een lange reply is dat het weg valt vanwege je onscreen toetsenbord. Toetsenbord uitschakelen en handmatig weer naar de regel in je reply is dan de enige optie.

Als laatste nog even de settings die je vanuit het beginscherm kunt bereiken. Laat zien in fora dat je Tapatalk gebruikt door een handtekening toe te voegen onderaan je posts. Hier kun je ook het aantal posts per pagina aanpassen.

Voor de forumeigenaren: Op het moment worden phpBB3 3.0.x en vBulletin 3.7, 3.8 and 4.0 ondersteund. IPB (Invision Power Board) ondersteuning zal in februari 2010 komen.

Regelmatig worden er fora toegevoegd aan Tapatalk. Check de market dus regelmatig voor updates.

Download Tapatalk vanuit de Market:
Tapatalk

Bewerkt (22 april 2013 12:17)

Android World Domination

wolleges

wolleges

• Lid sinds 23 augustus 2009
  • Berichten 121
  • Reputatie 0
  • 31 januari 2010
  • 19:42

fantastische tip! nu zal ik nog minder aan mn pc zitten en meer op mn magic

enige opmerking, de screenshots zijn van mindere kwaliteit wanneer je ze bekijkt met tapatalk

Stitch15

Stitch15

• Lid sinds 27 november 2009
  • Berichten 41
  • Reputatie 0
  • 31 januari 2010
  • 20:21

Ik kan 'm niet vinden in de market?

wolleges

wolleges

• Berichten 121
  • Reputatie 0
  • 31 januari 2010
  • 20:29

Stitch15;12974
Ik kan 'm niet vinden in de market?

Je bent blijkbaar de enige niet

Can't find in marketplace? - Tapatalk Community Forum

johnnymast

johnnymast

• Lid sinds 25 januari 2010
  • Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 31 januari 2010
  • 22:45

wat gaaf zeg, bedankt ik gebruik het nu ook echt topppie!

johnnymast

johnnymast

• Lid sinds 25 januari 2010
  • Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 31 januari 2010
  • 22:46

De app is door de programmeur ingesteld als 1.6 of hoger want ik kon hem met mijn Spica (1.5) niet vinden maar mijn G1 (1.6) fond hem wel direct.

ClaudiaBliss

ClaudiaBliss

• Berichten 468
  • Reputatie 0
  • AdminAdmin
  • 31 januari 2010
  • 23:08

Ik draai Tapatalk op mijn Hero met 1.5 en kon hem dus wel vinden. Mochten er nog steeds problemen zijn met het vinden in de market, dan zal ik de vraag posten op het Tapatalk forum. Check eerst de link van @wolleges.

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

Android World Domination

ClaudiaBliss

ClaudiaBliss

• Berichten 468
  • Reputatie 0
  • AdminAdmin
  • 1 februari 2010
  • 15:55

Hierbij nog een download link: Tapatalk (Beta) - Cyrket

Android World Domination

Stitch15

Stitch15

• Lid sinds 27 november 2009
  • Berichten 41
  • Reputatie 0
  • 1 februari 2010
  • 16:04

Ik kon hem eerst niet vinden met mijn Pulse. Zojuist een ROM update gedaan naar de MoDaCo Custom Rom Stock T-mobile en nu kan ik 'm wel vinden….

wolleges

wolleges

• Berichten 121
  • Reputatie 0
  • 1 februari 2010
  • 16:44

johnnymast;12984
De app is door de programmeur ingesteld als 1.6 of hoger want ik kon hem met mijn Spica (1.5) niet vinden maar mijn G1 (1.6) fond hem wel direct.

Met m'n Magic 1.5 ROM kan ik em wel vinden hoor …

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren