Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Jemimus

Jemimus

• Lid sinds 26 februari 2009
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 27 februari 2009
  • 17:34

Ik ben erg geïnteresseerd in Google latitude.
Waar nogal wat mensen uiteraard kritiek hebben op het “big brother” effect, zie ik het als een zeer handige sociale tool met enorm veel potentie.

Helaas, geen van mijn vrienden gebruiken het nog.

Ik ben op zoek naar mensen in de regio om toe te voegen aan mijn Latitude vrienden lijstje. Dit vereist natuurlijk een zekere mate van vertrouwen; je wilt natuurlijk niet “gestalked” worden door een onbekende.

Als basisregel wil ik dus hanteren dat het uiteraard niet de bedoeling is dat we elkaar spontaan in levende lijve verassen. Mocht het zo zijn dat we fysiek in de buurt van elkaar blijken, bijvoorbeeld in de randstad, is in plaats daarvan een sms bericht op zijn plaats, als er behoefte is om even naar elkaar te zwaaien, of wellicht een terrasje te pakken

Ik wil dit puur uit technische interesse eens uitproberen met een aantal mensen.
Wie wil meedoen?

Bewerkt (27 februari 2009 17:34)
Wout

Wout

• Lid sinds 09 februari 2009
  • Berichten 68
  • Reputatie 0
  • 28 februari 2009
  • 15:31

Klinkt leuk, wel met die regels tenminste! Ben er nou niet zo van dat er zo nu en dan mensen aan m'n deur staan die ik niet ‘ken’

Overigens snap ik niet hoe Google Latitude mijn locatie update? Uiteraard via GPS, maar begrijp ik het goed als hij ‘t alleen update als ik Google Maps opstart en naar mijn locatie opvraag? Zo krijg je namelijk niet echt een ’live' locatie… en is het dus meer zoals de laatste edities van big brother,
alles behalve live

En over batterijverbruik, als ik GPS aan heb staan, maar ‘gebruik’ het niet, verbruikt GPS dan alsnog stroom, of echt alleen als het in gebruik is, en het icoontje verschijnt?

Ook weet ik niet of je hier zomaar je mail mag weggeven?

Bewerkt (28 februari 2009 15:31)
Jemimus

Jemimus

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 28 februari 2009
  • 15:42

Nou dat zijn dus een aantal vragen waar ik ook antwoord op wil krijgen.
Wat ik tot nu toe heb gemerkt is dat het er inderdaad op lijkt dat hij alleen de locatie update als google maps open staat (of in de achtergrond actief is?). Zolang maps aanstaat zou het automatisch moeten zijn.

Wat ook het geval is denk ik, is dat hij niet perse de GPS nodig heeft om locatie door te geven, hij kan op elk moment terugvallen op “cell identification” om op een wat grovere manier locatie te bepalen. Ik heb gezien dat Latitude die data inderdaad gebruikt bij gebrek aan GPS (location tagging van mijn fotos ook trouwens)

Mijn email is in elk geval: jemimus@gmail.com

Bewerkt (28 februari 2009 15:42)
Wout

Wout

• Berichten 68
  • Reputatie 0
  • 28 februari 2009
  • 16:17

Jemimus
Wat ik tot nu toe heb gemerkt is dat het er inderdaad op lijkt dat hij alleen de locatie update als google maps open staat (of in de achtergrond actief is?). Zolang maps aanstaat zou het automatisch moeten zijn.
Als dit 't geval is, zou een functie die om de zoveel tijd automatisch even je locatie opvraagt niet verkeerd zijn!

Bewerkt (28 februari 2009 16:17)
Randyjc

Randyjc

• Berichten 103
  • Reputatie 0
  • 4 maart 2009
  • 11:57

jammer dat dit onderwerp niet verder opgepakt is, geen van mijn vrienden gebruiken deze applicatie ook niet, maar ben toch zeer benieuwd hoe dit allemaal in zijn werking gaat.

Gaan we dit nog doorzetten of is er gewoon echt geen animo genoeg voor?

Bewerkt (4 maart 2009 11:57)
Jemimus

Jemimus

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 6 maart 2009
  • 00:20

Ik heb bij 1 van mijn Latitude friends een soort “invitation loop” waar ik wel de invitation accepteer, maar hij komt alsnog steeds terug.

Hier hebben nogal wat meer mensen last van, en Google werkt aan een fix:

http://www.google.com/support/forum/p/G … 734b4c549b

Randy en Anderen, feel free to add me: jemimus@gmail.com

Bewerkt (6 maart 2009 00:20)
Randyjc

Randyjc

• Berichten 103
  • Reputatie 0
  • 6 maart 2009
  • 08:35

Jemimus
Ik heb bij 1 van mijn Latitude friends een soort “invitation loop” waar ik wel de invitation accepteer, maar hij komt alsnog steeds terug.

Hier hebben nogal wat meer mensen last van, en Google werkt aan een fix:

http://www.google.com/support/forum/p/G … 734b4c549b

Randy en Anderen, feel free to add me: jemimus@gmail.com

rchompff ( @ ) g mail . com

Bewerkt (6 maart 2009 08:35)
Randyjc

Randyjc

• Berichten 103
  • Reputatie 0
  • 12 maart 2009
  • 10:51

niemand anders

Bewerkt (12 maart 2009 10:51)
Randyjc

Randyjc

• Berichten 103
  • Reputatie 0
  • 12 maart 2009
  • 10:53

Wout
Jemimus
Als dit 't geval is, zou een functie die om de zoveel tijd automatisch even je locatie opvraagt niet verkeerd zijn!

Ondertussen heb ik al ondervonden dat ik mijn location in settings heb aangevinkt, en ik heb dan de optie gebruikt dat hij mij vind in de vorm van de antenne in 3 punts.

Maar hij update zolang je elke keer van mast/antenne veranderd en hij een nieuwe locatie vind. dan update hij je google latitude.

Dit doet die ook met de GPS functie als die aanstaat. alleen dan krijg je een nauwkeurig meting te zien.

Bewerkt (12 maart 2009 10:53)
daniel

daniel

• Lid sinds 24 februari 2009
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 16 maart 2009
  • 13:12

ik wil het ook wel uitproberen had het al een beetje uitgeprobeert met een vriend mij

Bewerkt (16 maart 2009 13:12)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren