Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Huawei P30 Pro New Edition

• OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

barnhoorn

barnhoorn

• Lid sinds 14 december 2011
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 20 december 2011
  • 20:31

Ik wil graag met de Gmail app een bericht versturen en daarbij gebruik maken van ingesteld adressenboek. Ik heb mijn adressenboek van Outlook Express via de computer in Gmail gezet en daar is het zichtbaar. Maar als ik op mijn telefoon een nieuw bericht ga maken dan krijg ik geen mogelijkheid om een adres te kiezen. Die kan ik alleen handmatig invoeren.

Als ik via de App E-mail hetzelfde doe kan ik wel een adres kiezen. Alleen wil ik mijn bericht met Gmail versturen omdat als ik elders Wifi gebruik ik niet van mijn ‘gewone’ mailadres via de smtp-server mail kan versturen en bij Gmail wel!

wie kan mij helpen?

Bewerkt (24 april 2013 13:54)
jwhoutepen

jwhoutepen

• Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 1561
  • Reputatie 50
  • 20 december 2011
  • 20:37

Ten onrechte vermeld je dat je elders niet van je smtp server vebruik kunt maken. Dit kan wel degelijk, is een kwestie van je uitgaande server correct definieren op je telefoon. Als tussenoplossing zou je je gmailaccount kunnen toevoegen bij de emailapp.

Verstuurd via Tapatalk

barnhoorn

barnhoorn

• Lid sinds 14 december 2011
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 20 december 2011
  • 20:52

Bedankt voor je reactie!

Wat betreft uitgaande smtp server: Dan moet je toch weten welke smtp-server de betreffende wifi-lokatie heeft? Of zie ik dat te moeilijk?

Wat betreft tussenoplossing: Begrijp ik goed dat je bij de gmail-app geen gmail-contactpersonen kan binnehalen op de telefoon en dus geen geadresseerde kan kiezen bij het opstellen van een bericht?

jwhoutepen

jwhoutepen

• Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 1561
  • Reputatie 50
  • 20 december 2011
  • 21:12

Wat betreft de gmailapp weet ik zo niet, ik heb meerdere mailaccounts, maar gmail gebruik ik eigenlijk niet.

Wat smtp betreft: deze hoort bij jouw mail adres en bij je logingegevens zitten dus zowel je gebr.naam als ww, maar ook je inkomende en uitgaande server instellingen.

Verstuurd via Tapatalk

alex_h

alex_h

• Lid sinds 12 december 2009
  • Berichten 103
  • Reputatie 0
  • 21 december 2011
  • 06:30

vwb smtp-server: gmail heeft zijn eigen smtp-server (ff googlen), welke ook bereikbaar is via wifi-netwerken.
Gebruik je geen gmail of heb je geen eigen mailserver, dan ben je inderdaad veelal aangewezen op de smtp-server van de internetprovider waaraan het betreffende wifi-netwerk gekoppeld is.

vwb de adressen: het klopt dat je niet op voorhand kunt kiezen. Als je echter begint met het typen van de naam (of mailadres), verschijnt er vanzelf een lijst met namen waarin de betreffende letters zitten en kun je daaruit kiezen. Andere optie is om vanuit je contacten de betreffende persoon te selecteren en vandaaruit aan te geven dat je ze een mailtje wilt sturen.

Gegroet,

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren